۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ائمه جمعه و مسئولان نظامی کمتر حرف بزنند!
کد خبر: ۳۳۶۵۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۹ ساعت: ۱۳:۵۵ ↗ لینک کوتاه

حمله جدید به سبک روزنامه مسیح مهاجری؛

ائمه جمعه و مسئولان نظامی کمتر حرف بزنند!

صاحبان تریبون از جمله ائمه جمعه در تمام فصول به‌ویژه در شرایط حساس کشور باید از ورود به مسائل اختلافی و جناحی پرهیز کنند.

ائمه جمعه و مسئولان نظامی کمتر حرف بزنند!

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین به نقل از جهان ،روزنامه جمهوری اسلامی که به مدیرمسئولی مسیح مهاجری، از چهره های اصلی مرید مرحوم هاشمی رفسنجانی و حامی دولت روحانی اداره می شود در مطلبی از زیاده گویی مسئولان کشور انتقاد کرده و مصداق این زیاده گویی را ائمه جمعه و مسئولان ارشد نیروهای مسلح با بیان مطالب جناحی و اختلافی عنوان کرده است! بدون شک از این روزنامه حامی دولت انتظار بیشتری نمی رود اما باید به گردانندگان این روزنامه یادآوری کرد آن دسته از مسئولانی که بیش از اندازه حرف می زنند مسئولان ارشد دولتی هستند که در بزنگاه انتخابات هرجنس وعده ای را تعهد کردند و بعد از آن با دوختن زمین و آسمان برای تصویب برجام و تمجید از کدخدا مردم را خسته کردند و امروز هم به جای سخن گویی از ناکارآمدی شان، صریحا مشکلات کشور را ناشی از خباثت دشمن دانسته و ناخواسته به طرف مقابل گرای افزایش فشارها را می دهند. یقینا این حمله به دوگروه مهم جامعه که حسب وظایف خود مطالبی را به زبان می آورند ناشی از عصبانیت به دلیل انجام وظایفشان بوده و این در حالی است که حتی برخی اصلاح طلبان هم امروز در بیان نقاط ضعف عدیده دولت ناچار به اعتراف و همراهی با مردم شده اند. جالب تر آنکه عاملان اختلاف افکنی و دوقطبی کردن جامعه امروز برای فرار از پاسخگویی پیشنهاد وحدت هم می دهند.

بخش هایی از نوشته منتشر شده در «جمهوری اسلامی» را خواهید خواند:

واقعیت اینست که متاسفانه بسیاری از مسئولان، زیاد حرف می‌زنند و در مواردی نیز خارج از محدوده‌ای که مربوط به آنهاست سخن می‌گویند. نظامیان وظایف مشخصی دارند که باید به آنها عمل کنند ولی ورود آنها به عرصه سخنوری که در بسیاری موارد مشکل‌ساز هم هست، اکنون به یک عادت تبدیل شده و گویا بعضی از آنها تمرین سخنرانی کردن را از وظایف ذاتی خود می‌دانند!

قطعاً این روش باید منسوخ شود و دستگاه‌های نظامی ما هم همچون سایر کشورها فقط در موارد ضروری و در موضوعاتی که به آنها مربوط می‌شود، مطالب تدوین‌ شده‌ای را توسط سخنگوی رسمی خود اطلاع‌رسانی کنند. این روش، قطعاً به انسجام کمک می‌کند و راه را بر سوءاستفاده دشمن از بعضی سخنان حساب نشده می‌بندد.

 صاحبان تریبون ازجمله ائمه جمعه در تمام فصول به‌ویژه در شرایط حساس کشور باید از ورود به مسائل اختلافی و جناحی پرهیز و مطالب خطبه‌های نمازجمعه و محتوای سخنرانی‌های خود را حداقل بر سه موضوع متمرکز کنند که عبارتند از: امید بخشیدن به مردم، تقویت وحدت و تلاش برای ارتقاء اخلاق در جامعه. متاسفانه اکنون به این سه اصل بسیار مهم بی‌توجهی می‌شود و تاسف بالاتر اینکه در بسیاری از این تریبون‌ها ناامیدی به جامعه تزریق می‌شود، به تفرقه دامن زده می‌شود و فرهنگ بداخلاقی انتشار می‌یابد.

در شرایط حساس کشور باید با نمایش وحدت و امید و اخلاق‌مداری، اقتدار خود را به رخ دشمنان بکشیم و با تکیه بر اقتدار معنوی بر دشمنانی که خود را صاحب قدرت برتر مادی می‌دانند غلبه کنیم.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان