۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دوره تخصصی نهج البلاغه با محوریت مهندسی حکومت اسلامی برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۶۵۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۹ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

مسئول بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین:

دوره تخصصی نهج البلاغه با محوریت مهندسی حکومت اسلامی برگزار می‌شود

مسئول بنیاد بین المللی غدیر در قزوین گفت: مبانی حکومت اسلامی از نهج البلاغه قابل استخراج است در دوره‌های تخصصی نهج البلاغه مبانی با عنوان مهندسی حکومت اسلامی استخراج شده و در اختیار جامعه قرار خواهد گرفت و بخشی از مشکلات امروز جامعه با آن قابل حل است.

دوره تخصصی نهج البلاغه با محوریت مهندسی حکومت اسلامی برگزار می‌شود

محسن حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در نهج البلاغه به بهترین شکل ترسیم شده است، حکومت اسلامی و مدیریت در جامعه اسلامی است و در نامه‌های 53، 45، 27و موارد دیگر به آن‌ها اشاره شده است.

وی ادامه داد: مبانی حکومت اسلامی با استفاده از مستنداتی که امیرالمؤمنین(ع) در ابلاغیه‌های خود به نیروهای تحت امرشان می‌دادند استخراج شده و با عنوان مهندسی حکومت اسلامی مطرح شده است.

مسئول بنیاد بین المللی غدیر قزوین ابراز کرد: دوره تخصصی نهج البلاغه با موضوع مهندسی حکومت اسلامی توسط بنیاد بین المللی غدیر در سه دوره مقدماتی، پیشرفته و عالی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در طرح مبانی مختلف را به عنوان خروجی کار ارائه داده و تولید محتوا خواهند داشت، کلاس‌ها در 12تا 16جلسه و با ظرفیت 30نفر و از دهم مرداد ماه در دفتر بنیاد غدیر برگزار می‌شود و افرادی که دوره مقدماتی را باموفقیت طی کنند می‌توانند به مراحل بالاتر دست یابند.

حل مشکلات جامعه با استفاده از مبانی نهج البلاغه

این مسئول درباره هدف برگزاری دوره‌های نهج البلاغه عنوان کرد: در تاریخ اسلام تنها یک مکتب وجود دارد که در رأس حکومت اسلامی امام معصوم(ع) قرار دارد، درواقع در دوره چهار ساله خلافت امام علی(ع) و شش ماهه نخست خلافت امام حسن مجتبی(ع)حکومت در دست ایشان بود.

وی ادامه داد: ما اطلاعات مناسبی از منشور حکومت اسلامی داریم که با نهج البلاغه به عنوان ارزشمندترین میراث اسلام به ما رسیده و با دقیق شدن بر آن می‌توانیم مبانی حکومت اسلامی را استخراج کرد و بخشی از مشکلات امروز جامعه را حل کرد.  

حق شناس اذعان کرد: عملیاتی شدن موارد استخراخ شده از نهج البلاغه و شرکت مدیران جامعه اسلامی در کلاس‌ها و مطابقت دادن خود با مبانی اسلامی از اهداف ما است.

وی گفت: اساتید دوره مقدماتی از استان انتخاب شده و در دوره عالی اساتید از قم اعزام می‌شوند و بابت کلاس‌ها هزینه‌ای دریافت نمی‌شود و سعی بر این است که درپایان دوره به عنوان خروجی کار منشوری از حکومت اسلامی توسط شرکت کنندگان ارائه شود.

انتهای پیام/۶۰۰۶  

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان