۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مسئولان وضعیت گرانی بازار مسکن را رسیدگی کنند/ دشمن از راه بی‌عفتی به دنبال نابودی انقلاب است
کد خبر: ۳۳۶۵۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۸ ساعت: ۱۵:۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

مسئولان وضعیت گرانی بازار مسکن را رسیدگی کنند/ دشمن از راه بی‌عفتی به دنبال نابودی انقلاب است

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: از مسئولان و نمایندگان مجلس این درخواست را داریم شرایطی که برای مسکن به وجود آمده را رسیدگی کنند، امروز شاهدیم که اجاره و قیمت های مسکن قیمت های نجومی به خود گرفته اند و این موضوع مشکلات اقشار مختلف مردم را که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند چندبرابر کرده است.

مسئولان وضعیت گرانی بازار مسکن را رسیدگی کنند/ دشمن از راه بی‌عفتی به دنبال نابودی انقلاب است

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می شود، با اشاره به گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور و دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: در فرمایشات نورانی رهبر فرزانه انقلاب به ویژه درباره نماز جمعه، وظیفه ای که امامان جمعه برای خدمت به مردم و مردم در قبال نماز جمعه دارند محوریت داشت.

وی با اشاره به برکات نماز جمعه تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند سه چیز است که اگر مردم در آنها، پیشوایان دینی خود را مخالفت کنند، نابود می شوند که یکی از آنها نماز جمعه است و این اخطار حضرت بسیار جدی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه حضرت می فرمایند در نماز های جمعه نباید مخالفت کنید، افزود: امام و قرآن به نماز جمعه دستور می دهد و اگر ما به آن جامه عمل نپوشیم، هلاک می شویم. اولین چیزی که از نگاه امام علی (ع) جامعه را به هلاکت می کشاند، بی اعتنایی به نماز جمعه است زیرا در نماز جمعه مسائل مهم جهان اسلام مطرح می شود، نقشه های شوم اجانب افشا می شود، دعوت به تقوا می شود و مؤمنین دست برادری به یکدیگر می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: با برپایی نمازجمعه نقشه های شوم اجانب افشا شده و در آن دعوت به تقوا می شود و مومنان دست برادری به یکدیگر داده و اتفاقات بسیار نورانی رخ می دهد.

 امام جمعه قزوین افزود: از منظر امیرمومنان مخالفت و تضعیف و بی اعتنایی به نمازجمعه هلاکت و نابودی است و فقط امام جمعه در این حوزه مسئولیت ندارد؛ بلکه طبق آیات قرآن هرمومنی در حوزه حفظ و حراست از نمازجمعه وظیفه دارد.

وی عنوان کرد: دومین موضوع تاکید شده این است که وقتی دشمن برای ما رجزخوانی می کند ما نیز باید آماده شده و رجزخوانی کرده و مسلح شده و وارد میدان شویم نه با لبخند وارد مذاکره با دشمن شویم. اگر این رویه را در پیش نگیریم هلاک خواهیم شد.

نقش دیگر نمازهای جمعه خاموش کردن آتش فتنه‌گری هاست

عابدینی یادآور شد: رجزخوانی و وارد میدان مقابله با دشمن شدن در دوره های مختلف به صورت های متفاوت از سوی مردم عزیز ما انجام گرفته است. دوران هشت ساله دفاع مقدس، حمایت از جریان مقاومت و نقش برآب کردن توطئه های استکبار جهانی و جهاد فرهنگی از نمونه های مختلف جهاد و مقابله است.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: گاهی شاهد هستیم که دشمنان وارد جنگ فرهنگی با ما شده اند و به دنبال ترویج فساد و فحشا در بین مردم هستند همان اقدامی که در اندلس پیاده کردند و بی عفتی و بی بند و باری های اخلاقی را رواج دادند و به مسلمانان شکست سختی وارد کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: سومین موضوع بحث مناسک دینی و شرعی ماست که نمونه آن در این زمان حضور حجاج در بیت الله الحرام است که حاجیان خانه خدا برای انجام مناسک حج در مکه مکرمه و مدینه منوره آماده می شوند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه بین نماز جمعه و حج شباهت های بسیاری است، خاطرنشان کرد: یکی از شباهت ها همین حماسه آفرینی همایشی است و هیچ اجتماعی باشکوه تر از نماز جمعه که هر هفته جمعیت بسیاری در شهرهای مختلف که بیش از 900 شهر است، نداریم و این مهم بسیار ارزشمند است.

وی با طرح این سؤال که ما در نماز جمعه چه بدست می آوریم، افزود: یکی از نقش های نماز جمعه وحدت و انسجام ملی است. خطیبان جمعه وظیفه دارند مردم را به وحدت و همدلی و پرهیز از تفرقه دعوت کنند.

عابدینی ادامه داد: دومین نقش نماز جمعه بسیج عمومی در پاسداری از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همه باید بکوشیم و بسیج شویم اگر کوچکترین خطری برای نظام اسلامی احساس کردیم در مقابله با آن بسیج شویم و الحمدالله این رسالت در نمازهای جمعه سراسر کشور به خوبی دنبال شده است.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه نقش دیگر نمازهای جمعه خاموش کردن آتش فتنه‌گری هاست، اضافه کرد: نمازهای جمعه وظیفه دارد فتنه کسانی که پیمان خود را با امام راحل، رهبری، شهدا، دین و مردم شکستند و به اجانب روی آوردند را در هم بشکند و مردم را بیدار نگه دارد.

وی نشر معارف قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را از وظایف خطبای جمعه برشمرد و گفت: خطبای جمعه باید از قرآن و احادیث برای مردم بگویند تا کسانی که در نماز جمعه شرکت می کنند مطالب جدیدی از دین فرا بگیرند و روح تازه ای در آن ها دمیده شود.

اجرای طرح ناظر یک موفقیت آمیز بوده است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط شیخ ابراهیم زکزاکی در نیجریه، بیان کرد: شیخ ابراهیم زکزاکی وقتی فعالیت خود را به عنوان سفیر اندیشه های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب آغاز کرد، در نیجریه حدود 500 هزار پیرو مکتب اهل بیت (ع) وجود داشت اما امروز میلیون ها شیعه فعال اهل بیت (ع) در آن کشور وجود دارد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: تاکنون چندین فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی را به شهادت رسانده اند و خود ایشان و همسرش را زخمی کردند و مدت زیادی را در زندان بوده اند و صهیونیست ها، سعودی ها و رژیم پیرو دشمنان اسلام در نیجریه، دست به دست هم داده اند تا در مقابل این شیخ بزرگوار ظلم و ستم خود را افزایش دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: تاریخ همیشه ثابت کرده که هرکس می خواهد نور خدا را خاموش کند با شکست مواجه شده است. زیرا حق و حقیقت مطابق خواست خدای متعال پیش می رود. ما اعتقاد داریم اقدامی که شیخ زکزاکی در نیجریه شروع کرده به یکپارچه شدن مسلمانان آفریقا منجر خواهد شد.

 امام جمعه قزوین افزود: ما سلامتی شیخ زکزاکی این سرباز مدافع اسلام را از خدای متعال خواستاریم و نابودی دشمنان اسلام و اهل بیت(ع) را از خدای متعال درخواست می کنیم و به لطف خدا، محبت اهل بیت(ع) در کل جهان فراگیر خواهد شد.

وی با اشاره به گرانی بازار مسکن عنوان کرد: از مسئولان و نمایندگان مجلس این درخواست را داریم شرایطی که برای مسکن به وجود آمده را رسیدگی کنند، امروز شاهدیم که اجاره و قیمت های مسکن قیمت های نجومی به خود گرفته اند و این موضوع مشکلات اقشار مختلف مردم را که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند چندبرابر کرده است.

عابدینی یادآور شد: همانطور که برای برخی حوادث و بلایا ستاد بحران تشکیل می شود از مسئولان این درخواست را داریم که برای حل مشکلات گرانی اجاره مسکن هم ستادی تشکیل داده و به داد مشکلات اقتصادی مردم برسند.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به اجرای طرح "ناظر یک" توسط نیروی انتظامی اذعان کرد:  در این طرح افراد معتمدی که از قبل شناسایی شده اند از طریق سامانه ای با نیروی انتظامی در ارتباط بوده و افرادی را که در ماشین ها کشف حجاب می کنند به پلیس معرفی می کنند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: با اطلاع رسانی صورت گرفته به پلیس، نیروی انتظامی به مالک خودرویی که در آن کشف حجاب صورت گرفته از طریق پیامک اطلاع رسانی می کند تا خود را به پلیس معرفی کند اگر مالک خودرو مراجعه نکند طبق قانون خودروی وی توقیف خواهد شد.

وی عنوان کرد: اجرای طرح "ناظر یک" توسط نیروی انتظامی تاکنون در مقابله با این ناهجاری ها که از سوی دشمن هدایت می شود موثر واقع شده است؛ البته برخی از روی ناآگاهی این اقدام را انجام می دهند اما همه باید بدانیم که دشمن از راه بی عفتی به دنبال نابودی انقلاب ماست.

وی با تأکید بر اینکه دشمن می خواهد از طریق بی عفتی جامعه ما را به نابودی بکشاند، اظهار کرد: این کاری است که دشمن بر روی آن سرمایه گذاری می کند و زنی که حجاب و شرفش را زیر پا گذاشته است را به ملاقات وزیر آمریکا می برند تا تشویق شود و به راه خودش ادامه دهد و ما نیز باید در مقابل سرمایه گذاری های دشمن مراقب باشیم و جدی به میدان بیاییم. ما از نیروی انتظامی صمیمانه تشکر می کنیم و همه اعضا و شرکت کنندگان نماز جمعه و متدینین در اجرای قانون حامی عزیزان نیروی انتظامی هستند.

عابدینی در ادامه به افزایش دمای هوا در روزهای اخیر اشاره و تصریح کرد: می باید همه دست به دست هم دهیم تا در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم و دچار اسراف نشویم و تا می توانیم در مصرف آب و برق رعایت کنیم.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به توقیف نفت کش ایرانی توسط انگلیسی ها بیان کرد: انگلیسی ها حتما پاسخ درخور از جمهوری اسلامی خواهند دید و ما باید کاری کنیم نه تنها انگلیسی ها بلکه سایر کشورهای اروپایی و آمریکایی ها اگر خواستند مزاحمتی برای ما ایجاد کنند، بدانند که برایشان هزینه های سنگینی به دنبال دارد و مردم ما آنها را پشیمان خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه بیان کرد: صهیونیست ها به امریکایی ها گفته اند که شما ایرانی ها را مورد حمله قرار ندهید؛ زیرا آنها با هر اقدام شما ما را مورد هجمه و حمله قرار می دهند. این سخن چند اشکال اساسی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 آمریکایی‌ها اقتداری برای حمله به ما ندارند

امام جمعه قزوین افزود: اولین اشکال اساسی این سخن صهیونیست ها این است که آنها هنوز ایرانی ها را نشناخته اند، زیرا ایران اسلامی امروز به اقتداری دست پیدا کرده است که کسی جرات حمله به آن را ندارد این نکته باید مورد توجه آنها قرار بگیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: دومین اشکال اساسی سخن صهیونیست ها این است که آنها هنوز امریکایی ها را هم خوب نشناخته اند، در این برهه زمانی امریکایی ها اقتداری برای حمله به کسی ندارند بلکه دوره ضربه خوردن و نابودی آنهاست.

عابدینی یادآور شد: سومین اشکال اساسی سخن صهیونیست ها این است که ما صهیونیست ها را به دلیل اینکه آمریکایی ها برای ایران توطئه گری می کنند مورد هجمه قرار نمی دهیم، بلکه حتی اگر آمریکا و اسرائیل هم به ما کاری نداشتند این وظیفه دینی ماست که با اسرائیل مخالفت کنیم و آنها را به رسمیت نشناسیم و تا این غده سرطانی را از پیکره جهان اسلام برنکنیم از پا نمی نشینیم.

خطیب جمعه قزوین اذعان کرد: نکته چهارم اشکال اساسی به سخن اسرائیلی ها این است که ما صهیونیست ها و آمریکایی ها را به واسطه ظلم ها و جنایت ها و حقوقی که از ما ضایع کردند و ثروت هایی که از ما بلوکه کردند و به واسطه ۱۷هزار شهید ترور و تحریم مستحق تنبیه می دانیم  و امروز ایران اسلامی قدرت تنبیه کردن آمریکا و اسرائیل و انگلیس و هر پدیده شومی که با آنها همراهی می کند را به لطف خدا پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شروع به کار ریاست جدید شورای نگهبان در قزوین تصریح کرد: امیدواریم با حضور آقای صفری در نمایندگی شورای نگهبان قزوین توفیق امانتداری و ایجاد نشاط حضور در انتخابات و رعایت موازین و حمایت از کاندیداهای شایسته و ممانعت از نفوذ کاندیداهایی که لیاقت نمایندگی مردم را ندارند، داشته باشند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان