۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین درمان عفونت‌های شدید با استفاده از دود "عنبر نسارا"
کد خبر: ۳۳۶۵۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۸ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

درمان عفونت‌های شدید با استفاده از دود "عنبر نسارا"

"عنبر نسارا" چیست و چگونه دود آن باعث درمان بسیاری از بیماریها از جمله بیماریهای عفونی شدید می‌شود؛ پاسخ به این سؤالات را در این مطلب بخوانید.

درمان عفونت‌های شدید با استفاده از دود "عنبر نسارا"

به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ،"عنبر نسارا" سرگین الاغ ماده (به‌گویش محلی ماچه‌الاغ) است که در بهار جمع‌آوری می‌شود.

ابن‌سینا دود عنبر‌ نسارا را برای بیماریهای مختلفی تجویز می‌کرده است؛ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجزای عنبر‌نسارا با استفاده از روش "کروماتوگرافی" از یکدیگر جدا و تأیید شد که عنبر نسارا خواص آنتی‌اکسیدانی، آنتی‌باکتریال (ضدباکتریایی)، ضدقارچ و ضدالتهابی و خواص ضدمیکروبی دارد!

الاغ ماده در فصل بهار از بهترین گیاهان دارویی تغذیه می‌کند و دود کردن آن در واقع یعنی دود کردن صدها گیاه دارویی مختلف به‌صورت یکجا؛ این دود هیچ اثر سوئی بر بیمار ندارد البته بوی عنبرنسارا چندان خوشایند نیست.

اما چرا الاغ ماده؟ طبع الاغ ماده خنک است و طبع مریضی و عفونت گرم است؛ الاغ نر به‌عکس الاغ ماده، طبع گرم دارد به همین دلیل استفاده از پشگل الاغ نر می‌تواند بیماری را تشدید کند و پشگل الاغ ماده بیماری را آرام می‌کند.

روش استفاده؛ عنبر نسارا را مثل اسفند روی آتش می‌گذارند و دود خارج‌شده از آن را استنشاق می‌کنند یا اجازه می‌دهند دودِ آن با بدن (بخشی که دچار عفونت و بیماری شده) تماس داشته باشد.

دود عنبر نسارا برای درمان چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود

دود عنبر نسارا در درمان سرماخوردگی، درمان سینوزیت، درمان میگرن و سردرد، درمان کهیر، اگزما، هر نوع خارش پوستی، در درمان و بهبود زخم ختنه، زخم‌های پس از سوختگی، در درمان خون‌دماغ، گوش‌درد و عفونت گوش، بهبود علائم صرع، کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان استفاده می‌شود.

همچنین دود عنبر نسارا باعث از بین بردن عفونت‌های واژینال (دود باید با بدن تماس پیدا کند)، از بین بردن قارچ پوستی و قارچ واژینال و کیست، درمان و کاهش عوارض بواسیر، دندان‌درد به‌خصوص اگر ناشی از عفونت باشد، می‌شود. دود عنبر نسارا فرآیند زایمان طبیعی را آسانتر می‌کند، به دفع جنین مرده از بدن زنان کمک می‌کند، کمک قابل توجه به مشکلات تنفسی مثل آلرژی فصلی و تنگی نفس، از بین بردن دانه‌های آبله‌مرغان، از بین بردن گل‌مژه و عفونت چشم، از بین بردن ویروس‌های معلق در هوا (ضدعفونی کردن فضای داخل اتاق)، جلوگیری از واگیر بیماری‌ها، کمک به درمان مخملک، سیاه‌سرفه یا یرقان کودکان می‌کند و تبخال را برطرف و از ترکیدن تبخال پیشگیری می‌کند.

انتهای پیام/1404

منبع:تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان