۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کمک ۶میلیاردی مردم قزوین در همایش پیاده‌روی اربعین سال ۹۷
کد خبر: ۳۳۶۴۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۶ ساعت: ۱۲:۳۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد مردمی اربعین استان اعلام کرد:

کمک ۶میلیاردی مردم قزوین در همایش پیاده‌روی اربعین سال ۹۷

رئیس ستاد مردمی اربعین استان قزوین گفت: طی ۱۱روز ایام پیاده روی اربعین در سال گذشته یک میلیون و ۳۵۵ وعده غذایی گرم توسط قزوین بین زوار توزیع شد و ۲۵۲هزار و ۹۵۸نفر اسکان یافتند و در مجموع مردم قزوین بیش از شش میلیارد تومان برای اربعین هزینه کردند.

کمک ۶میلیاردی مردم قزوین در همایش پیاده‌روی اربعین سال ۹۷

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ سعید خورشیدی امروز(چهارشنبه) در دیدار با جمعی از خیران استان قزوین در ستاد مردمی اربعین اظهار کرد: ستاد مردمی اربعین استان چندسالی است به همت آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین و جوانان انقلابی و محبان سیدالشهدا تشکیل شده و با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و مردمی فعالیت‌های خوبی را انجام داده است.

وی در این دیدار که به منظور بررسی مسائل و مشکلات همایش پیاده روی اربعین سال گذشته و برنامه ریزی برای اربعین امسال برگزار شد، افزود: طی دوسال گذشته پیش از آغاز رسمی پیاده‌روی اربعین پشتیبانی و سازماندهی و فضاسازی و برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام زائران صورت گرفت که حضور خیران و فعالان فرهنگی و مذهبی قزوین در این فضا بسیار چشمگیر بود.

رئیس ستاد مردمی اربعین استان قزوین با بیان اینکه اربعین امروز به یک جریان جهانی تبدیل شده است، ابراز کرد: پیاده روی اربعین مانور شیعیان برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) است که با استقبال مردمی این حضور به 25 میلیون نفر رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد مردمی اربعین در سال گذشته گفت: سال گذشته 64 موکب از قزوین ثبت شد که این موکب‌ها در 36نقطه جانمایی شد و خدمات ما طی 11 روز در ایام اربعین در ایران و کشور عراق ادامه داشت.

خورشیدی عنوان کرد: به صورت کلی شش قرارگاه در ایران و عراق به خدمات دهی به زوار اربعین پرداخت که این قرارگاه‌ها در عوارضی قزوین-زنجان، آبگرم و مهران و نجف و سامرا و کربلا و مسیب حضور داشتند.

وی ابراز کرد: طی 11روز ایام پیاده روی اربعین در سال گذشته یک میلیون و 355 وعده غذایی گرم توسط قزوین بین زوار توزیع شد و 252هزار و 958نفر اسکان یافتند و در مجموع مردم قزوین بیش از شش میلیارد تومان برای اربعین هزینه کردند.

رئیس ستاد مردمی اربعین استان قزوین بیان کرد: سال گذشته برای رصد فعالیت‌های موکب‌ها یک نرم افزار موبایلی طراحی شد و با حضور دوستان مجموعه در هر موکب فعالیت‌‎های آنها رصد و ثبت می‌شد.

وی عنوان کرد: با وجود نابسامانی‌های بازار دلار و افزایش قیمت‌ها که نگرانی‌هایی درخصوص کاهش زوار داشت اما شاهد افزایش زائران پیاده روی اربعین 97 و افزایش خدمات دهی و کمک‌های مردمی بودیم.

خورشیدی در پایان گفت: در سال جاری به علت حذف ویزا پیش بینی افزایش زوار را داریم که این موضوع نیازمند افزایش حضور و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی ، خیران و ستادهای مردمی برای برگزاری باکیفیت تر این مراسم عظیم است.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان