۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جای خالی قزوین در لیگ برتر فوتسال/ از رنجی که می‌بریم!
کد خبر: ۳۳۶۴۶۰ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۵ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

جای خالی قزوین در لیگ برتر فوتسال/ از رنجی که می‌بریم!

قزوین معدن استعدادهای فوتسال است و حیف برای استان که از پتانسیل های بومی خود استفاده نکند و می‌توان با بهره گیری از استعدادهای ناب استان برای رشد ورزش بهره برد و در این زمینه از بسیاری از استان های کشور سرآمد هستیم به شرط حمایت مسئولین از فوتسال تا اینکه تیم داری صورت بگیرد.

جای خالی قزوین در لیگ برتر فوتسال/ از رنجی که می‌بریم!

به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین؛______مهدی چگینی. 

لیگ برتر فوتسال کشور فصل جدید خود را امسال هم باز بدون تیم قزوینی اما با ستاره های فوتسالی قزوین آغاز بکار کرد.

لیگ‌های برتر فوتسال هر سال که آغاز می‌شود، تیمی از قزوین مثل سنوات گذشته حضور ندارد اما وقتی لیگ به پایان می‌رسد، یکی دو فوتسالیست قزوینی نامش در تیم قهرمان به چشم می‌خورد.

شاید قزوین را بتوان بعنوان قطب پرورش فوتسالیست در کشور معرفی کرد. برادران عبدالهی، وحید شفیعی، مرتضی عزتی، سعید مومنی، مسلم رستمی‌ها، فاطمه اعتدادی و چندین و چند فوتسالیست سرشناس دیگر، در این سال ها نامشان بر سر زبان هاست و این نشان از پتانسیل این رشته ورزشی در استان دارد.

اما نباید فراموش کرد در روزهای داغ فوتسال لیگ برتر کشور، که تیم های تبریز، فارس، تهران و نام های بزرگ در سطح اول فوتسال تیم داری می‌کنند، بازیکنان قزوینی هستند که زحمت تیم‌های خود را می کشند و تیم های استان‌های دیگر با بهره گیری از بازیکن قزوینی شاغل در لیگ برتر، قهرمان ایران می‌شوند.

کوچ استعدادها 

رئیس هیئت فوتبال شهرستان قزوین به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: در فصل جدید رقابت های لیگ برتر فوتسال کشور، محمد نجف سنگی، مسلم رستمی‌ها و علی محبعلیان در ترکیب تیم ستارگان ورامین به میدان می‌روند، علی رستمی‌ها با لباس فرش آرا مشهد، مرتضی عزتی برای گیتی پسند اصفهان و سعید مومنی در دروازه تیم مس سونگون ورزقان بازی خواهند کرد.

روح الله عبدالهی عنوان می‌کند: حمید پور جاوید، علی و حامد عبدالهی، محمد مهدی کاتبی، وحید شفیعی و حمید بخشی هم فوتسالیست های قزوینی شاغل در لیگ فوتسال کشور آذربایجان هستند.

وی ادامه می‌دهد: استان قزوین یکی از مهدهای فوتسال کشور است و جای یک تیم لیگ برتری از استان خالی در این رقابت‌ها خالی است و با وجود پتانسیل خوبی که در بخش بازیکن داریم، استان قزوین می تواند یک تیم پرقدرت در لیگ یک داشته باشد که با قدرت به لیگ برتر صعود کند.

پیشکسوت فوتسال استان اذعان می کند: سالیان گذشته دو تیم لیگ برتری در فوتسال استان داشتیم که به دلیل مشکلات مالی نتوانستند در رقابت ها ماندگار شوند و یکی از معضلات فوتسال و ورزش در استان نبود منابع مالی و حمایت‌های اسپانسرها است. 

وی اضافه می کند: اگر حامی مالی مناسب همراه با مدیریت با برنامه در فوتسال و سایر رشته‌ها داشته باشیم، می‌توانیم در چندین رشته از استان در لیگ‌های برتر تیم‌های پر قدرت و دارای جایگاه داشته باشیم. 

کفگیر بی پولی در ته دیگ فوتسال

روزنامه نگار ورزشی استان قزوین به خبرنگار صبح قزوین می‌گوید: در اینکه فوتسال قزوین استعدادهای زیادی دارد شکی نیست، در سال گذشته که تیم های پوشینه بافت، فلامینگو، تولی پرس و چند تیم دیگر در سطح لیگ‌های برتر و دسته اول داشتیم نشان دهنده استعدادهای ناب فوتسال استان بود و بازیکنان‌های قزوینی زیادی در ترکیب تیم‌های مختلف لیگ برتر فوتسال کشور داریم.

وی می‌افزاید: مرتضی عزتی، مصطفی اخلاصیان، برادران عبدالهی و چندین بازیکن دیگر از قزوین در لیگ های برتر کشور توپ می‌زدند و اگر این فوتسالیست‌ها را در کنار هم قرار دهیم نشان می دهد قزوین سرشار از پتانسیل های فوتسالیست است و در بحث استعداد فوتسالی در استان مشکلی نداریم.

محمد بهرامی عنوان می کند: بزرگترین مشکل در حوزه ورزش و فوتسال عدم وجود اسپانسرها برای حمایت از استعدادهای استان در لیگ های برتر کشور است، اگر بازیکنان قزوینی شاغل در لیگ های کشور را در قالب یک تیم دور هم جمع کنیم و در تیم داری در استان صورت بگیرد، به جرات می توانیم جزو سه تیم برتر ایران در رشته‌های مختلف ورزشی و مخصوصا فوتسال باشیم.

وی ابراز می‌کند: بزرگترین مشکل ورزش نبود اسپانسر است و در این راه مسئولین ارشد استان می‌توانستند از رشته های ورزشی به ویژه فوتسال حمایت کنند و حداقل از یک اسپانسر در بین بیش از 2 هزار واحد صنعتی استان، برای حمایت از فوتسال بهره بگیریم.

 قزوین از قطب های اصلی بازیکنان سازی در فوتسال کشور است

قزوین معدن استعدادهای فوتسال است و حیف برای استان که از پتانسیل های بومی خود استفاده نکند و می توان با بهره گیری از استعدادهای ناب استان برای رشد ورزش بهره برد و در این زمینه از بسیاری از استان های کشور سرآمد هستیم به شرط حمایت مسئولین از فوتسال تا اینکه تیم داری صورت بگیرد.

فوتسالیست‌های قزوینی در چند سال اخیر نشان داده اند که قزوین یکی از دو قطب اصلی بازیکنان سازی در فوتسال کشور است و اگر حامیان مالی کمی به این ورزش پرطرفدار در استان نگاه کنند، قزوین می تواند علاوه بر حضور در رقابت های لیگ برتر و قهرمانی، نماینده کشور در جام باشگاه‌های آسیا باشد تا دیگر بازیکنان قزوینی برای اندک درآمدی به فکر کوچ نیفتند.

انتهای پیام/۵۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان