۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین هدف دشمن تهاجم فرهنگی با تمرکز بر حجاب زدایی است/ اندلسی کردن ایران جزو برنامه های اصلی استکبار است
کد خبر: ۳۳۶۳۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲۱ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس رسانه ملی در قزوین:

هدف دشمن تهاجم فرهنگی با تمرکز بر حجاب زدایی است/ اندلسی کردن ایران جزو برنامه های اصلی استکبار است

کارشناس رسانه ملی گفت: امروز دشمنان برای مبارزه با مسلمانان از تهاجم فرهنگی و ایجاد شبهه درمورد اسلامی بودن یا نبودن اصل حجاب استفاده می‌کنند این درحالی است که علاوه بر اصل حجاب کیفیت آن نیز در قرآن مطرح شده است.

هدف دشمن تهاجم فرهنگی با تمرکز بر حجاب زدایی است/ اندلسی کردن ایران جزو برنامه های اصلی استکبار است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام مهدی سجادی امین در مراسم جشن دهه کرامت و تجمع ملی صیانت از حریم خانواده که شب گذشته(پنجشنبه) در بوستان ولایت اقبالیه برگزار شد، اظهار کرد: حجاب و فرهنگ بر سیاست تاثیرگذار است و ما از سال‌های گذشته با شبیخون و تهاجم فرهنگی مواجه هستیم و این موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و لازم است به آن توجه شود.

وی ادامه داد: دشمنان تغییر فرهنگ و به تبع آن تغییر سیاست را هدف قرار داده و برای آن برنامه ریزی و تلاش می‌کنند، چراکه می‌دانند امروز با جنگ نظامی و انقلاب به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند.

این مدرس دانشگاه ابراز کرد: یکی از اسلام ستیزان فرانسوی که در سال 2010جایزه ملی ادبی فرانسه را کسب کرده، بر این باور است که اگر قصد مبارزه با مسلمانان را داریم نباید آن‌ها را کشت بلکه با فاسد کردنشان می‌توان آن‌ها را از بین برد، درواقع براین باور است که امروز در میدان مبارزه به جای بمب باید از دامن کوتاه استفاده کرد و فرهنگ را تغییر داد.

وی افزود: ازجمله مواردی که دشمنان برای مقابله با حجاب انجام می‌دهند ایجاد شبهه و زیرسوال بردن مشروعیت حجاب است، در این دیدگاه این شبهه مطرح می‌شود که حجاب مربوط به بنی العباس است و متعلق به اسلام نیست.

این کارشناس رسانه ملی عنوان کرد: یکی از جامعه شناسان نیز درباره جنگ و انقلاب الجزایر به این نکته اشاره می‌کند که در آنجا برای حذف چادر و حجاب از بانوان تلاش‌های بسیاری صورت گرفت و با هر مورد موفق امید و انگیزه آن‌ها افزایش می‌یافت.

استفاده از تجربه اندلس برای مقابله با حجاب و اسلام

وی افزود: برنامه حمله به حجاب سال‌هاست که برای ایران نیز پیگیری می‌شود و رسیدن به هدف را از نظر فکری و اعتقادی، رسانه‌ای و فرهنگی و تغییر و تحول در باورها به هدف دنبال می‌کنند. 

سجادی امین ابراز کرد: دشمنان جریان اندلس و اسپانیا را برای سراسر دنیای اسلام دنبال می‌کنند، چراکه با استفاده از الگوی تهاجم فرهنگی و فعالیت‌هایی از جمله گسترش مشروبات الکی، گسترش بی حجابی در بین زنان مسلمان، تشویق جوانان به فساد و فحشا در آنجا به موفقیت دست یافتند.

وی ادامه داد: دشمنان پس از موفقیت در اسپانیا سه چهارم مسلمانان را از بین بردند، این به این معناست که پس از غلبه مسلمانان و افکار آن‌ها را نیز قلع و قمع خواهند کرد.

این کارشناس مذهبی گفت: گاهی مباحث دینی و این موضوع که آیا حجاب در دین وجود دارد یا نه مطرح می‌شود؛ در این باره آیاتی در قرآن وجود دارد.

وی ادامه داد: در آیه 59سوره احزاب که با "آیه جلباب" نامیده می‌شود مطرح شده که "ای پیامبر به همسران و دختران و همه زنان مومنان بگو که جلباب‌هایشان را نزدیک خود قرار دهند" جلباب پوششی سرتاسری همچون چادر امروزی بوده که در آن زمان رایج بوده است. 

این مدرس دانشگاه در پایان تاکید کرد: در قرآن معمولا دستورات کلی بیان شده و پیامبر و ائمه آن‌ها را تفسیر کرده‌اند، اما درمورد حجاب علاوه بر اصل حجاب، کیفیات و جزئیات نیز در قرآن مطرح شده که این نکته اهمیت آن را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان