۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اعتیاد و خیانت بیشترین عوامل موثر در طلاق/۴۰۰زوج قزوینی متقاضی فرزندخواندگی هستند
کد خبر: ۳۳۶۳۶۵ نویسنده: هدی حقیقی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۹ ساعت: ۸:۰ ↗ لینک کوتاه

معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین اعلام کرد:

اعتیاد و خیانت بیشترین عوامل موثر در طلاق/۴۰۰زوج قزوینی متقاضی فرزندخواندگی هستند

معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین با بیان اینکه آمار طلاق در سال گذشته ۳ هزار و ۲۳۸ مورد بود، گفت: بیشترین علت طلاق؛ اعتیاد، خیانت و عدم مهارت‌های زندگی است.

اعتیاد و خیانت بیشترین عوامل موثر در طلاق/۴۰۰زوج قزوینی متقاضی فرزندخواندگی هستند

هدی حقیقی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره عملکرد معاونت امور اجتماعی اظهار کرد: این حوزه در سه گروه کودکان 6 ماه تا 6سال بی سرپرست و بدسرپرست، زنان و آسیب دیدگان اجتماعی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه ۱۱۴مهدکودک در سطح استان قزوین فعالیت دارند، افزود: 4مرکز رفاه در استان وجود دارد که اخیرا مجوز آنها صادر شده و اجازه پذیرش و نگهداری کودکان بالای 6سال را دارد.

این مسئول ادامه داد: 462مربی آموزش دیده در مهدکودک ها فعال هستند که در کنار ارائه خدمات کمی و کیفی؛ در مناطق کم برخوردار و کم درآمد یک وعده غذای گرم نیز توزیع می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی قزوین ابراز کرد: در مراکز شیرخوارگاه کودکان بدسرپرست و بی سرپرست در سال 96 تعداد 166کودک سرپرستی شدند که این آمار در سال 97 به 201کودک رسید که 73کودک از این مراکز ترخیص شدند.

حقیقی عنوان کرد: هم اکنون 125کودک در 5مرکز نگهداری زیر 6 سال، 6 تا 12 سال، 12 تا 18سال نگهداری می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه در استان قزوین حدود 400زوج متقاضی فرزندخواندگی هستند، عنوان کرد: سال 96 در این حوزه سرپرستی 14کودک و سال گذشته 18کودک به عنوان فرزندخوانده به خانواده ها واگذار شد.

تامین هزینه عمل 14بیمار اختلال جنسیتی

وی اذعان کرد: زنان سرپرست خانوار که به دلایل مختلف فوت یا جدایی از همسر تنها زندگی می کنند جزو جامعه هدف زنان سرپرست خانوار محسوب می شوند که در این حوزه 2هزار و 310زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی مستمری دریافت می کنند که 993نفر از این زنان بیمه اجتماعی هستند و همچنین از 367خانوار دارای فرزند چندقلو هم حمایت می شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین ابراز کرد: 16گروه همیار زنان در رشته های مختلف خیاطی، قالی بافی و سفالگری را در سطح استان داریم که در قالب گروه های پنج نفری از زنان سرپرست خانوار با اعطای تسهیلات 30میلیون تومانی در حوزه های مختلفی اشتغال پایدار ایجاد کرده اند.

وی درباره فعالیت اورژانس اجتماعی بیان کرد: 83مددکار و روانشناس در حوزه اورژانس اجتماعی در استان فعال هستند که سالانه 2میلیارد تومان صرف هزینه های جاری و پرداخت حقوق پرسنل می شود.

حقیقی درباره جامعه آسیب دیدگان اجتماعی ابراز کرد: تیم سیار خط 123 در شرایط بحرانی از گروه هدف آسیب دیده که شامل کودکان کار، همسر آزاری، اختلافات خانوادگی و خودکشی به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می کند.

وی تصریح کرد: خانه امن مخصوص زنان خشونت دیده، همسر آزار دیده است که در سال 96 تعداد 58 زن و سال 97 تعداد 67زن در این مرکز نگهداری می‌شوند؛ میزان اقامت این افراد چهار ماه است که در صورت نیاز فرآیند بازگشت فرد به خانه فراهم می شود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به راه اندازی سامانه تصمیم گفت: سال گذشته همزمان با هفته دولت این سامانه در قزوین افتتاح شد که با این کار تجمیع تمام پرونده های طلاق در یک مرکز انجام می شود.

وی اضافه کرد: با افتتاح سامانه تصمیم هیچ پرونده ای در دفاتر قضایی دادگستری ثبت نمی شود؛ 12مرکز مشاوره خصوصی در شهرستان های استان فعال هستند.

این مسئول با بیان اینکه آمار طلاق در سال گذشته 3هزار و 238 مورد بود، گفت: بیشترین علت طلاق؛ اعتیاد، خیانت و عدم مهارت‌های زندگی است.

حقیقی یادآور شد: سازمان بهزیستی حمایت از بیماران اختلالات هویت جنسی را پذیرفته که طی سال گذشته 14نفر از نظر تامین هزینه روانشناس، مددکار و هزینه های درمانی و جراحی تحت حمایت این سازمان قرار گرفتند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان