۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین اعزام ۱۸۰ دانشجوی قزوینی به طرح ولایت کشوری
کد خبر: ۳۳۶۳۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۶ ساعت: ۱۶:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان اعلام کرد:

اعزام ۱۸۰ دانشجوی قزوینی به طرح ولایت کشوری

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: ۱۸۰ دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور به طرح ولایت کشور در مشهد مقدس اعزام می‌شوند که در اعزام اولیه ۱۰۰ نفر و در اعزام مرحله بعدی ۸۰ دانشجو در طرح ولایت حضور پیدا می‌کنند.

اعزام ۱۸۰ دانشجوی قزوینی به طرح ولایت کشوری

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ عباس کاظمی عصر امروز(یکشنبه) در نشست اعزام دانشجویان استان قزوین به طرح ولایت دانشجویی در مشهد مقدس در سالن اجتماعات شهید بهشتی درباره‌ی طرح ولایت دانشجویی اظهار کرد: مخاطب قرارگرفتن دانشجویان در بیانیه‌ی گام دوم برای حفظ استقلال، آزادی، اقتدار، عزت، پیشرفت، امید و پیشرفت است مسئله‌ای که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب خسارت‌های کنونی جامعه را ناشی از بی‌توجهی و کوتاهی در اصل انقلاب در هر زمینه‌ ای می‌دانند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین اذعان کرد: طرح ولایت دانشجویی عرصه‌ی دستیابی به درک صحیح مفاهیم اعتقادی، اجتماعی، اقتصادی، بصیرتی، تربیتی و مهارتی است که جوانان را در عرصه‌ی اجتماع پیشتاز می‌کند.

وی ادامه داد: اجرای طرح ولایت دانشجویی به ما ثابت کرد که حضور دانشجویان از اوایل دهه ۸۰ در طرح ولایت دانشجویی مثمر الثمر بوده است، اگرچه اجرای آن در سال‌های گذشته با نواقصی همراه بود؛ اما به سرعت در برطرف سازی آن اقداماتی انجام شد.

این مسئول ابراز کرد: نگاه انقلاب اسلامی به قشر جوان و دانشجو یک نگاه غربگرایانه نیست که در آن دانشجو را یک عروسک خیمه شب بازی برای اجرای اهداف خود می‌دانند.

وی گفت: نگاه اسلام به عنصر بنیادین جامعه که جوان است یک نگاه آرمان‌گراست و دانشجو را یک فرد مطالبه‌گر و نقش‌آفرین در تمام عرصه‌های اجتماعی می‌داند و معتقد است اگر جامعه‌ای بخواهد در مسیر پیشبرد اهداف و آرمان حرکت کند باید زمینه‌ی رشد جوانان فراهم شود.

کاظمی عنوان کرد: طرح ولایت نِمود و مسیر ترقی جوانان است که جوان را برای مقابله با هجمه‌های فکری و فرهنگی و رسانه‌های اجتماعی آماده‌ می‌سازد.

وی افزود: شکست دشمنان در طول ۴۰سال گذشته آنان را برای مقابله با ایران پیش از پیش مصمم کرده‌است و نسل دانشجو مهم‌ترین عنصر برای ناکام گذاشتن دشمنان در مسیر اهداف هستند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین در ادامه گفت: وظیفه دانشجو تنها کسب علم نیست، دانشجو در مسیر علم با حضور در اجتماع و انجام فعالیت‌های انقلابی به اصالت دانشجویی هویت می‌بخشد.

وی گفت: اجتماع کنونی شاهد واردشدن سیاست‌ها و حزب‌های غربی‌است که طرح ولایت و دانشجویان بسیجی که پرچمدار مقابله و مبارز هستند در طرح ولایت دانشجویی با تمام مسائل به روز در تمام عرصه‌های کشور و بین‌الملل آشنا خواهند شد تا فردا با تامل، تدبیر و توجه به محتوای مسائل برای کشور و اجتماع خود تصمیم بگیرند و حضور موثر خود را اعلام کنند.

این مسئول ادامه داد: نیاز جامعه به یک دانشجو و جوان مردمی است، جوانی که به مشکلات و درد مردم آگاه باشد و در رکاب حل مشکلات اجتماعی گام بردارد انتظار جامعه‌ی ایرانی و اسلامی از قشر دانشجو یک مصرف کننده نیست بلکه نیاز جامعه به دانشجو یک نگاه موثر و تولیدکننده است.

وی ادامه داد: دانشگاه امروزه به محلی برای ایجاد تنش‌ها و واکنش‌های متفاوت تبدیل شده‌است است که وظیفه‌ی یک دانشجوی انقلابی که از مکتب ولایت پرورش یافته‌است، قدرت تشخیص محتوا و مقابله با انحرافات و کجروی‌های جامعه است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: دانشجویان در طرح ولایت می‌آموزند که چگونه در رکاب پیشبرد اهداف حرکت کنند و بتوانند در آینده نه‌چندان دور در سرنوشت کشور خود موثر واقع شوند.

وی در پایان یادآور شد: 180 دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور به طرح ولایت کشور در مشهد مقدس اعزام می‌شوند که در اعزام اولیه 100 نفر و در اعزام مرحله بعدی 80 دانشجو در طرح ولایت حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان