۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین فسادزدایی از درون قوه قضائیه مورد توجه قرار بگیرد/ معنا ندارد یک دلال در روز ۵ بار وارد دستگاه قضا شود
کد خبر: ۳۳۶۲۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۳ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در قزوین:

فسادزدایی از درون قوه قضائیه مورد توجه قرار بگیرد/ معنا ندارد یک دلال در روز ۵ بار وارد دستگاه قضا شود

قائم مقام مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه گفت: ورود و خروج دلال‌ها باید مورد توجه قرار گرفته و وکلا ساماندهی شوند‌ که امیدواریم در سال جاری این موضوع عملی شود؛ معنا ندارد که یک دلال در روز پنج بار وارد دستگاه قضا شود.

فسادزدایی از درون قوه قضائیه مورد توجه قرار بگیرد/ معنا ندارد یک دلال در روز ۵ بار وارد دستگاه قضا شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام حسین عبداللهی در برنامه تکریم و معارفه رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان که ظهر امروز (پنجشنبه) در دادگستری کل استان تشکیل شد، اظهار کرد: امروز اگر برکتی و وجهه‌ای برای ایران و نظام اسلامی است قطعا به خاطر وجود امام رضا(ع) و کریمه اهل بیت(س) است. 

وی افزود: این دو بزگوار میزبان و پناهگاه مردم در کشور ما شدند، اما پناه آوردن بر این دو حرم آنچه که خواسته افراد است برآورده می‌شود، اما از نظر ظواهر دنیای مادی نیز باید مکان‌هایی به عنوان پناه‌گاه درنظر گرفته شوند.

قائم مقام مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه ابراز کرد: آقای قاسمی به عنوان رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان در طول حضور تلاش داشت که شئون مجموعه و افراد را حفظ کرده و تخطی از واقعیات نداشته باشد، بنابراین در مواردی که نیاز به هشدار بوده غفلت نداشت.
 
دادستان ویژه روحانیت تهران بیان کرد: بقای استمرار حاکمیت اسلام از صدر اسلام منوط به تشکیل حکومت اسلامی به عنوان ریسمانی از مبدا به معاد و اجرای عدالت است.
 
لزوم ساماندهی دلالان در دستگاه قضا
 
وی ادامه داد: در راستای اجرای عدالت اگر انسان‌هایی که درمعرض مظلومیت هستند، پناه‌گاهی برای خود پیدا نکرده پس از پناه بردن به دادگستری به عنوان ملجا جواب گرفتند، این نهاد وظیفه خود را به‌خوبی ایفا کرده است.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: براساس گزارش سالیانه رئیس کل دادگستری، قزوین به عنوان استان پایلوت چند معیار برای کاهش موارد مختلف را ایجاد کرده که روش کاهش مراجعین به دستگاه قضا، آمار زندانیان کیفری، مراجعین به سوراهای حل اختلاف و طولانی شدن زمان بررسی از جمله مواردی است که در دستگاه قضای استان درحال اجراست.
 
وی افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب لازم است استیفای حقوق عامه در تمام عرصه‌ها دنبال شود و درهمین راستا احساس امنیت در کشور وجود دارد و نهادینه شده است.
 
عبداللهی تاکید کرد: یکی از موارد موثر در نهادینه شدن امنیت در کشور بواسطه دستگاه قضاست و موارد مختلف توسط قوانین این نهاد بررسی و کیفر می‌شود و درواقع دستگاه قضا صدرنشین امنیت در جامعه است.
 
وی ادامه داد: موارد فساد بیّن و انحرافات در مجوعه دستگاه قضا محدود است، اما امروز در کف جامعه نهادینه شده که احساس عدم فساد در دستگاه قضا وحود ندارد و ازاین رو رهبر معظم انقلاب به فسادزدایی از درون این دستگاه تاکید دارند.
 
دادستان ویژه روحانیت تهران گفت: احساس عدم فساد باید در صدر توجهات دستگاه قضا قرار گیرد که این امر با دفاع از حقوق عامه حاصل می‌شود. 
 
پرونده‌های مسن سم مهلک دستگاه قضا
وی ادامه داد: برخی وابستگان به دستگاه قضا حاضر نیستند خود را ملحق به این دستگاه بدانند، اما درعمل چندین برابر از مزایای آن بهره می‌برد؛ این درصورتی است که به عنوان نمونه وکیل‌ها حق ندارند خود را ngoمعرفی کنند چراکه زیرمجموعه عدلیه و قوه قضائیه قرار دارند.
 
قائم مقام مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه اظهار کرد: وجود ذره ای آلودگی در دستگاه قضا به تمام آن آسیب می‌زند و از این رو از تمام اعضا و اجزای دستگاه قضا انتظارات یکسانی وجود دارد و باید بر تمام موارد از جمله رئیس دفاتر و وکلا نظارت جدی شود. 
 
وی افزود: از دیگر ضروریات دستگاه قضا، توجه به مراجعین و گوش شنوای شاکی بودن است و سیاست رسمی رئیس قوه نبردن آبروی مردم است؛ درواقع حوصله به خرج دادن برای توجه به اسناد و شنیدن سخنان مراجعین از ملاک‌های کاهش پرونده‌های کیفری است و عدم توجه به این نکته اعتماد مردم را کاهش می‌دهد.
 
این مقام مسئول عنوان کرد: لازم است پرونده‌ها در مدت کوتاه بررسی شود، چراکه پرونده‌های مسن و طولانی سم مهلک است، همچنین برخورد اخلاقی با مراجعین، رفع تخاصم و عنایت به عفو و گذشت، توجه به زیرمجموعه‌ها و وضعیت آشفته مراجعین نیز ضرورت دارد.
 
وی ادامه داد: ورود و خروج دلال‌ها باید مورد توجه قرار گرفته و وکلا ساماندهی شوند‌ که امیدواریم در سال جاری این موضوع عملی شود؛ معنا ندارد که یک دلال در روز پنج بار وارد دستگاه قضا شود.
 
عبداللهی عنوان کرد: دستگاه قضا می‌تواند همانطور که امنیت را عملی کرده، احساس عدم فساد را نیز در جامعه نهادینه سازد.
 
در این مراسم از خدمات محمد قاسمی تجلیل و سعید اقبالی به عنوان رئیس جدید حفاطت اطلاعات دادگستری استان معرفی شد.
انتهای پیام/۶۰۰۶
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان