۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین اروپا به تعهدات "اینستکس" هم پایبند نمی‌ماند/ کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران سریعا اجرا شود
کد خبر: ۳۳۶۲۲۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۱ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون قضایی مجلس:

اروپا به تعهدات "اینستکس" هم پایبند نمی‌ماند/ کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران سریعا اجرا شود

عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: خیلی امیدوار نیستم که اروپایی‌ها در بحث "اینستکس" هم پایبند باشند؛ ما کار خود را باید طبق منافع ملی و منافع ملت انجام دهیم.

اروپا به تعهدات "اینستکس" هم پایبند نمی‌ماند/ کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران سریعا اجرا شود

بهمن طاهرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ با اشاره به عدم اجرای تعهدات برجامی اروپا طی مهلت 60روزه اظهار کرد: تعهدات بین‌المللی دو جانبه است، بنابراین هر طرفی از قرداد اگر از اجرای تعهدات سر باز بزند، حقوقی برای طرف مقابل پیش بینی شده و در معاهداتی مانند برجام هم چنین حقوقی پیش بینی شده است که برای ما هم حقوقی قائل شده و اکنون که اروپا عهدشکنی کرده نیز ما هم باید قاطعانه بایستیم.

وی افزود: اروپایی‌ها تعهد کرده بودند که مفاد برجام را انجام می‌دهند و با وجود اینکه مدعی قانون مداری و قانون مندی هستند؛ اما شاهد بودیم که که به تعهداتشان پایبند نبودند، بنابراین طبق مفاد قرارداد باید تعهدات برجامی خود را کاهش دهیم و طبق همان قرارداد نیز مرحله به مرحله آنگونه که در راستای منافع ملی و منافع مردم است، عمل کنیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس بیان کرد: اروپایی‌ها مدعی هستند که مهد حقوق و حقوق بین‌الملل هستند و ادعای تفسیر معاهدات بین‌المللی را دارند، اما دیدیم که اروپایی‌ها در این زمینه قدرت و استقلال خود را نشان ندادند. چراکه زمانی که امریکا ظالمانه از مفاد برجام خارج شد و تعهدات خود را لغو کرد طبیعتا اروپا باید عکس‌العمل نشان می‌داد در حالی که تا الان عکس العمل جدی ندیدیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس درباره پیوستن ایران به "اینستکس" اظهار کرد: خیلی امیدوار نیستم که اروپایی‌ها در بحث "اینستکس" هم پایبند باشند؛ ما کار خود را باید طبق منافع ملی و منافع ملت انجام دهیم.

طاهرخانی تصریح کرد: امریکا با تحریم‌های ظالمانه مردم را تحت فشار گذاشته است که برخلاف حقوق مسلم جامعه بین‌المللی است و جای هیچ دفاعی وجود ندارد و این در حالی است که اروپا هیچ عکس‌العمل جدی در برابر امریکا نشان نداده است.

وی در پایان تاکید کرد: در این شرایط باید قاطعانه عمل کنیم چراکه در بحث برجام و بعد از اینکه امریکا عهد شکنی کرد، ما مدارا کردیم به واسطه اینکه ما تفکر ارزشی داریم و می‌خواستیم به آنچه که تعهد کردیم نیز عمل کنیم؛ اما امروز دیگر به نفع ملت و کشور ما است که طبق سیاست‌های کلان نیز در برابر این عهدشکنی‌ها بایستیم.
انتهای پیام/2002

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان