۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نخستین جشنواره "هنرهای نمایشی" در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۶۲۱۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۱۱ ساعت: ۱۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان:

نخستین جشنواره "هنرهای نمایشی" در قزوین برگزار می‌شود

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: جشنواره هنرهای نمایشی برای اولین بار در استان قزوین با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره "هنرهای نمایشی" در قزوین برگزار می‌شود

محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره‌ی جشنواره هنرهای نمایشی استان قزوین اظهار کرد: جشنواره هنرهای نمایشی برای اولین بار در استان قزوین با مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی افزود: تابستان 98 استان قزوین میزبان فعالیت و حضور اساتید برجسته کشور است و استان در راستای برگزاری جشنواره با محوریت سبک زندگی اسلامی و ایرانی در سه بخش نقالی، استندآپ کمدی و بازیگری تک نفره فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین اذعان کرد: جشنواره هنرهای نمایشی با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و هنری و انجمن هنرهای نمایشی در چهار مرحله ثبت‌نام در اپلیکیشن و ارسال آثار هنرمندان از استان قزوین و سایر استان‌ها، استعدادیابی و ثبت‌نام از عموم علاقه‌مندان، برگزاری کارگاه‌ آموزشی و تولید آثار کیفی با حضور هنرمندان عرصه نمایش برگزار خواهد شد.

این مسئول ابراز کرد: زمان ثبت‌نام برای علاقه مندان در جشنواره تا پایان تیرماه است و برگزاری جشنواره در مردادماه و پیش از شروع ایام محرم انجام می‌شود، همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تولید اثر تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

جامعه نیازمند هنر فاخر است

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره‌های نمایشی تزریق نشاط اجتماعی است که البته این رویکرد نیازمند مشارکت و هم فکری در عرصه تولید محتوای مناسب ایرانی و اسلامی هنرمندان پیشکسوت است.

کریمی گفت: جامعه کنونی نیازمند یک هنر فاخر است که پاسخگوی نیازهای مردم و متناسب با مسائل روز جامعه همراه با فضای مفرح و شاد باشد.

وی درباره‌ی محوریت‌های تشکیل جشنواره هنرهای نمایشی عنوان کرد: جشنواره هنرهای نمایشی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و در قالب‌های آئینی، دفاع مقدس و معضلات و مشکلات اجتماعی برگزار می‌شود.

 مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین بیان کرد: کشف استعدادهای علاقمندان به هنرنمایشی و برنامه‌ریزی محتوایی برای برجسته کردن ظرفیت‌های استانی است که در نهایت موجب تولیدات آثار نمایشی در استان خواهد شد.

وی در پایان گفت: برگزیدگان در جشنواره مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی برای اجرای نمایش در رسانه‌ها، جشنواره‌ها و صحنه‌های اجرا قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان