۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین در بخش انرژی، به‌ویژه انرژی‌های فسیلی با محدودیت منابع مواجه هستیم
کد خبر: ۳۳۶۱۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۹ ساعت: ۱۲:۱۷ ↗ لینک کوتاه

وزیر نیرو در قزوین:

در بخش انرژی، به‌ویژه انرژی‌های فسیلی با محدودیت منابع مواجه هستیم

وزیر نیرو گفت: آب و انرژی منابع مهم زیست محیطی و تجدیدپذیر هستند، در موضوع آب ما با خشکسالی‌ها و در بخش انرژی، به‌ویژه انرژی‌های فسیلی نیز با محدودیت منابع مواجه هستیم اما عرضه این دو منبع به منبع تجدیدپذیر دیگری وابسته است.

در بخش انرژی، به‌ویژه انرژی‌های فسیلی با محدودیت منابع مواجه هستیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ رضا اردکانیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آب منطقه‌ای استان قزوین که ظهر امروز(یکشنبه) در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: وزارت نیرو دستگاه منحصر بفردی است و مسئولیت بخشی از کشور در مرزها و مرکز بواسطه تصدی آب و برق را داراست و وزیر نیرو در این مجموعه مسئول‌ترین فرد است.

وی افزود: ایفای مسئولیت مستلزم برخورداری و بهره‌مندی از ابزار ایفای آن و قوانین برای اختیارات است و عمل کردن فراتر از مسئولیت زیرکی و کیاست و ایثارگری نیست و به اخلال در کار منجر خواهد شد.

وزیر نیرو ابراز کرد: آب و انرژی منابع مهم زیست محیطی و تجدیدپذیر هستند، در موضوع آب ما با خشکسالی‌ها و در بخش انرژی، بویژه انرژی‌های فسیلی نیز با محدودیت منابع مواجه هستیم اما عرضه این دو منبع به منبع تجدیدپذیر دیگری وابسته است.

وی ادامه داد: با استفاده از منابع انسانی به عنوان انرژی تجدیدپذیر در چهار دهه اخیر توانسته‌ایم به پیشرفت برسیم و توجه به این نیروها و توانمندی‌هایشان دارای اهمیت بالایی است.

این مسئول عنوان کرد: وزارت نیرو از حدود بیست ماه گذشته مدیران ارشد خود را با فراخوان عمومی انتخاب کرده و بیش از 55مدیر در استان‌ها به این روش انتخاب شده‌اند، پست معاونت وزیر نیرو نیز به این روش و از بین 170داوطلب انتخاب شد.

وی افزود: امیدواریم در شرکت آب منطقه‌ای نیز از گروه بانوان نیز در مدیریت ارشد حضور موثر داشته باشند و قزوین استانی نمونه باشد.

اردکانیان بیان کرد: وزیر نیرو، معاون‌های تخصصی، مدیرعامل شرکت‌های تخصصی و سپس مدیران در استان‌ها سلسله مراتب وزارت نیرو را تشکیل می‌دهند، اما باید این روند را چرخه‌ای درنظر گرفت که با خوب عمل کردن این چرخه موفق خواهیم بود و با این دید وزیر و مدیرعاملان در استان از منظرهای مختلف در کنار هم هستند و مدیرعامل در استان نماینده وزیر نیرو است و باید در فرآیند انتصاب به خوبی مورد دقت قرار گیرد.

وی ادامه داد: من در مقابل افکار عمومی مسئول عملکرد مدیران در استان‌ها هستم و این موضوع باید در عمل، فرآیند انتخاب و معرفی نیز دیده شود از این رو شرکت در مراسم تودیع و معارفه این مسئولین را ضروری می‌دانم.

وزیر نیرو اذعان کرد: ما مسئول ارائه خدمت هستیم و باید درباره کمیت و کیفیت عملکرد پاسخگو باشیم و در صورت پایبند نبودن به اصول مهم در انتخاب مدیران تجدیدنظر خواهم کرد.

وی افزود: ما باید به دنبال تعمیم این فرآیند باشیم که نیروهای شایسته خود را عرضه کنیم، نظارت‌ها دقیق‌تر و مسئولیت‌ها همپوشانی داشته باشند تا وظایف با کیفیت اجرا شود.

این مسئول گفت: از دستگاه قضایی در استان سپاسگزاریم که با همکاران در بخش آب برای صیانت از منابع آب و اجرای قانون بسیار خوب عمل کرده‌اند، مدیرعامل جدید نیز باید به موضوع زیست محیطی توجه جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: طرح‌های در دست اجرا باید در کنار سایر طرح‌ها بخوبی اجرا شود و لازم است مسئول با بخش آب همکاری لازم را داشته باشند و بتوانتد در ایفای نقش مهم خود در بخش انرژی و آب فعال باشند.

انتهای پیام/۶۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان