۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ایران - آمریکا / یانکی‌ها آخرین رقیب یوز‌ها در دور نخست
کد خبر: ۳۳۶۱۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۸ ساعت: ۱۴:۴۸ ↗ لینک کوتاه

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹؛

ایران - آمریکا / یانکی‌ها آخرین رقیب یوز‌ها در دور نخست

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در آخرین دیدارشان در دور نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به مصاف یکدیگر می‌روند.

ایران - آمریکا / یانکی‌ها آخرین رقیب یوز‌ها در دور نخست

به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ،تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در آخرین دیدارشان در دور نخست رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹، امروز اط ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وت تهران در پلودیوو بلغارستان به مصاف یکدیگر می‌روند.  شاگردان کولاکوویچ که در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال نمایش خیره کننده‌ای داشتند توانسته اند در فاصله دو بازی مانده تا پایان رقابت‌های دور نخست لیگ ملت‌های والیبال صعودشان به دور نهایی را قطعی کنند.  

ایران در این رقابت‌های تنها ۲ شکست آن هم مقابل تیم‌های ملی والیبال برزیل و فرانسه را تجربه کرد و توانست در ۱۲ بازی خود به پیروزی برسد و بسیاری از تیم‌های قدرتمند این رقابت‌ها را شکست دهد.  بازیکنان ایرانی همچنین در این دوره آمار جالبی را ثبت کردند و در بیشتر هفته‌ها توانستند در جمع بهترین‌های این رقابت‌ها باشند.

پیش بینی می‌شود کولاکوویچ در این بازی همانند بازی روز گذشته مقابل بلغارستان با ترکیب دومش به میدان برود و هم به بازیکنان اصلی اش استراحت بدهد و هم اجازه ندهد آمریکایی‌ها از نقشه‌های او با خبر شوند. ممکن است تیم ملی والیبال ایران در دور بعد هم با آمریکا هم گروه شود و مجبور شود با این تیم در شیکاگو بازی کند.  

تیم ملی آمریکا در طرف مقابل، اما با شرایط کاملا متفاوتی برای هفته پنجم به بلغارستان آمده است. آن‌ها که میزبان دور نهایی این رقابت‌ها در شیکاگو هستند پیش از این حضورشان در دور نهایی قطعی شده است و به همین دلیل سرمربی آن‌ها تصمیم گرفت در هفته پایانی ترکیب اصلی را در لس آنجلس نگه دارد و تیم دومش را به رقابت‌های این هفته بفرستند. آمریکا با این حال در این هفته نمایش خوبی داشت و موفق شد صربستان را شکست دهد و در جایگاه هفتم هم قرار بگیرد.  

یانکی ها، اما یکی از پر افتخار‌های والیبال جهان هستند و عنوان‌های زیادی کسب کرده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به ۳ مدال طلای و ۲ مدال نقره‌ی المپیک، یک مدال طلا و برنز قهرمانی جهان  و ۲ طلا، یک نقره و ۲ برنز لیگ ملت‌های والیبال اشاره کرد. آن‌ها امیدوارند با میزبانی در دور نهایی در این دوره هم صاحب عنوان شوند.  

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا پیش از این هم سابقه چند رویارویی داشته اند. نخستین دیدار آن‌ها در سال ۱۹۷۰ و در رقابت‌های قهرمانی جهان انجام شد که تیم ملی والیبال آمریکا توانست ۳ -۲ برنده بازی باشد. آخرین رویارویی دو تیم هم در لیگ ملت‌های ۲۰۱۸ بود که بازهم آمریکا ۳ - ۰ برد. دو تیم در مجموع ۱۵ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته اند که حاصل آن ۱۱ برد برای یانکی‌ها و ۴ برد برای ایران بوده است.  

تاریخچه دیدار‌های ۲ تیم به شرح زیر است:

 قهرمانی جهان ۱۹۷۰، ایران ۲ – آمریکا ۳
قهرمانی جهان ۲۰۰۶، ایران صفر – آمریکا ۳
جام جهانی ۲۰۱۱، ایران صفر – آمریکا ۳
جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳، ایران ۳ – آمریکا ۲
لیگ جهانی ۲۰۱۴، ایران صفر – آمریکا ۳
قهرمانی جهان ۲۰۱۴، ایران ۳ – آمریکا ۲
لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۱ – آمریکا ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۱ – آمریکا ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۳ – آمریکا صفر
لیگ جهانی ۲۰۱۵، ایران ۳ – آمریکا صفر
جام جهانی ۲۰۱۵، ایران ۱ – آمریکا ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۶، ایران ۱ – آمریکا ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۷، ایران صفر – آمریکا ۳
جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷، ایران ۳ – آمریکا ۲
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸: ایران صفر - آمریکا ۳

انتهای پیام/ 1404

منبع:باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان