۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تیم ملی والیبال ایران - فرانسه؛ جدال بزرگان در اردبیل
کد خبر: ۳۳۶۰۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۴/۲ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

لیگ ملت‌های والیبال؛

تیم ملی والیبال ایران - فرانسه؛ جدال بزرگان در اردبیل

تیم‌های ملی والیبال ایران و فرانسه امروز از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم ملی والیبال ایران - فرانسه؛ جدال بزرگان در اردبیل
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  تیم‌های ملی والیبال ایران و فرانسه در سومین و آخرین دیدارشان در هفته چهارم رقابت‌هایلیگ ملت‌های والیبال از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در سالن رضازاده به مصاف یکدیگر می روند.

دو تیم سابقه چندین و چند رویارویی با هم را داشته اند و امروز در حالی مقابل هم صف آرایی می‌کنند که شرایط متفاوتی با یکدیگر دارند.

فرانسوی‌ها تمام تمرکزشان را برای رقابت‌های انتخابی المپیک به کار گرفته اند، البته به گفته سرمربیان این بدین معنی نیست که آن‌ها به دنبال حضور در دور نهایی لیگ ملت‌های والیبال نیستند.

خروس‌ها همچنین چند بازیکن اصلی شان را همراه ندارند و فارغ از دو برد پیاپی شان در هفته چهارم و مقابل تیم‌های ملی والیبال پرتغال و استرالیا در هفته سوم دو شکست را تجربه کردند و اگر در این بازی هم بازنده باشند کار سختی را پیش رو دارند.

آن‌ها با ۸ برد و ۳ باخت جایگاه خوبی در جدول دارند و امیدوارند با برد در این هفته شرایطشان را هم بهتر کنند. تیم ملی والیبال فرانسه همواره یکی از تیم‌های خوب والیبال جهان بوده است و نتایج خوبی هم کسب کرده است.

شاگردان کولاکوویچ شرایط متفاوتی با میهمانشان دارند. آن‌ها در ۱۱ بازی گذشته ۱۰ برد و یک شکست، آن هم با نتیجه ۳ -۲ مقابل برزیل را تجربه کرده اند و علاوه بر رکورد شکنی در تعداد برد در رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال، به صدرنشینی شان ادامه داده اند و عملا حضورشان در دور نهایی قطعی است. با این حال این بازی برای آن‌ها به دو دلیل مهم است؛ ابتدا آن که ایران میزبان بازی‌ها است و همواره بازی هایش با فرانسه جذاب بوده و دوم آن که ایران با کسب برد در این بازی شانس بیشتری برای ادامه روند صدرنشینی اش دارد.

البته ناگفته نماند که هدف ایران برخلاف فرانسوی‌ها بیشتر برای یک تورنمنت نیست و بر اساس اعلام کولاکوویچ ایران هم قصد کسب مدال در لیگ ملت‌های والیبال امسال را دارد و هم قصد دارد راهی المپیک شود.

ناگفته نماند که دو تیم برای بازی امروز مصدومی ندارند و باید انتظار داشت تا شاهد یکی از زیباترین بازی‌های هفته چهارم لیگ ملت‌های والیبال در سالن رضازاده اردبیل باشیم.

ایران و فرانسه سابقه ۷ دیدار با یکدیگر را دارند که سهم فرانسوی‌ها در آن ۶ برد و یک شکست بوده است.

تاریخچه دیدار‌های دو تیم به شرح زیر است:

قهرمانی جهان ۱۹۷۰: ایران صفر – فرانسه ۳
انتخابی المپیک ۲۰۰۴: ایران صفر – فرانسه ۳
قهرمانی جهان ۲۰۱۴: ایران ۱ – فرانسه ۳
قهرمانی جهان ۲۰۱۴: ایران ۲ – فرانسه ۳
انتخابی المپیک ۲۰۱۶: ایران صفر – فرانسه ۳
جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۷: ایران ۳ – فرانسه ۲
لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۸: فرانسه ۳ – ایران ۱

تیم ملی والیبال کشورمان باید در هفته آخر این رقابت‌ها که به میزبانی بلغارستان برگزار می‌شود با تیم‌های ملی والیبال بلغارستان، صربستان و آمریکا بازی کند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان