۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین راه آهن قزوین_تهران به بهره برداری می رسد/ اشتغال ۱۸هزار جوان قزوینی با اختصاص اعتبارات رونق تولید
کد خبر: ۳۳۶۰۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۳۱ ساعت: ۱۰:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

راه آهن قزوین_تهران به بهره برداری می رسد/ اشتغال ۱۸هزار جوان قزوینی با اختصاص اعتبارات رونق تولید

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در راستای رسیدن به رونق تولید ۸برنامه دونظر گرفته شده و ۴۵هزار و ۱۴۶میلیارد تومان برای این حوزه‌هادرنظر گرفته شده که شامل صنعت و معدن و تجارت، کشاورزی و بخش‌های خدماتی است.

راه آهن قزوین_تهران به بهره برداری می رسد/ اشتغال ۱۸هزار جوان قزوینی با اختصاص اعتبارات رونق تولید

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ محمدباقر نوبخت طی سفر دو روزه به استان قزوین از مراکز صنعتی و تولیدی قزوین بازدید کرد و  در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قزوین و برنامه تلویزیونی صدا و سیمای مرکز قزوین نیز حضور شرکت داشت.

نوبخت در حاشیه سفر به قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه سازمان برنامه و بودجه اصلاح ساختار بودجه کشور است. برای جدایی بودجه از نفت باید منابع پایدار درآمد شناسایی و جایگزین آن شود؛ به همین منظور برنامه‌های بلند مدت و میان مدت تعریف شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابراز کرد: تلاش براین است که در سال‌جاری برای کاهش وابستگی به نفت، بودجه را بازبینی کنیم، کاهش بخشی از هزینه‌ها و اضافه کردن منابع جدید و اولویت بندی هزینه‌ها در دستگاه‌های اجرایی درخواستی است که دولت در این راستا از واحدهای اجرایی دارد.

وی افزود: جلسات اقتصاد مقاومتی در ابتدا فرصتی برای مدیران سه قوه فراهم می‌کند تا نظرات و سخنان خود را مطرح کرده و علاوه بر آن مسئولین استانی مشکلات منطقه خود را بیان کنند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود تا مصوبات این جلسات را دنبال کنند و در جلسه آینده گزارشات را ارائه دهند، درواقع درکنار بیان مشکلات لازم است به عنوان مسئول مشکلات موجود را حل کنیم.

وی عنوان کرد: هر سال راهبرهای اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب مطرح می‌شوند، امسال نیز باید رونق تولید را به عنوان استراتژی مهم سال دنبال کنیم. 

این مقام مسئول بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه در راستای رسیدن به رونق تولید طرحی را در قالب 8برنامه درنظر دارد و لازم است دستگاه‌ها در سطح ملی نسبت به انجام آن اهتمام داشته باشند.

اختصاص 112میلیارد تومان ویژه راه آهن قزوین تهران

وی افزود: 45هزار و 146میلیارد تومان برای حوزه‌های رونق تولید درنظر گرفته شده که شامل صنعت و معدن و تجارت، کشاورزی و بخش‌های خدماتی است.

نوبخت گفت: 1989میلیارد تومان به صورت یارانه و 2588 میلیارد تومان نیز به‌عنوان کمک بلاعوض تعریف شده است و انتظار می‌رود این میزان هزینه 986هزار و 998 فرصت شغلی در سطح ملی ایجاد کند.

وی ادامه داد: سهم استان قزوین از این اعتبارات عبارت است از 1562 میلیارد تومان تسهیلات، 45میلیارد تومان وجوه، 90 میلیارد تومان یارانه تسهیلات و 55میلیارد تومان کمک بلاعوض خواهد بود که با این میزان باید 18هزار و 384جوان در استان قزوین مشغول به کار شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: لازم است در دوره‌های سه ماهه گزارش پیشرفت طرح ارائه شده و درصورت وجود مشکل، موضوع مورد نظر به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور ارائه شود.

وی افزود: پرداخت حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی اولویت اول ماست و در همین راستا از فروردین ماه سال جاری 20درصد به حقوق کارکنان اضافه شده که این میزان حدود 30هزار میلیارد تومان است.

معاون رئیس جمهور ابراز کرد: مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 3هزار میلیارد تومان تصویب کرده بود که این میزان توسط سازمان برنامه و بودجه به 5هزارمیلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: برای پروژه‌های عمرانی با محدودیت اعتبار مواجه هستیم محدودیت وجود دارد، به همین دلیل تنها طرح‌هایی که قابلیت اتمام تا پایان سال را داشته باشند بودجه دریافت می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: 112میلیارد تومان برای راه آهن قزوین-تهران اختصاص داده شده و این پروژه طی ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۶۰۰۶ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان