۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین خطبه انقلاب!
کد خبر: ۳۳۵۹۵۹ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۲۹ ساعت: ۸:۲۷ ↗ لینک کوتاه

خطبه انقلاب!

خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ خرداد ۸۸ یکی از اثرگذارترین بیانات رهبر انقلاب شاید در چهل سال عمرانقلاب اسلامی بود، به نحوی که هشدار به رجال سیاسی معترض، برچیدن نقشه شوم دشمنان برای براندازی در داخل نظام و همچنین ایستادگی دربرابر خواسته‌های غیرقانونی عده‌ای معدود از جمله اظهاراتی بوده که دیگر اجازه ورود و مطالبه بیشتر فتنه گران را با اردوکشی خیابانی نداد.

خطبه انقلاب!

صبح قزوین؛_____ محمدرضا ذاکر.

از بدو تولد نظام جمهوری اسلامی تا همین امروز، دشمنان انقلاب با کمک هم فکران داخلی خود سعی کرده‌اند تا به ایجاد فتنه‌های متعدد، صلابت و استحکام نظام را زیر سؤال ببرند و در همین راستا فتنه‌های متعددی را ایجاد نموده و سعی کرده‌اند تا با ایجاد حس یاس و ناامیدی در میان مردم؛ آن‌ها را ترغیب به عدم شرکت در انتخابات نمایند و این نقشه همیشه با شکست مواجه بوده چراکه همه انتخابات‌ها با مشارکت بالای 50 درصدی روبرو گردیده است.

پیش از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در خرداد 88، از اواخر اسفند ماه 87 با توجه به شور و شوق انتخاباتی در جامعه و اینکه تقریباً شاهد انتخاباتی دوقطبی میان رئیس جمهور حاضر و رقیب اصلاح طلب وی بودیم، رسانه‌های ضدانقلاب شیوه جدیدی را برای کارشکنی در روند انتخابات ایران به کار گرفتند.

این رسانه‌ها و در رأس آنها شبکه ماهواره‌ای بی بی سی با اسم رمزی همچون احتمال "تقلب" در انتخابات، سعی کردند تا ذهنیت مردم را نسبت به هرگونه نتیجه انتخاباتی آماده ساخته تا واکنش‌های پساانتخاباتی را سازماندهی نمایند. لطمه به اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی یکی از اصلی‌ترین راهبردهای دشمن بوده که بوسیله پروپاگاندای رسانه‌ای خود از اواخر سال 87 با محوریت تقلب، نقشه خود را پیاده سازی کردند.

اما نعمت ولایت این بار هم به کمک انقلاب اسلامی آمد و 29 خرداد 88، کشور شاهد برگزاری بزرگترین نماز جمعه تاریخ انقلاب به امامت حضرت امام خامنه‌ای بود. رهبر معظم انقلاب در سخنان ارزشمند خود در آن نمازجمعه تاریخی، به تبیین شرایط کشور و مسئله مهم دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداختند. بی شک گوش سپردن به رهنمودهای ایشان، چه از سوی نخبگان و چه مردم، شاه راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان قسم خورده این انقلاب ونظام بوده و خواهد بود.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خطبه دوم نمازجمعه معروف 29 خرداد، که بارها با تکبیر و ابراز احساسات مردم همراه شد، در تبیین و تشریح مسائل گوناگون مربوط به انتخابات، خطاب به «ملت، نامزدهای ریاست جمهوری و نخبگان، فعالان سیاسی و نیز سران برخی دولت‌های مستکبر غربی»، مطالب جداگانه‌ای مطرح کردند.

شکست حربه دشمنان به منظور ایجاد دوگانه مخالف و موافق نظام جمهوری اسلامی با تاکید بر آرای مردم، نقد بداخلاقی‌های انتخاباتی و افشاگری‌های بدون سند در جریان مناظرات تلویزیونی، لزوم بصیرت افزایی در میان برخی از مسئولین و پرهیز از سکوت و یا جهات گیری‌های حزبی و البته حفاظت از آرای عمومی مردم در برابر خواسته‌های فراقانونی از جمله مهمترین محورهای سخنان رهبرانقلاب بود.

قاطعانه می‌توان گفت که یکی از شاه بیت‌های سخنان رهبری، یکسان دانستن همه کاندیداهای انتخابات حتی پس از اغتشاشات خیابانی توسط کاندیدای شکست خورده، بود. آنجا که در سخنان خود با اشاره به سبقه هریک از کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره کرده و اختلاف نظرهای سیاسی هریک از کاندیداها را در چارچوب نظام تببین نمودند تا بدین صورت حربه دوقطبی احمدی نژاد و موسوی، با شکست مواجه گردد. ایشان علیرغم عدم پذیرش سخنان برخی از کاندیداها، معیار و متر اصلی انتخاب را نظر و رأی مردم دانسته و هر نتیجه‌ای که بر اساس آرای مردمی باشد را قانونا وشرعا قابل اجرا دانستند.

 بیانات پایانی رهبری حجّت را بر برخی از جریان‌های افراطی داخل کشور تمام کرد و فشارهای رسانه‌ای و مردمی ایجاد شده توسط برخی از شخصیت‌های سیاسی با کمک رسانه‌های بیگانه را بی اثر کرد.

در منطق رهبر فرزانه انقلاب، اردوکشی خیابانی به منظور بهره برداری از استراتژی فشار از پایین وچانه زنی از بالا یکی از اصلی‌ترین حربه‌هایی بوده که برخی از معترضین به انتخابات به منظور ابطال آرای عمومی مردم از آن استفاده کردند.

فتنه گران اینگونه می‌پنداشتند که با افزایش فشارهای مردمی، نظام جمهوری اسلامی و در رأس آن رهبری انقلاب دستور ابطال انتخابات را داده و آنها به خواسته خود یعنی برگزاری مجدد انتخابات می‌رسند در حالی که این نقشه با توجه به فرازهای پایانی سخنان رهبری در نمازجمعه به طور کلی بی اثر شد. تن دادن به خواسته اقلیت معترض در انتخابات در واقع همان ذبح دموکراسی در برابر دیکتاتوری عده معدودی بوده که ماهیت نظام جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برد.

خطبه‌های نماز جمعه 29 خرداد 88 یکی از اثرگذارترین بیانات رهبر انقلاب شاید در چهل سال عمرانقلاب اسلامی بود، به نحوی که هشدار به رجال سیاسی معترض، برچیدن نقشه شوم دشمنان برای براندازی در داخل نظام و همچنین ایستادگی دربرابر خواسته‌های غیرقانونی عده‌ای معدود از جمله اظهاراتی بوده که دیگر اجازه ورود و مطالبه بیشتر فتنه گران را با اردوکشی خیابانی نداد و هرچه از اتفاقات سال 88 فاصله می‌گیریم حکمت و منطق رهبری در مواجهه با فتنه سال 88 بیشتر از پیش بر همگان آشکار می‌گردد.

ناگفته نماند که در صورت رعایت بند بند این سخنان توسط احزاب و رجال سیاسی و برخی خواص مؤثر در معادلات سیاسی و اجتماعی جامعه، آتش فتنه در همان روزهای نخستین خاموش می‌شد، اما غفلت از آن باعث به آتش کشیده شدن کوچه و خیابان‌ها و از بین رفتن اموال عمومی و از دست دادن جان تعدادی بی گناه و فریب خورده و بروز اتفاقات بزرگی در نظام بین الملل، از جمله امیدواری دشمن به عقب نشینی نظام از اصول و همچنین اعمال تحریم و فشارهای متعدد اقتصادی بر کشور شد.

به نظر می‌رسد پس از گذشت 10 سال از آن خطبه طوفانی، همچنان بخش‌هایی از منویات رهبر انقلاب، قابل بازخوانی و مطالبه جریان انقلابی باشد. اعتماد به دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب موضوعی است که همچنان گریبان برخی را در داخل کشور گرفته است و یکی از علت‌های اصلی بروز فتنه‌های 78 و 88 بوده و می‌تواند شاه کلید فتنه 98 باشد!

امسال و در آستانه برگزاری انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی، درب جریان اصلاح طلب و معترض 88 همچنان بر همان پاشنه ادعای تقلب می‌چرخد. چنانچه بوقچی‌های رسانه‌ای آن در کشور و البته استان قزوین، در روزهای اخیر با دمیدن بر آتش اختلافات سیاسی آن سالها، سعی در زنده کردن ادعای دروغین و نخ نمای تقلب در انتخابات 88 در اذهان مردم را دارند و برای اثبات آن دلیل و برهان می‌تراشند.

موضوع مهمی که نباید از دید ناظران و دستگاه‌های امنیتی پنهان بماند ولی موضوع مهمتر برخورد قاطعانه مردم و جریان انقلابی با اینگونه ادعاهای بی اساس است. لذا انتظار می‌رود بیانات رهبری انقلاب در 29 خرداد 88، همچنان برای مردم فصل الخطاب باشد و امت حزب الله و خداجو برای صیانت از آنچه با بذل جان و ایثار خون و آبرو بدست آورده است پا در میدان بگذارد تا خدعه جدید دشمنان قسم خورده انقلاب خمینی، رنگ و بوی انتخاباتی نگیرد و جرقه‌های فتنه 98 در نطفه خفه شود. باذن الله

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان