۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین پایان بی خانمامی ایتام قزوینی با احداث ۹۷ واحد مسکونی
کد خبر: ۳۳۵۷۷۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۹ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

پایان بی خانمامی ایتام قزوینی با احداث ۹۷ واحد مسکونی

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: برنامه مسکن سال جاری را با ظرفیت احداث مسکن برای ۳۵۰ خانوار تحت حمایت تدوین کرده ایم که از این تعداد ۹۷ خانوار ایتام هستند.

پایان بی خانمامی ایتام قزوینی با احداث ۹۷ واحد مسکونی

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ مجید مومنی امروز(یکشنبه) در نشست استفاده از ظرفیت خیرین مسکن ساز کشور برای تأمین مسکن ایتام قزوین که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، بیان کرد: کمیته امداد امام (ره) در بررسی های خود سه مشکل مسکن، اشتغال و درمان را به عنوان موانع و چالش‌های اصلی در زندگی مددجویان مورد احصاء قرار داده است.

وی ادامه داد: در جامعه ما برای عموم مردم، مسکن بخش قابل توجه و عمده ای از هزینه‌های زندگی را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: یکی از اصلی ترین نیازهای خانواده های نیازمند هم مانند سایر اقشار، مسکن است به ویژه در شرایط کنونی که هزینه های مسکن بیش از ۳۰ درصد هزینه‌های خانواده‌ها را شامل می‌شود و از طرفی برخی از خانواده‌های مددجو حتی برای تأمین هزینه های معیشتی تنها به یارانه وابسته هستند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی حتی میزان اجاره بها، رقم بالایی از هزینه های زندگی را شامل می شود به طوری که بررسی گذرا نشان می‌دهد که توان خانواده‌های مددجو و کمک کمیته امداد با این هزینه‌های فعلی همخوانی ندارد به ویژه در خصوص ایتام این بحث بسیار برجسته تر است.

این مسئول عنوان کرد: برای تأمین مسکن بخشی از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد، از ظرفیت مسکن مهر استفاده کردیم و به لطف خدا توانستیم در این زمینه گام های بزرگی برداریم و اقدامات موثری انجام دهیم.

مومنی اعلام کرد: برنامه مسکن سال جاری را با ظرفیت احداث مسکن برای ۳۵۰ خانوار تحت حمایت تدوین کرده ایم که از این تعداد ۹۷ خانوار ایتام هستند که با پیش بینی‌های انجام شده با این اقدام، یتیم بدون مسکن در استان نخواهیم داشت.

وی گفت: علاوه بر برنامه‌های جاری، با مساعدت ویژه مهندس فتاح (رئیس کمیته امداد کشور) ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای هر واحد مسکن ایتام اختصاص می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: نگاه تحلیلی به ۹۷ خانواده دارای یتیم تحت حمایت ، ۵۲ خانوار در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر، ۲۶ خانوار در روستاها و 19 خانوار در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت در اقصی نقاط استان ساکن هستند.

وی عنوان کرد: جلسات، نشست‌های مختلف در تهران و قزوین منجر به تصمیمی شد که براساس آن ۴۰ میلیون تومان به صورت تسهیلات، پنج میلیون تومان به صورت بالاعوض از محل منابع استانی کمیته امداد امام (ره) و ۱۰ میلیون تومان هم مساعدت ویژه رئیس کمیته امداد کشور برای هر خانوار اختصاص می‌یابد.

این مسئول یادآورشد: اگر مشکل مسکن و اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد برطرف شود بسیاری از خانواده های مددجو از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان