۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیشرفت‌ها و اقتدار امروز ما نتیجه منطق مقاومت است/ "برجام" طرح نافرجامی است که نتیجه عدم مقاومت بود
کد خبر: ۳۳۵۷۳۲ نویسنده: حجت الاسلام علی عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۶ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه استان در مصاحبه با صبح قزوین:

پیشرفت‌ها و اقتدار امروز ما نتیجه منطق مقاومت است/ "برجام" طرح نافرجامی است که نتیجه عدم مقاومت بود

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: برجام دستاوردی نداشت و همه مفاد آن عقب نشینی بود؛ ضمن اینکه خروج امریکا از برجام برخلاف ضوابط بین المللی بود و در ادامه کشورهای اروپایی هم قضیه را یکسال به تاخیر انداخته و کاری نکردند، در حقیقت برجام یک طرح نافرجامی بود که به ضرر ملت ایران انجام شد.

پیشرفت‌ها و اقتدار امروز ما نتیجه منطق مقاومت است/ "برجام" طرح نافرجامی است که نتیجه عدم مقاومت بود

حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سالگرد امام راحل به مطالب کلیدی اشاره فرمودند و در واقع تحلیلی از وضعیت جهان امروز، شرایط داخلی و مسئولین و همچنین دشمنان اسلام و رابطه با دشمنان ارائه کردند.

وی افزود: بحث مقاومت که مقام رهبری بیان فرمودند، موضوعی است که از منابع دینی به دست می‌آید؛ به طوریکه در قرآن کریم آیاتی در مورد مبارزه با دشمنان، آمادگی و هوشیاری در مقابل آنها و همچنین جنگ‌های صدر اسلام همچون احزاب و بدر آمده که همه آنها مصادیقی از مقاومت است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: باید به این دید به آیات جهاد و قتال و مبارزه با دشمنان در قرآن کریم نگاه کنیم که همه جلوه‌ای از بحث مقاومت است، همچون مقاومت و ایستادگی رسول گرامی اسلام، امام علی(ع)، حضرت فاطمه (س) و بقیه اهل بیت(ع)، به عبارتی بحث مقاومت از منابع دینی بوده و مستندات بسیار فراوانی دارد.

وی عنوان کرد: نکته دیگر اینکه بحث مقاومت تجربه شده و راهی جز مقاومت نیست؛ چراکه انقلاب اسلامی ایران با مقاومت به پیروزی رسید و در ۸ سال جنگ تحمیلی مردم ایران همواره در صحنه بوده و شهید، جانبار و اسیر دادند و مقاومت و پایمردی کردند.

پیروزی‌های حاصل شده در منطقه نتیجه مقاومت است

عباسی بیان کرد: اگر این مقاومت نبود ملت نمی‌توانست به اهداف خود برسند و یا اینکه دشمنان داخلی فتنه‌های زیادی ایجاد کردند که مقاومت، کشور را به پیروزی رساند.

وی عنوان کرد: اگر رژیم صهیونیستی از لبنان بیرون رفته و در مقابل غزه تسلیم شد و بیش از دو روز نتوانست مقاومت کند در حقیقت حاصل مقاومت مردم فلسطین و لبنان بود و در سوریه و عراق نیز مقاومت و بسیج مردمی موجب پیروزی مردم آن کشورها شد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: یکی دیگر از نکاتی که مقام رهبری به آن اشاره کردند این بود که باید استکبار از کشورهای اسلامی فاصله بگیرد و آمریکا از منطقه خلیج فارس و ایران دور شود که در این زمینه هم مستندات بسیار زیادی داریم.

عباسی عنوان کرد: هر جا که استکبار جهانی به ویژه امریکا و رژیم صهیونیستی پا گذاشتند، آتش برافروختند و خرابی و فساد ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: تولد داعش امریکایی است و کشورهای اروپایی نیز آن را تقویت کردند تا چهره اسلام را در بین جهانیان منفور جلوه دهند و اینگونه القاء کنند که مسلمانان تروریست بوده و خشونت طلب هستند.

برجام شکست خورد

این مسئول حوزوی تاکید کرد: بنابراین به امریکا به عنوان ام الفساد و رژیم صهیونیستی به عنوان غده سرطانی اصلا نباید اعتنا کرد و بارها ثابت شده که هر زمان مردم مقاومت کردند آنها مجبور به عقب‌نشینی شدند.

عباسی بیان کرد: مطالبی که مقام معظم رهبری پیرامون مقاومت و دوری از استکبار جهانی و به ویژه آمریکا از ایران و خاورمیانه مطرح کردند نکات اساسی است که هم مستندات فراوانی داشته و هم تجربه‌های مختلف آن را اثبات می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به قضیه برجام بیان کرد: برجام یک تجربه ناموفق و شکست خورده‌ای بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند من به آن خوش‌بین نیستم.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: برجام دستاوردی نداشت و همه مفاد آن عقب نشینی بود؛ ضمن اینکه خروج امریکا از برجام برخلاف ضوابط بین المللی بود و در ادامه کشورهای اروپایی هم قضیه را یکسال به تاخیر انداخته و کاری نکردند، در حقیقت برجام یک طرح نافرجامی بود که به ضرر ملت ایران انجام شد.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان