۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مؤسس اولین خانه‌ی مُد در قزوین بودم/ هدفم تبدیل‌شدن به صادرکننده بین‌المللی کالاهای ایرانی است
کد خبر: ۳۳۵۶۲۳ نویسنده: اشرف کاظمی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۳/۹ ساعت: ۷:۵۵ ↗ لینک کوتاه

مصاحبه خواندنی صبح قزوین با کارآفرین نمونه و داور جشنواره‌های کشوری:

مؤسس اولین خانه‌ی مُد در قزوین بودم/ هدفم تبدیل‌شدن به صادرکننده بین‌المللی کالاهای ایرانی است

کارآفرین قزوینی گفت: وضع موجود مرا راضی و متقاعد نمی‌کند و معتقدم مسیر پیشرفت ادامه دارد و خودم را در آینده‌ای می‌بینم که به تولیدکنندهٔ و صادرکنندهٔ کالای ایرانی در کشورهای بین المللی تبدیل شوم.

مؤسس اولین خانه‌ی مُد در قزوین بودم/ هدفم تبدیل‌شدن به صادرکننده بین‌المللی کالاهای ایرانی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ با توجه به عنوان سال جدید که به نام "رونق تولید" نام گرفته است باید بیان کرد که ایجاد پویایی و رونق در حوزه تولید بحث تازه ای نیست و چه بسا چند سال پیاپی با طرح و پیشینهٔ حمایت از کالای ایرانی اقتصاد مقاومتی و سایر عنوان مواجه بوده‌ایم و این تکرار و توجه در بیانات در حوزهٔ تولید جایگاه ویژه و مؤثر اقتصاد را بیش از پیش نمایان می‌کند.

اما هستند کسانی که پیش از عناوین مسیر خود را یافته‌اند و حالا در رکاب تحقق اهداف گام‌های پیاپی برمی‌دارند.

اشرف کاظمی متولد سال ۱۳۵۹ از زنان کارآفرین استان قزوین از سالیانی دور در راستای پیشرفت اقتصاد کشور خود حضور مؤثر داشته است و بعد از مدت‌ها و کسب موفقیت‌ها همچنان در تکاپوی مقصد و موفق‌های بیشتر گام برمی‌دارد.

کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ دربارهٔ فعالیت‌های خود می‌گوید: از دوران ابتدایی علاقه به کسب درآمد و کار باعث شکوفایی استعدادهایم شد، در کلاس سوم هزینهٔ ۲۵هزارتومان برای چرخ خیاطی پرداخت کردم که چرخ خیاطی سرآغاز کار گلدوزی بود از همان ابتدا آموزش به هم کلاسی‌هایم را آغاز کردم.

وی می‌افزاید: کار از مرحلهٔ آموزش شروع شد تا به مرحلهٔ تولید رسید و فعالیت کنونی من در عرصهٔ پوشاک، مراقبت از پوست و مو و تولیدات صنایع دستی ویژهٔ بانوان و آقایان با ارائهٔ گواهینامهٔ بین المللی است.

کارآفرین قزوینی اذعان می‌کند: در استان قزوین آموزشگاهی برای آموزش طراحی و دوخت ویژهٔ آقایان وجود نداشت و آقایان برای فعالیت در این حوزه مجبور به کارآموزی در خیاطی‌های موجود در استان بودند که ما توانستیم این مشکل را حل کنیم و حدود چهار شعبه آموزشگاه در استان که دو شعبه مختص آقایان و دو شعبه مختص بانوان است ایجاد کنیم.

وی ادامه می‌دهد: از سال 72 گذراندن دوره‌های آموزش را آغاز کردم و در سال 75 خودم تولیدکنندهٔ پوشاک شدم، با گذشت زمان متوجه شدم که کسی نمی‌تواند ایده و طرح مدنظرم را پیاده کند به همین دلیل در سال 80 شروع به آموزش دادن کردم و هنرجویان با دریافت مدرک فنی حرفه‌ای در کارگاه‌های خودم مشغول به کار شدند.

کارشناس طراحی و دوخت ابراز می‌کند: معتقدم موفقیت ابعاد متفاوتی دارد، افرادی که از وضع موجود راضی هستند ابراز موفقیت می‌کنند، اما وضع موجود مرا راضی و متقاعد نمی‌کند و معتقدم مسیر پیشرفت ادامه دارد و خودم را در آینده‌ای می‌بینم که به تولیدکنندهٔ و صادرکنندهٔ کالای ایرانی در کشورهای بین المللی تبدیل شوم.

وی اضافه می‌کند: هم اکنون در کشور به عنوان بانوی کارآفرین مطرح هستم و همچنین مؤسس اولین خانهٔ مد در قزوین بودم که ایده و طرح‌های داخلی توسط طراحان مطرح می‌شود و بر فعالیت طراحان نظارت دارم.

بانوی کارآفرین قزوینی عنوان می‌کند: به مدت سه‌سال متوالی دبیر جشنواره‌های مد و لباس در استان و داور نمایشگاه‌های بین‌المللی و نمایشگاه‌های مد و لباس هستم و از بین طرح‌های موجود طرح‌هایی را که بومی هستند و با فرهنگ و ملل ایرانی سازگار هستند را انتخاب می‌کنم.

کارآفرین قزوینی بیان می‌کند: از دیدگاه من حضور یک زن در اجتماع فرآیندی تحسین برانگیز است، خصوصاً اگر در اجتماع به صورت محجوب شروع به فعالیت کند زیرا با پوشش مناسب می‌تواند در تمامی حوزه‌ها بدون اینکه مشکلی پیش بیاید، فعالیت کرد.

وی ادامه می‌دهد: اشتباه اجتماع ما به خصوص صدا و سیما در سریال‌ها و سینماها این بود که برای نشان‌دادن ضعف اجتماعی شخصیت‌های داستان از پوشش چادر استفاده می‌کنند و برای جلوه دادن مقام و منزلت و جایگاه اجتماعی بالای زن، او را از پوشش دور می‌کند، این درحالی است که در جامعه کنونی شاهد پیشرفت و موفقیت خانم‌های محجوب در عرصه‌های مختلف هستیم.

مؤسس جشنواره مد و لباس اضافه می‌کند: فعالیت من در جامعه به عنوان مدیر، مؤسس و مربی است که برای هزاران نفر ایجاد اشتغال کرده‌است و هم‌اکنون هفده نفر مربی و مدیر هم برای اشتغال‌زایی پرورش داده‌ام و من به صراحت اعلام می‌کنم که با توجه به جایگاه اجتماعی فعلی‌ام در صورت نیاز به آموزش در زمینه‌ای همواره پیشگام خواهم بود.

داور جشنواره بین المللی طراحی لباس بیان کرد: هم‌اکنون در حال تحصیل در دو حوزهٔ مراقبت از پوست و مو و صنایع دستی هستم و برای حدود صد نفر آرایشگر زن، ایجاد اشتغال کرده‌ام.

وی عنوان می‌کند: ویژگی کارآفرین خوب در وجهٔ اول ریسک پذیر بودن اوست و هدفی را که در ذهن خود می‌پرواند نه یک شبه بلکه پله‌پله بسوی پیشرفت طی کند، آن‌چه که یک فرد را کارآفرین می‌کند قابلیت ریسک پذیری، تلاش و پشتکار است.

مؤلف کتاب‌های آموزشی "طراحی دوخت" باتوجه به نامگذاری شعار سال عنوان کرد: هر فرد باید تولیدکننده باشد و این تولید می‌تواند حتی در کار خانه داری تبلور پیدا کند؛ آنچه که زن را در جایگاه اجتماعی منسجم می‌کند پوشش مناسب و حجاب است چه بسا جامعه متمایل به پوشش مناسب و حجاب است اما راه ورود به حجاب را نمی‌داند.

وی بیان می‌کند: از دیگر فعالیت‌های من در زمینهٔ پوشش، طراحی پنج نمونه چادر از جمله مانتو چادر بود که در جشنوارهٔ بین المللی به ثبت رسید.

این کارآفرین نمونه به جوانان توصیه می‌کند: اگر می‌خواهید موفق باشید از تجارب دیگران استفاده کنید، زیرا فرصت آزمون و خطا نیست و دنبال کار پشت میزی نباشید زیرا این کار بر روی خلاقیت سرپوش می‌گذارد همچنین من آمادهٔ حمایت و خدمت به همه جوانان و مردم هستم.

وی در پایان اذعان می‌کند: مردم باید همواره توقع از افراد و انتظار انجام امور از مسئولین را نداشته باشند؛ زیرا کار را به تعویق می‌افتد پس باید چرخه را بسوی مردم چرخاند و مردم را وارد ماجرا کرد و با تلاش آنها به سوی هدف حرکت کرد.

انتهای پیام/3003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان