۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین توزيع بيش از ۵ هزار سبد كالا به مددجویان در ماه رمضان
کد خبر: ۳۳۵۳۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۳ ساعت: ۸:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد:

توزيع بيش از ۵ هزار سبد كالا به مددجویان در ماه رمضان

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهمیت نقش خیران در کمک به محرومان و نیازمندان گفت: با مشارکت خیران در ماه مبارک رمضان بیش از ۵ هزار سبد کالا برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی توزیع شد.

توزيع بيش از ۵ هزار سبد كالا به مددجویان در ماه رمضان

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ علیرضا وارثی در مراسم ضیافت مهر که با حضور مسئولان، خیرین و مددجویان بهزیستی استان در مجتمع‌ یاس قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: دولت در رفع بسیاری از مشکلات دهک های پایین جامعه نیاز به حمایت و حضور موثر خیران دارد.

وی افزود: در استان قزوین با مشارکت خیران اقدامات خوبی در حوزه آموزش، نگهداری، اشتغال، تامین جهیزیه و سایر مباحث حمایتی و معیشتی مددجویان بهزیستی انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: همچنین با مشارکت خیران در ماه مبارک رمضان بیش از 5هزار سبد کالا برای خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی فراهم و توزیع شد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه با مشارکت موثر و همکاری مناسب خیران استان قزوین توانستیم کسری‌های خاص و جدی خود را در حوزه‌های مختلف تامین کنیم.

در ادامه غفار رمضانی اظهار کرد: هم اکنون ۳۲۵مرکز فعال در استان قزوین وجود دارد که ما موظفیم  13نوع مجوز صادر کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تامین مسکن مددجویان بهزیستی افزود: از سال 89 تاکنون بیش از 3هزار و 782واحد مسکن احداث شده و یا در حال ساخت است که از این تعداد 2هزار و 72واحد واگذار شده است.

۳۲۵ مرکز فعال در استان قزوین وجود دارد

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته توانستیم سهمیه 202 واحدی مسکن را برای خانواده‌هایی که حداقل دارای دو معلول هستند را بگیریم که در این زمینه نیز 157واحد در مناطق شهری تاکنون واگذار شده و در روستاها نیز 52واحد واگذار شده است.

وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی متولی ساخت مسکن برای مددجویان نیست اما با کمک خیران در این راستا اقدام می‌شود به طوریکه تاکنون حدود 9میلیارد و 500میلیون تومان در بحث احداث مسکن مددجویان هزینه شده است.

رمضانی بیان کرد: در حوزه اشتغال با وجود اینکه تعهد ما در سال گذشته 607نفر بود، اما برای 663نفر محقق شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته 5میلیارد و 800میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه خود اشتغالی و مشاغل خانگی به 297نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی پرداخت شد.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: سال گذشته در بحث مشارکت‌های مردمی در بخش دولتی حدود 2میلیارد و 172میلیون و بخش غیردولتی 3میلیارد و 86میلیون جمع آوری شد که در مجموع میزان مشارکت‌های مردمی حدود 5میلیارد و 200میلیون بود.

گفتنی است؛ در پایان مراسم با حضور مسئولان کشوری و استانی از تعدادی از خیران استان قزوین تجلیل  شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان