۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۳باب قصابی به‌دلیل تخلف بهداشتی پلمپ شد
کد خبر: ۳۳۵۳۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۲۲ ساعت: ۱۲:۱۴ ↗ لینک کوتاه

۳باب قصابی به‌دلیل تخلف بهداشتی پلمپ شد

کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان در بازرسی‌های به عمل آمده از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی(گوشت و مرغ و ماهی ) لاشه دام‌های کشتاری خارج از کشتارگاه را در این واحدها کشف کردند.

۳باب قصابی به‌دلیل تخلف بهداشتی پلمپ شد

دکتر محمد رضا آذربایجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در بازدید بازرسان اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و بعد از احراز تخلف 3 باب قصابی با تشکیل پرونده به حوزه قضایی بخش ضیاء آباد معرفی شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان اذعان کرد: با همکاری حوزه قضایی بخش مذکور طی همان روز دستور پلمپ هر 3 واحد صادر و قصابی‌های متخلف پلمپ شده و تحت تعقیب کیفری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: دام‌هایی که خارج از کشتارگاه و در شرایط غیر بهداشتی ذبح و عرضه می‌شوند علیرغم ظاهر سالم می‌توانند بیماری‌های مهلک از جمله سل، تب کریمه -کنگو، تب مالت، هاری و انواع بیماری‌ها و سرطان‌های مختلف را به انسان منتقل کنند.

این مسئول بیان کرد: این نظارت و کنترل فقط توسط کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه های تحت پوشش دامپزشکی از طریق بازرسی قبل از کشتار ( دام زنده ) و بعد از کشتار ( لاشه دام و امحاء و احشاء ) قابل انجام و رد یابی خواهد بود.

وی در پایان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه لاشه بدون مهر و لیبل بهداشتی از خرید آن خودداری نموده و موضوع را از طریق شماره تماس 35225707-028 و یا شماره چهار رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512به اطلاع اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان برسانند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان