۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین  ۳۰۸زندانی جرائم غیرعمد نیازمند کمک خیرین هستند
کد خبر: ۳۳۵۲۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۹ ساعت: ۱۰:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

 ۳۰۸زندانی جرائم غیرعمد نیازمند کمک خیرین هستند

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: در سال گذشته با کمک خیرین ۲۸۱ نفر از زندان آزاد شدند که این افراد محکومین جرایم مالی غیر عمد بودند و امسال هم قرار است ۳۰۸ نفر از زندان‌های استان آزاد شوند که محکومان مالی و دیه و مهریه هستند که ۴۱ میلیارد تومان بدهی دارند.

 ۳۰۸زندانی جرائم غیرعمد نیازمند کمک خیرین هستند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام نورالله قدرتی در جشن بزرگ گلریزان زندانیان جرائم غیرعمد قزوین که در تالار پذیرایی صدف برگزار شد، اظهار کرد: ثمرات احسان و کار نیک در جامعه بسیار فراوان است و خیرین با کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد سعادت دنیا و آخرت را برای خود تضمین کرده و با احسان خود سنتی حسنه و نیک را در جامعه ثبت می‌کنند و مقدمات کار خیر نیز در حوزه‌های مختلف در کشور مهیا است.

مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: برخی افراد در اثر غفلت، حادثه، ناآگاهی و ناخواسته دچار مشکل شده اند و به زندان افتاده اند و ما باید به این باور برسیم که زندان جای مناسبی برای اصلاح این افراد نیست و باید در کنار جامعه و خانواده اصلاح شوند و باید همه کمک کنیم موجبات آزادی این افراد فراهم شود و کمک‌های شما صرف آزادی مجرمین خشن و کسانی که به عمد مرتکب جرمی می‌شوند، نخواهد شد.

رییس کل دادگستری قزوین در ادامه افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنی است تا هم از فیوضات الهی این ماه بهرمند شویم و هم با کار خیر و با کمک‌های مالی خود موجبات آزادی تعدادی محکوم مالی و محکوم جرائم غیر عمد را فراهم نماییم تا هم رضایت الهی جلب شود و هم از اجر و پاداش خداوند بهرمند شویم.

وی ابراز کرد: به لطف الهی همه ساله جشن گلریزان پرشورتر و با حضور خیرین بیشتری برگزار می‌شود و این استقبال موجب تداوم برگزاری این جشن‌ها در استان شده است.

برگزاری 10 جشن گلریزان در استان

این مسئول عنوان کرد: در سال گذشته با کمک خیرین ۲۸۱ نفر از زندان آزاد شدند که این افراد محکومین جرایم مالی غیر عمد بودند و امسال هم قرار است ۳۰۸ نفر از زندان‌های استان آزاد شوند که محکومان مالی و دیه و مهریه هستند که ۴۱ میلیارد تومان بدهی دارند.

این مقام قضایی استان اظهار کرد: محکومان مالی در سال گذشته بیش از 50میلیارد تومان بدهی داشتند که با کمک‌های خیرین، بخشش طلبکاران و کمک ستاد دیه این افراد از زندان آزاد شدند.

رئیس شورای مسئولان قضایی استان قزوین گفت: طلبکاران و شاکیان در سال گذشته بیش از 41میلیارد تومان از طلب خود را بخشیدن و ما هم یک میلیارد و 7۰۰میلیون تومان هزینه را متقبل شدیم و همه به میدان آمدند تا 281نفر از زندان آزاد شوند.

قدرتی بیان کرد: امسال تلاشمان بر این است که بتوانیم 10جشن گلریزان در سطح شهرستان‌ها و چند بخش استان برگزار کنیم تا با کمک های بیشتر خیرین مقدمات و موجبات آزادی زندانیان را فراهم نماییم.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: از همه خیرین و مردم شریف قزوین دعوت می‌کنیم در طول سال به ستاد دیه کمک کنند تا در ایام سال بتوانیم به تدریج افراد بیشتری را از بند آزاد کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: از خیرین انتظار داریم با این کمک‌ها به عمر و مال خود برکت دهند و برای والدین و درگذشتگان خود نیز رحمت و مغفرت را هدیه کنند و با این صدقات جاریه در ترویج کار خیر مشارکت کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان