۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین "سند ۲۰۳۰" با گوشت و پوست و خون ما در تضاد است/ با مدارس پخش‌کننده کلیپ‌های مبتذل برخورد می‌کنیم
کد خبر: ۳۳۵۲۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۱۷ ساعت: ۱۳:۵۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین در واکنش به پخش آهنگ‌های مبتذل در مدارس:

"سند ۲۰۳۰" با گوشت و پوست و خون ما در تضاد است/ با مدارس پخش‌کننده کلیپ‌های مبتذل برخورد می‌کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین گفت: برگزاری مراسم جشن در مدرسه منافاتی ندارد، اما اگر در مدارس رفتار اشتباهی انجام شده باشد حتما با آنها برخورد می‌کنیم.

"سند ۲۰۳۰" با گوشت و پوست و خون ما در تضاد است/ با مدارس پخش‌کننده کلیپ‌های مبتذل برخورد می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ اخیرا کلیپ‌هایی در مدارسی از سراسر کشور منتشر شده که نشان‌دهنده پخش آهنگ‌های دی جی و مبتذل در برخی مدارس است.

این موضوع باعث اعتراض و نگرانی دلسوزان حوزه فرهنگی و والدین دانش‌آموزان شده که با گسترده شدن اعتراضات و گسترش اجرای این موضوع، وزیر آموزش و پرورش نیز در این قضیه ورود پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به پخش آهنگ‌های مبتذل در مدارس با اشاره به اینکه در این کلیپ‌ها اغراض سیاسی کاملا مشهود است؛ اظهار کرد: از دیروز سه نفر را مامور بررسی این موضوع کردم تا ریشه تولید این کلیپ‌ها مشخص شود.

هر ازگاهی شاهد هستیم دشمن به روش‌های مختلف تلاش می‌کند تا خانواده‌ها را نگران کند و کلیپ‌ها و تصاویری در فضای مجازی پخش می‌شود که هر چه توجه می‌کنیم به این می‌رسیم که هدف اصلی ناامید کردن مردم متدین و انقلابی است.

اخیرا نیز کلیپ‌های مشابهی از این موضوع در مدارسی از استان منتشر شده است که مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در خصوص این موضوع پاسخگوی صبح قزوین شد.

خیرالله رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تاکید بر اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: در آموزش و پرورش سندی با عنوان 2030 با گوشت و پوست و خون ما در تضاد است.

کلیپ‌های پخش شده برای قزوین نیست

وی افزود: ما محکم به دنبال اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستیم به طوریکه این سند نقشه راه فرهنگیان، آموزش و پرورش و مدارس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در مورد پخش کلیپ‌هایی از اجرای آهنگ‌های مبتذل و دی جی توسط دانش‌آموزان در مدارس تصریح کرد: ما منکر این نیستیم که ممکن است در گوشه‌ای از استان بدون اطلاع آموزش و پرورش چنین اتفاقی رخ دهد؛ ولی قطعا در صورت اطلاع از وقوع موارد این چنینی با مدیران مدارس برخورد محکمی صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه‌های شاد به منظور ایجاد نشاط تربیتی در مدارس کار بدی نیست، اما اگر برخی بخواهند که فضای مدرسه را به سمت انجام رفتارهای ناشایست سوق دهند قطعا با آنها چه در مدارس دولتی و چه غیردولتی برخورد می‌کنیم.

رحمانی بیان کرد: رویکرد همه فرهنگیان در برگزاری مراسم‌ها، اجرای سند تحول و ایجاد فضایی مناسب برای انجام کارهای ارزشی، مذهبی و علمی است.

وی با تاکید بر نظارت شدید و محکم در مدارس استان عنوان کرد: کلیپ‌های پخش شده برای قزوین نیست و تاکنون چنین موردی را ندیدم، اما در صورت مشاهده انجام آن در مدارس برخورد می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: برگزاری مراسم جشن در مدرسه منافاتی ندارد، اما اگر در مدارس رفتار اشتباهی انجام شده باشد حتما با آنها برخورد می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در استان قزوین بیش از دوهزار مدرسه با 10هزار کلاس درس وجود دارد و احتمال دارد در کلاس درسی چنین اتفاقی بیفتد، اما رویکرد و سیاست و نقشه راه و اهداف و ساحت‌های تربیتی و زیرنظام های آموزش و پرورش، همه براساس سند تحول بنیادین است.

این مسئول در پایان گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برگرفته از ارزش‌های دینی و منطبق با تعالیم اسلامی است و احدالناسی جرات نمی‌کند جز این مسیر راهی را طی کند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان