۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وقتی دستور نوبخت به خزانه کل کشور لغو می‌شود!/ معوقات کارگران کانال سد "نهب" همچنان بلاتکلیف!
کد خبر: ۳۳۴۹۵۲ نویسنده: سمیرا محمودی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۲/۳ ساعت: ۸:۴۴ ↗ لینک کوتاه

گزارش صبح قزوین از قصه ادامه‌دار مشکلات کارگری؛

وقتی دستور نوبخت به خزانه کل کشور لغو می‌شود!/ معوقات کارگران کانال سد "نهب" همچنان بلاتکلیف!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین درباره معوقات کانال سد نهب گفت: پیمانکار این کانال نیز با تامین اعتبار از منابع دیگر قسمتی از معوقات کارگران خود را پرداخت کرده و ما در اسرع وقت با تامین اعتبار از خزانه کشور باقی معوقات این کارگران را تسویه خواهیم کرد.

وقتی دستور نوبخت به خزانه کل کشور لغو می‌شود!/ معوقات کارگران کانال سد "نهب" همچنان بلاتکلیف!

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ استان قزوین به واسطه صنعتی بودن آن و داشتن چندین شهرک صنعتی بزرگ در کل کشور طی سال‌های اخیر همیشه با مشکلات و ورشکستگی و معوقات کارگری دست و پنچه نرم کرده است و این موضوع به قصه ای تکراری در رسانه‌ها و اخبار فضای مجازی تبدیل شده و اکثرا شاهد تجمع کارگران یکی از واحدهای تولیدی یا صنعتی مقابل استانداری قزوین بودیم؛ اما ماه‌های پایانی سال 97 بود که شاهد تجمع کارگران شرکت سد بالاخانلو بودیم که با وعده و وعید این تجمع خاتمه یافت. اما یک هفته مانده به سال جدید بود که این تجمع برای دومین بار تشکیل شد و مشخص گردید که هنوز وعده‌های قبلی عملیاتی نشده است، مدیرعامل آب منطقه ای قزوین پس از این تجمع در مصاحبه با خبرنگار صبح قزوین وعده داد که این تا پایان سال با اختصاص اعتبار کشور این معوقات حل شود اما گویا قضیه جور دیگر رقم خورد.

پس از پایان تعطیلات نوروزی سال 98، خبرهایی منتشر شد که کارگران کانال سد "نهب" نبز از پیش از عید دارای معوقاتی بوده اند که هنوز به طور کامل پرداخت نشده است و گویا این قصه پردرد مشکلات کارگری مشخص نیست که قرار است چه زمانی درمان شود.

دستوری که لغو شد!

حمید پویا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره معوقات کارگران سد "بالاخانلو" و کارگران کانال سد "نهب" اظهار کرد: پیش از عید با توجه به دستور آقای نوبخت به خزانه کل کشور به تامین اعتبار سد بالاخانلو و کانال سد نهب، چند روز مانده به عید این دستور لغو شد.

وی افزود: با لغو این دستور تمام صحبت‌های ما در رابطه با پرداخت کل معوقات کارگران این سدها متوقف شد و موجب نارضایتی پیمانکار و کارگران شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین ادامه داد: پیمانکار سد بالاخانلو با دریافت ۳۰میلیارد ریال وام از بانک ملی در ۲روز مانده به عید موفق به پرداخت معوقات کامل کارگران خود شد.

وی درباره معوقات کانال سد نهب نیز افزود: پیمانکار این کانال نیز با تامین اعتبار از منابع دیگر قسمتی از معوقات کارگران خود را پرداخت کرده و ما در اسرع وقت با تامین اعتبار از خزانه کشور باقی معوقات این کارگران را تسویه خواهیم کرد.

ذخیره‌سازی آب در سد طالقان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین درباره تعطیلی فروردین ماه کانال سد نهب عنوان کرد: از آن جایی که پیمانکار کانال از آب منطقه ای طلب دارد و با کمبود بودجه مواجه است به ناچار فروردین ماه را تعطیل کرد تا پس از دریافت طلب خود از دولت، به ادامه کار بپردازد.

وی درباره ذخیره سازی سدها در بارندگی‌های اخیر گفت: دو سد "بالاخانلو" و "نهب" چون تکمیل نشده پس ذخیره سازی نیز صورت نگرفته است، بلکه در سد نهب آبگیری موقتی در سیلاب برای کاهش خسارات انجام گرفت و پس از مدتی به‌دلیل عدم تکمیل پروژه، آب‌ها رهاسازی شده تا در کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد.

این مسئول بیان کرد: ذخیره سازی تنها در سد طالقان انجام شده و با توجه با بارندگی‌های پیش رو و ذوب شدن برف‌ها امسال ظرفیت ۴۲۰میلیون مترمکعب آن تکمیل می‌شود و به مرحله سرریز می‌رسد.

پویا ادامه داد: از طرفی برای اینکه فشار از سد طالقان برداشته شود ۲۰ _۲۵ مترمکعب بر ثانیه آب طالقان از طریق کانال در رودخانه‌ها رها شده تا هم دشت سیراب شده در کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد و هم تمام حوضچه‌های تغذیه مصنوعی تامین شود.

باتوجه به اینکه سال پیش رو به عنوان "رونق تولید" نام گرفته است و همه مسئولان مکلف به پیگیری مشکلات و رفع موانع برای تحقق شعار سال هستند انتظار می‌رود که استاندار قزوین و معاون عمرانی استاندار برای پیگیری حل مشکلات کارگری این دو سد قزوین ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان