۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پوشش بیمه سلامت مددجویان کمیته‌امداد با ۶۰۰میلیارد اعتبار/ حذف دفترچه بیمه تا پایان سال
کد خبر: ۳۳۴۸۸۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۸ ساعت: ۱۴:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین اعلام کرد:

پوشش بیمه سلامت مددجویان کمیته‌امداد با ۶۰۰میلیارد اعتبار/ حذف دفترچه بیمه تا پایان سال

مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: تفاهم‌نامه پوشش بیمه سلامت مددجویان شهری کمیته امداد با سازمان بیمه سلامت با ۶۰۰میلیارد اعتبار انجام می‌شود كه ۵۰۰میلیارد آن توسط کمیته انداد و مابقی از طرف بیمه سلامت تامین می‌شود. 

پوشش بیمه سلامت مددجویان کمیته‌امداد با ۶۰۰میلیارد اعتبار/ حذف دفترچه بیمه تا پایان سال
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ قاسم بهرامی ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با محوریت انتقال بیمه شدگان کمیته امداد به بیمه سلامت در این اداره کل اظهار کرد: تفاهم نامه پوشش بیمه سلامت مددجویان شهری کمیته مداد با سازمان بیمه سلامت مسیر می‌شود.
 
وی ادامه داد: هدف سازمان بیمه سلامت ایران این است که بیشتر بتوان به قشر آسیب پذیر جامعه خدمات رسانی داشته باشیم؛ در سنوات قبل در پوشش بیمه همگانی رایگان انجام شد و در استان حدود 150هزار نفر از جمعیت شهری تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین ابراز کرد: در سنوات قبل در زمان دولت‌های قبلی خدمات رسانی سازمان بیمه خدمات درمانی روزبه روز ارتقا یافت و اعتبارات مجلس برای این سازمان رشد کرد.
 
وی افزود: اکنون با نام، نام خانوادگی و کد ملی حدود 40میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش این سازمان هستند و باید بیش از 80درصد اعتبارات آن توسط دولت تامین شود تنها بخش کوچکی حق بیمه پرداخت کنند.
 
این مسئول عنوان کرد: هم مجلس و دولت باید دررابطه با تخصیص اعتبارات به سازمان بیمه سلامت ایران همت کنند و سازمان برنامه و خزانه بموقع این اعتبارات را پرداخت کند تا هزینه‌ها به موسسات طرف قرارداد پرداخت شود.
 
محدودیت بیمه سلامت در حوزه بیمه پایه
وی افزود: در استان با تمام پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویر برداری، بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و تامین اجتماعی و خیریه قرارداد داریم و برای خرید خدمت و کسب رضایتمندی طرف‌های قرارداد به تخصیص بموقع هزینه‌های ابلاغ شده به استان احتیاج داریم.
 
بهرامی بیان کرد: در تفاهم‌نامه با کمیته امداد مسئولیت سازمان بیمه سلامت صرفا در حوزه بیمه پایه است و بیمه تکمیلی در محدوده وظایف این سازمان قرار نمی‌گیرد و روند انتقال بیمه نباید مانع از ارائه خدمت به مددجویان شود.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین اذعان کرد: حدود 500میلیارد تومان اعتباری است که دولت به کمیته امداد جهت ارائه به بیمه سلامت اختصاص داده است، البته این اعتبار فعلا بر روی کاغذ است.
 
وی افزود: پیش بینی ما این است که 100میلیارد نیز خود بیمه سلامت به این میزان اضافه می‌کند که سهم استان قزوین یک درصد است.  
 
این مسئول ابراز کرد: اکنون مجوز استخدام نیرو نداریم و همین همکاران باید با صرف وقت بیشتر این تعداد را پوشش دهند؛ درواقع مجوز جذب و انتقال نیرو با تصمیم گیری کشوری برای استان فراهم می‌شود.   
 
درمان بیمه شدگان رایگان در مراکز دانشگاهی 
وی ادامه داد: البته در سال‌های اخیر نیز روند افزایش وجود داشت و بنابراین ظرفیت تامین نیازهای مراجعین با تعداد موجود نیروها وجود دارد.
 
بهرامی عنوان کرد: پیش بینی ما این است که تا آخر امسال دفترچه حذف شده و شماره ملی جایگزین آن شود و میزان موفقیت در این موضوع به همکاری سازمان مخابرات و زیرساخت‌های کشور در آی تی است.
 
وی افزود: اکنون در بیمارستان‌های وابسته به علوم پزشکی از جمله ولایت و قدس نیازی به ارائه دفترچه نیست، میزان پرداخت هزینه‌های درمان و دارو توسط بیمه‌های تکمیلی از جمله آتیه سازان حافظ به میزان حق بیمه دریافت شده بستگی دارد و خدمات متناسب با آن به بیمه شده ارائه می‌شود؛ البته در استان هیچ بیمه تکمیلی زیر مجوعه بیمه سلامت قرار نمی‌گیرد.
 
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: بیمه شدگان رایگان باید به مراکز دانشگاهی درمانی مراجعه کنند و این قانون در سطح ملی اتخاذ شده، البته در این مراکز نیز بهترین جراحان و امکانات وجود دارد و این نوع قوانین در سایر کشورهای پیشرفته در حوزه سلامت نیز دیده می‌شود و مختص ایران نیست.
انتهای پیام/6006
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان