۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین برای تحقق "رونق تولید" باید مطالبه‌گر بود
کد خبر: ۳۳۴۸۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۸ ساعت: ۱۳:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج مهندسین قزوین:

برای تحقق "رونق تولید" باید مطالبه‌گر بود

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج مهندسین قزوین گفت: کفه دیگر ترازو برای رونق تولید در کشور مردم هستند. اگر موانع از سر راه تولید کننده داخلی رفع شود و تولیدکنندگان بتوانند بصرفه تولید کنند مردم حتما از کالای با کیفیت و قیمت مناسب داخلی حمایت می‌کنند.

برای تحقق "رونق تولید" باید مطالبه‌گر بود

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین؛ اسماعیل رمضانی در جمع خبرنگاران در خصوص تحقق شعار "رونق تولید" اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم به این شعار جامعه عمل بپوشانیم، باید سه بخش حکومت متشکل از قوه مجریه، مقننه و قضائیه و مردم وارد عمل شوند.

وی در توضیح این موضوع که هر یک از بخش‌های حکومت در جامعه وظیفه ویژه ای به عهده دارند، افزود: وظایف بخش حکومت در این مسئله بسیار پررنگ است، چراکه به نظر می‌رسد مشخصه‌های خاصی در قوانین و عملکرد ما از سرعت رونق تولید جلوگیری می‌کند.

رئیس هیئت اندیشه بسیج مهندسین قزوین با اشاره به قوانین کشور ابراز کرد: قوانین زیاد و زائد در کشور ما فراوان است، ۲۹۵هزار مقرره در موضوع تولید و اقتصادی دست تولید کننده را به شدت بسته نگه داشته است و باید هر چه سریع تر برای رفع آن چاره ای اندیشید، زمانی که به مدل کشورهای پیشرفته اقتصادی نظیر آلمان و انگلیس نگاه می‌کنیم این قوانین از ۱۵ هزار مقرره تجاوز نمی‌کند و خود این امر نشان می‌دهد تا چه میزان در کار تولید از لحاظ قانونی اما و اگر وجود دارد.

دولت از مهمترین عوامل در چرخه رونق تولید است

رمضانی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان قانونگذار هر چه زودتر باید قوانین زائد را حذف کند و به این طریق به تولید کننده برای فعالیت آسان‌تر میدان بدهند.

وی عنوان کرد: مرحله بعدی فعالیت‌های قوه قضائیه است که باید برای رفع موانع تولید مورد اصلاحات قرار بگیرد. گاها پروسه رسیدگی به پرونده تولیدکنندگان بسیار طولانی می‌شود و این طولانی شدن موجب کاهش تولید و موضوعاتی از این دست برای تولید کننده می‌گردد، تسریع در امر رسیدگی و بهره مند شده دستگاه قضا از سیستم‌های نوین تر برای رسیدگی به این امور می‌تواند عدالت را در جامعه جاری کند.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: دولت حدود ۴.۵میلیون کارمند دارد و اگر به این رقم بازنشستگان دولت را اضافه کنیم به عدد ۹ملیون نزدیک شده ایم، اگر به خانواده‌های این افراد هم بیاندیشیم که قرار است از مزایا بهره مند گردند ۱۵میلیون نفر در این چرخه درگیر هستند که دولت باید به آنها رسیدگی کند و برای تامین نیاز، حقوق و مزایای آنها به رقم بسیار بزرگی نزدیک می‌شود.

وی گفت: دولت برای پرداخت حقوق این افراد به درآمد نفتی تکیه دارد که با تحریم‌های جدید مسئله بسیار دشوار شده و به دولت فشار زیادی وارد می‌آید، لذا دولت برای رفع این فشار به بخش خصوصی، مالیات‌ها فشار بیشتری وارد می‌کند.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بسیج مهندسین استان قزوین اذعان کرد: بسیاری از قدرت‌های بزرگ و دولت‌های قدرتمند کارمندهای دولتی زیر یک میلیون دارند، هر چه تعداد کارمندهای دولتی بیشتر باشد خطر فساد اداری نیز بیشتر می‌شود، لذا دولت باید تعداد نیروی خود را کاهش دهد.

درب چاه‌های نفت باید بسته شود

رمضانی ادامه داد: کفه دیگر ترازو برای رونق تولید در کشور مردم هستند. اگر موانع از سر راه تولید کننده داخلی رفع شود و تولیدکنندگان بتوانند بصرفه تولید کنند مردم حتما از کالای با کیفیت و قیمت مناسب داخلی حمایت می‌کنند.

وی ابراز کرد: در این خصوص هم دولت نقش مهمی را ایفا می‌کند، رشد نقدینگی در بازار با خود کاهش ارزش پول ملی را به همراه می‌آورد، و با عدم ثبات در نرخ‌های بازار در نهایت این تولید کننده است که آسیب می‌بیند، چراکه تولید کالا برای او گران تمام می‌شود و اجناس مشابه خارجی با قیمت غالبا ارزانتری به بازار عرضه می‌شوند.

رییس هیئت اندیشه ورز بسیج مهندسین صنعت استان قزوین ابراز کرد: بیش از یک دهه است که رهبر معظم انقلاب هر ساله در نامگذاری سال جدید به موضوع اقتصادی اشاره دارند و با تمام تاکیدات ایشان می‌بینیم که هنوز به موضوع اقتصاد مقاومتی به عنوان راه حل مقابله با این مشکلات اشاره می‌کنند و متاسفانه به این موضوع پرداخته نشده است.

وی در پایان گفت: در اویل دهه هفتاد رهبر معظم انقلاب فرمودند که امیدوارم روزی در چاه‌های نفت را ببندیم و از طریق تولید و صادرات تولیدات پیشرفت کنیم. تحریم‌های ظالمانه به ما آسیب‌های زیادی زده است ولی از طرفی سبب می‌شود که ما روی پای خود بایستیم و به طور جدی به تولید فکر کنیم.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان