۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین زمین‌های شهرستان البرز زیر آب است، مسئولان مشکل کشاورزان را حل کنند
کد خبر: ۳۳۴۸۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۶ ساعت: ۱۴:۱۰ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه الوند:

زمین‌های شهرستان البرز زیر آب است، مسئولان مشکل کشاورزان را حل کنند

امام جمعه الوند گفت: آب رودخانه یالیان با تغییر مسیر غیرطبیعی خود هم‌چنان در زمین‌های کشاورزی است که در صورت بارش مجدد مناطقی در معرض خطر قرار می‌گیرد، از مسئولین انتظار می‌رود پیگیری این موارد را سریع‌تر انجام دهند.

زمین‌های شهرستان البرز زیر آب است، مسئولان مشکل کشاورزان را حل کنند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام مسعود مهدوی امروز(دوشنبه) در جلسه شوری اداری شهرستان البرز ضمن تبریک پیشاپیش ولادت حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: حکومت ما اسلامی است و ما به‌عنوان کارگزاران و خدمت‌گزاران نظام محسوب می‌شوم، لازم است در راستای تحقق خواسته‌هام امام زمان خود گام برداریم.

وی ادامه داد: هفته‌ی جوان و ولادت حضرت علی اکبر(ع) را درپیش داریم، جوانان ما باید اهداف انقلاب و نظام مهدوی را دنبال کنند. ضمن اینکه آینده جامعه ما به دست جوانان است باید زمینه‌هایی برای پیشرفت جوانان فراهم شود.

امام جمعه شهر الوند عنوان کرد: مسئله ظهور یعنی امید به زندگی و یکی از مسیرهای تحقق این امیدآفرینی ساخت حوزه اقتصاد کشور است و با توجه به نامگذاری امسال به نام رونق تولید، وظیفه همه ما حرکت در مسیر تحقق این شعار است.

وی با اشاره به اهمیت تولید داخلی ابراز کرد: شهرستان البرز با توجه به صنعتی بودن و دارابودن کارخانه‌های متعدد باید موتور محرکه را به سمت تولید هدایت کند.

این مسئول ابراز کرد: در بحث کارخانه‌ها از مسئولین انتظار می‌رود بحث فرسودگی یا مشکلات مالی را رفع کنند و لازم است همه‌ی دستگاه‌ها و عوامل در مسیر رونق تولید ملی قراربگیرد.

مسئولان با حمایت از سپاه با انقلاب تجدید بیعت کردند

وی بیان کرد: بیشترین مراجعات جوانان در بحث اشتغال است که برای تامین امرار معاش و حل مشکل مسکن نیازمند داشتن یک شغل مناسب هستند، در بحث رونق تولید لازم است استان البرز در صنعت کشاورزی و دامی و تولید فعالیت خود را پررنگتر کند.

مهدوی با اشاره به تروریست نامیدن سپاه توسط ترامپ تصریح کرد: دشمن از هر نقطه‌ای که ضربه بخورد نسبت به این نقطه اظهار نظر می‌کند و وقتی فعالیت‌های سپاه را در عراق و سوریه دید شروع به اظهارنظر کرد که بنا به سخن رهبر انقلاب این‌ها احمق‌های درجه یک هستند زیرا از هرجا که ضربه‌ بخورند بیشتر واکنش می‌دهند.

وی اذعان کرد: راس نظام جمهوری اسلامی ولایت است و همایش مردمی و دستگاه‌های دولتی بعد از نمازجمعه و همچنین شرکت نمایندگان مجلس و مسئولین با لباس مقدس سپاه تجدید بیعتی با نظام ولایت و پاسداران نظام بود.

این مسئول با بیان اینکه سیل را می‌توان امتحان الهی برشمرد، افزود: خوشبختانه این سیل با مدیریت داخلی و تدبیر دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح و مردم این امتحان الهی کمترین تلفات را به دنیال داشت.

برای رودخانه یالیان کانال راه‌اندازی شود

وی ادامه داد: استان البرز با همکاری‌های کمیته‌ی امداد، هلال احمر و مردم کمک‌هایی جهت همدردی با سیل زدگان ارسال کرده است که نشانه‌ی احساس تکلیف مردم به‌صورت خودجوش بود و طبق آمار کمیته‌ی امداد حدود 500میلیون کمک هزینه به مناطق سیل زده ارسال شده است.

امام جمعه الوند در ادامه نسبت به طغیان رودخانه‌ها در شهرستان البرز عنوان کرد: در شهرستان البرز مدیریت بحران به موقع وارد عمل شد که الحمدلله صدمات ناشی از سیل کاهش یافت، اگرچه با کم لطفی‌هایی هدایت آب رودخانه به سمت شهر صورت گرفت.

وی عنوان کرد: بارش باران در لرستان به 100میلی‌متر و در استان ما حدود 50میلی‌متر بود که حکم تخلیه در مناطقی از شهرستان صادر شد، اما آب رودخانه با تغییر مسیر غیرطبیعی خود هم‌چنان در زمین‌های کشاورزی است که در صورت بارش مجدد مناطقی در معرض خطر قرار می‌گیرند، از مسئولین انتظار می‌رود پیگیری این موارد را سریع‌تر انجام دهند و به امور مردمی و کشاورزان توجه کنند.

این مسئول اذعان کرد: در مناطقی از شهرستان که کشاورزان که مورد حمایت قرار نگرفتند، امروز خود وارد عمل شده‌اند از بخشدار انتظار می‌رود پیگیری‌های خود را حضوری و سر زمین‌ها انجام دهد و با همکاری دادستان و با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته کانال برای رودخانه‌ احداث شود.

وی بیان کرد: اگرچه مسئله‌ی سیل امروز به اتمام رسیده اما خدمتگذاری و توجه به مردم به صورت جهادی باید ادامه داشته باشد و محدوده رودخانه یالیان که کور شده و مناطقی مانند کمال آباد که زمین‌های کشاورزی در حومه‌ی رودخانه واقع شده است، باید تخلیه شود.

مهدوی در پایان گفت: با توجه به آسیب بارش‌های اخیر به زمین‌های کشاورزی که برخی زمین‌ها از بین رفته است باید پیگیری شود که این خسارت‌ها جبران شود.

انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان