۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اردوهای جهادی هنرمندان در ۸ نقطه از استان قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۳۴۸۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۲۵ ساعت: ۸:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج هنرمندان درمصاحبه با صبح قزوین:

اردوهای جهادی هنرمندان در ۸ نقطه از استان قزوین برگزار می‌شود

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: امسال با موافقت فرمانده‌ی سپاه استان قزوین و تهران و با یاری خداوند قصد داریم حداقل هشت منطقه استان قزوین را تحت شعاع قرار دهیم و برای هر دوره حدود هزار نفر روز برای حضور هنرمندان پیش‌بینی شده است.

اردوهای جهادی هنرمندان در ۸ نقطه از استان قزوین برگزار می‌شود

محسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین؛ درباره‌ی برگزاری اردوهای جهادی بسیج هنرمندان اظهار کرد: اردوهای جهادی در همه اقشار بسیج از جمله بسیج هنرمندان وجود دارد که از سال گذشته فعالیت ما در عرصه اردوهای جهادی پررنگ‌ترشد. شروع فعالیت ما با تقسیم بسیج هنرمندان به سه گروه بود که از نام سه شهید هنرمند شهید "تاج احمدی"، "حاج سید جوادی" و شهید "جعفر غفاری " اقتباس شده است.

وی افزود: در اردوهای جهادی تلاش ما بر این اصل بود که هنرمندان از همه عرصه‌های هنری همچون هنرهای تجسمی، شعر، مجسمه و حجم­‌سازی، دیوارنگاران شهری، داستان نویسی و افرادی که در زمینه  خانواده تعیلم دیده بودند را جهت ارائه­‌ی خدمات جهادی برای خانواده و کودکان حاضر کنیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین اذعان کرد: فعالیت­‌های اجرایی ما دراردوهای جهادی با هماهنگی بسیج سازندگی در هر منطقه به خصوص مناطق حاشیه‌ای بود. فعالیت‌هایی نظیر میز خدمت، دندان پزشکی و مسائل حقوقی به عهده‌ی جهاد سازندگی و فعالیت‌های بسیج هنرمندان در راستای با نشاط‌ کردن فضا و موضوعات معضلات اجتماعی هر منطقه انجام شد.

حضور هنرمندان در مناطق کم‌برخوردار

وی ادامه داد:  فعالیت گروه بسیج هنرمندان درمنطقه‌ی عصمت‌آباد بویین‌زهرا با محوریت اعتیاد و برای بانوان با محوریت دوره‌های آموزشی و تربیتی برای کودکان و موضوعات اجتماعی متناسب با سن کودک در قالب نقاشی و نمایش ارائه شد.

این مسئول ابراز کرد: گروه بسیج هنرمندان توانست جلساتی برای مسئولان در زمینه‌ی فرهنگ و هنر با محوریت تزریق امید درجامعه برگزار کند.

وی عنوان کرد: اعزام هر دوره جهادی به مدت 50 نفر روز هنرمند حضور داشتند که بنا به شرایط هنرمند، هر فرد یک الی سه روز فعالیت می‌کند. همچنین مناطقی که گروه‌های جهادی اعزام شدند شامل مناطق عصمت‌آباد بوئین زهرا، خیرآباد قزوین ومحله‌ی راه‌آهن شهر آبیک بود.

کریمی در ادامه گفت: امسال با موافقت فرمانده‌ی سپاه استان قزوین و تهران و با یاری خداوند قصد داریم حداقل هشت منطقه استان قزوین را تحت شعاع قرار دهیم و برای هر دوره حدود هزار نفر روز برای حضور هنرمندان پیش‌بینی شده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین درباره با زمان برگزاری اردوهای جهادی عنوان کرد: دوره‌های اردهای جهادی در طی سال و در مراسمات خاص به عنوان یک رزمایش درنظر گرفته می‌شود که مثال بارز آن همایش حضرت رسول اکرم (ص) در سال گذشته بود که بسیج هنرمندان در مناطق حضور یافت.

انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان