۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اندر احوالات هیئت‌های رزمی استان قزوین
کد خبر: ۳۳۴۷۰۲ نویسنده: مهدی چگینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۸/۱/۱۱ ساعت: ۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

اندر احوالات هیئت‌های رزمی استان قزوین

ازمشکل اعتبارات و نبود حامیان مالی در ورزش که بگذریم، نبود فضای تخصصی و خانه ورزش‌های رزمی در رشته‌های کونگ فو، کاراته، ووشو، ورزش‌های رزمی، تکواندو و جودو یکی از کمبودهایی است که باید رفع شود.

اندر احوالات هیئت‌های رزمی استان قزوین

صبح قزوین؛_____مهدی چگینی.

در چند سال اخیر رشته‌های رزمی کونگ فو، کاراته، ووشو، ورزش‌های رزمی، تکواندو و جودو در استان حال و هوای متفاوت دارند و در روزهایی که کاراته المپیکی شده، کونگ فو با آمدن رئیس، سر و سامان گرفته و ووشو، جودو به کارهای روزمره خود ادامه می‌دهند و تک ستاره‌های تکواندو و ورزش‌های رزمی هم در رقابت‌های ملی و فراملی خودی نشان می‌دهند.

ورزش استان در این چند سال، در رشته‌های انفرادی بیشتر متکی به رزمی کاران بوده و در رویدادهای مختلف کشوری، بین المللی، آسیایی و جهانی بیشترین مدال‌ها توسط ورزشکاران رشته‌های رزمی کسب شده است. اما کاراته و تکواندو با موفقیت‌های درخشان ملی و فراملی جایگاه بهتری نسبت به دیگر رشته‌های دیگر رزمی در استان دارند.

کاراته در صدر

رشته کاراته، شش هفت سالی است، روی کورس موفقیت است و تنها نبود نشان المپیک در کارنامه این هیأت خود نمایی می‌کند و در آینده نزدیک، این مدال هم توسط کاراته کاهای استان کسب خواهد شد.

کاراته استان، سال 97 را موفق پشت سر گذاشت، سرلوحه افتخاری آفرین این رشته ورزشی را میتوان به کسب چندین نشان توسط بهمن عسگری، علی اصغر آسیابری، مجیدحسن نیا و امیررضا میرزایی در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان، لیگهای جهانی دانست. در کنار این نشانها، سال 97 با کسب چند صد نشان رنگانگ در رویدادهای داخلی و فراملی توسط قهرمانان کاراته استان، برای این هیئت موفق به پایان رسید.

برگزاری دوره‌های ارتقاء داوری و مربیگری، لیگ‌های استانی، میزبانی رقابتهای منطقه ای و کشور و همچنین میزبانی ملی پوشان تیم های ملی در سال 97 هیئت کاراته استان را به یکی از هیئت‌های برتر استانی و فدراسیون تبدیل کرد.

در سالی که گذشت بی شک بهمن عسگری با نشان طلای انفرادی بازی‌های آسیایی و جهانی و طلا تیمی بهترین ورزشکار استان بود، اما علی اصعر آسیابری، مجید حسن نیا و امیر رضا میرزایی هم در قهرمانی آسیا و جهان، لیگ‌های جهانی، دست پر به خانه بازگشتند و حالانام استان قزوین بعنوان قطب کاراته کشور و حتی آسیا و جهان بر سر زبان‌ها افتاده است، در این بین قهرمانانی مثل امیر حسین بیگدلی با درخشش به پیراهن تیم ملی رسیدند و ورزشکاران سربلندی هم بودند که در انتخابی تیم‌های ملی جانانه و سالم رقابت با هدایت مربیان جوان استان رقابت کردند و داوران استان هم در میادین ملی و فراملی موفق ارتقاء به قضاوت شدند.

ورزش‌های رزمی استان فعال و پیگیر

هیئت ورزش‌های رزمی سال گذشته، در چند سبک میزبان رقابت‌های قهرمانی کشور در دو بخش مردان و زنان بود، عناوین متعددی هم توسط رزمی کاران استان در سطح‌های مختلف کسب شد و همچنین کلاس‌های مربیگری، داوری و ارتقاء دان برای رزمی کاران استان برگزار شد.

اما شاید هیئت ورزش‌های رزمی در سال 97 را باید به نام تهمینه کربلایی صادقی اولین بانوی مدال آور استان در بازیهای آسیایی 2018 زد، ورزشکاری کهدر اولین حضور خود در المپیک آسیایی به نشان برنز در رشته پنچاک سیلات دست یافت.

افشین هادی چگینی هم بعنوان چند سالی است به‌عنوان سرمربی تیم ملی کیک بوکسینگ جوانان و عضو کمیته‌های ناظر فدراسیون ورزش‌های رزمی کشور فعالیت می‌کند.

تکواندو استان موفق در رده‌های سنی
سال گذشته با چندین عنوان اول و دومی دختران استان در رقابت‌های رده‌های سنی کشور به پایان رسید، فاطمه صفرپورهم در ادامه حضور موفق در تیمهای ملی،سال را با عضویت در کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به پایان رساند.

اما در بخش مردان مهدی جلالی، عرفان حیدری،، امیر حسین محمد خانلو، مهران برخورداری و چندین ورزشکار دیگر در رقابت‌های ملی و فراملی خوش درخشیدند و دست پر سال را به پایان رساندند، اما تکواندو امسال شاید بهنام مهران برخورداری است چرا که پیراهن تیم ملی را در پایان سال کسب کرد.

کونگ فو سر و سامان گرفته
سال97 را می‌توان سال آرامش در هیئت کونگ فو دانست در جایی که با حضور، شهرستان‌های البرز، آبیک و قزوین از مسابقات کشوری میزبانی کردند، کونگ فو کاران استان در لیگ برتر موفق به حضورشدند و بیش از 50 مدال در میادین ملی کونگ فو کاران مرد و زن استان کسب کردند.

جودو و خاک بی‌پولی

جودوکاران استان در بحث قهرمانی تمرینات جدی خود را پیگیری می‌کنند و قهرمانان استان بعد از مصدومیت‌های مختلف در رقابت‌های مختلف کشوری با حریفان دست و پنجه نرم کردند، رامین صفویه و سعید مرادی در کنار سایر جودوکاران نام داراستان در رقابت‌های انتخابی تیم‌های ملی شرکت و تیم جوانان و امید استان هم بعد از مدت‌ها در سال 97 موفق شد در لیگ کشوری شرکت و با حریفان مصاف کند از شرکت در رقابت‌های لیگ‌های برتر و دسته اول کشور بازمانده است.

کاتا در استان احیا می‌شود، ورزشکاران خوبی در جودو داریم اما در کاتا تیم و ورزشکاری پیش از این در استان نداشتیم و حالا روی دو جوان 15ساله سرمایه‌گذاری شده تا استان در آینده دارای ملی پوش جودو شود.

امکانات کم ووشو

سال گذشته برای ووشو، رویایی به پایان رسید، چندین نشان رنگارنگ توسط ووشوکاران استان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی رده‌های سمی کسب شد، اما نبود فضای اختصاصی و استعدادهای فراوان در این رشته رزمی سبب شده تا ورزشکاران استان در سالن‌های خصوصی مهیای رقابت‌های کشوری شوند و امکانات تخصصی ووشو در انبار هیئت استان خاک بخورد.

اما ازمشکل اعتبارات و نبود حامیان مالی در ورزش که بگذریم، نبود فضای تخصصی و خانه ورزش‌های رزمی در رشته‌های کونگ فو، کاراته، ووشو، ورزش‌های رزمی، تکواندو و جودو یکی از کمبودهایی است که باید رفع شود.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان