۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین بیش از یک‌سوم جمعیت قزوین جوانان تحصیل‌کرده جویای کار هستند
کد خبر: ۳۳۴۴۹۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ساعت: ۱۳:۲۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین:

بیش از یک‌سوم جمعیت قزوین جوانان تحصیل‌کرده جویای کار هستند

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: بیش از یک سوم جمعیت استان قزوین جوانان تحصیل کرده جویای کار هستند که اشتغال یکی از نیازهای بسیار مهم جوانان جامعه ما به شمار می‌آید.

بیش از یک‌سوم جمعیت قزوین جوانان تحصیل‌کرده جویای کار هستند
مریم بیدخام در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: نمایشگاه مشاغل خرد و خانگی با حضور کارآفرینان خانم و آقا در قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی در حوزه صنایع دستی، هنر، شیرینی پزی و دیگر صنایع دستی ظریف را داراست.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین تصریح کرد: بیش از یک سوم جمعیت استان قزوین جوانان تحصیل کرده جویای کار هستند که اشتغال یکی از نیازهای بسیار مهم جوانان جامعه ما به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در بازدیدها و حمایت‌هایی که در حوزه آموزش و توانمندسازی افراد به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه و زنان سرپرست خانوار داشتیم؛ مشاهده کردیم که عمده مشکل آنها بحث فروش است و همواره در این زمینه گلایه مند بودند.

بیدخام عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در سطح استان و مجتمع‌های تجاری که آماده بهره‌برداری بوده؛ اما هنوز ظرفیت آنها تکمیل نشده است با مجتمع مهر و ماه قزوین رایزنی کردیم تا این افراد در هر ماه یک هفته به صورت رایگان از فضای آن برای عرضه و فروش تولیداتشان استفاده کنند.

وی بیان کرد: با توجه به نزدیکی به عید نوروز و اینکه اوج خریدها در ایام اسفندماه انجام می‌شود؛ لذا زمان برگزاری این نمایشگاه را از 11 اسفند ماه تا پایان اسفند پیش بینی کردیم؛ همچنین با میراث فرهنگی هماهنگ شده تا توریست‌ها و گردشگرانی که به قزوین سفر می‌کنند از این نمایشگاه هم بازدید داشته باشند.

حضور 150شرکت‌کننده در نمایشگاه مشاغل خانگی
این مسئول اذعان کرد: بیش از 150 شرکت کننده در رشته‌های مختلف صنایع دستی همچون گلیم بافی، چرم دوزی، صنایع شیشه، سوزن دوزی و بدلیجات و زیورآلات در این نمایشگاه حضور دارند.

بیدخام عنوان کرد: مجتمع مهروماه این همراهی را هم با شرکت‌کنندگان در نمایشگاه دارد که در صورت رضایت‌مندی افراد حاضر در نمایشگاه و تصمیم برای اجاره دائم مکان، با کمتر از نیمی از مبلغ اجاره مکان به سایر مشاغل به آنها اجاره داده شود.

وی تصریح کرد: برای شناسایی کارآفرینان جلسات متعددی با دستگاه‌های دارای مخاطب نظیر کمیته امداد، بهزیستی، سازمان امور زندان‌ها، هلال احمر، جهاد دانشگاهی، آموزش و پرورش و فرهنگسراهای شهرداری برگزار شد؛ ضمن اینکه میراث فرهنگی جامعه هدف گسترده‌ای دارد و 4 هزار نفر در استان کارت صنعتگری گرفتند که می‌توانند در منازل خوداشتغالی داشته باشند.

بیدخام ادامه داد: علاوه بر معرفی جامعه هدف توسط ادارت مذکور، فراخوان برگزاری نمایشگاه در فضای مجازی اعلام شد تا علاقمندان بتوانند از این فضا استفاده کنند.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین عنوان کرد: تفاهم نامه یکساله منعقد شده که از 26 هر ماه تا سوم ماه دیگر این نمایشگاه دایر باشد.

وی تصریح کرد: فراهم کردن فضایی برای معرفی توانمندی شرکت کنندگان در نمایشگاه به مردم و کمک به بحث بازاریابی و فروش تولیدات کارآفرینان مشاغل خانگی از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه است؛ اما دستیابی به یک بانک جامع اطلاعات از صاحبان مشاغل خرد و خانگی در استان از اهداف مهم ما بود.

این مسئول اضافه کرد: تلاش داریم تا با آموزش و توانمند کردن کارآفرینان در قالب شرکت تعاونی‌ها و در حوزه بازار فروش و بازاریابی و بسته بندی و شرکت در نمایشگاه‌هایی که در سایر استان‌ها و یا نمایشگاه‌هایی که خارج از کشور دایر می‌شود، بتوانیم آنها را به یک خودباوری برسانیم تا از توانمندی‌های خویش به نحو شایسته‌ای استفاده کنند.

بیدخام در پایان گفت: برخی از این رشته‌ها در واقع یک نوع احیای هویت و تاریخ و فرهنگ ما است که به مرور زمان به دست فراموشی سپرده می‌شود و برگزاری نمایشگاه‌ها باعث می‌شود که نسل جوان با صنایع دستی بومی خود آشتی کرده و ارتباط بگیرند و بحث اشتغال‌زایی که کاهش آسیب‌های اجتماعی را هم در پی دارد، محقق شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان