۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بیش از ۵هزارنفر با اورژانس اجتماعی تماس گرفتند/ اختلافات خانوادگی درصدر مراجعات
کد خبر: ۳۳۴۲۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۹ ساعت: ۱۰:۲ ↗ لینک کوتاه

معاون اجتماعی بهزیستی استان خبر داد:

بیش از ۵هزارنفر با اورژانس اجتماعی تماس گرفتند/ اختلافات خانوادگی درصدر مراجعات

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به تماس بیش از ۵هزار نفر با اورژانس اجتماعی قزوین در نه ماه نخست امسال گفت: بیشترین آمار ثبت شده مربوط به موضوع اختلافات خانوادگی زوجین بوده است.

بیش از ۵هزارنفر با اورژانس اجتماعی تماس گرفتند/ اختلافات خانوادگی درصدر مراجعات
هدی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌های اورژانس اجتماعی استان اظهار کرد: اورژانس اجتماعی بهزیستی استان قزوین به مواردی از قبیل کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری، زنان آسیب دیده اجتماعی و دختران و پسران فراری یا در معرض آسیب، اقدام به خودکشی و کودکان کار ارائه خدمات می‌کند.

وی افزود: مبتلایان به اختلال هویت جنسی، مشاوره‌های خانوادگی، حل اختلافات خانوادگی، مشاوره‌های فردی و سایر افرادی که در شرایط بحرانی قرار دارند، از دیگر گروه‌های هدف در ارائه خدمات خواهند بود.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین با اشاره به اهمیت افزایش سطح آگاهی آحاد جامعه بیان کرد: آگاهی بیشتر عموم مردم به ویژه گروه‌های هدف به ارائه خدمات مناسب کمک می‌کند.

فعالیت بالغ بر 120 نفر در مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی استان
وی با اشاره به فعالیت 8 مرکز اورژانس اجتماعی در استان تصریح کرد: هم ‌اکنون اورژانس اجتماعی استان قزوین، در شهرهای بالای 50 هزار نفر شامل قزوین، اقبالیه، آبیک، محمدیه، الوند، تاکستان، بوئین زهرا و آوج فعالیت دارد.

حقیقی با اشاره به آمار تماس‌های انجام شده با اورژانس اجتماعی گفت: از فروردین ماه امسال تا پایان دی ماه بالغ بر 5000 تماس با خط 123 اورژانس اجتماعی استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: بیشترین آمار ثبت شده در نه ماهه سال 1397 با اورژانس اجتماعی مربوط به موضوع اختلافات حاد خانوادگی زوجین بوده و کودک آزاری و همسر آزاری در آمارهای بعدی قرار دارند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: خودروهای خدمات سیار و خط تلفن 123 از ساعت هفت و نیم صبح تا نه و نیم شب آماده پاسخگویی به عموم مردم و مداخله در بحران است.

وی بیان کرد: کارشناسان مستقر در خطوط 123اجتماعی نسبت به ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم به گروه‌های هدف اقدام کرده و در صورت نیاز به مداخله، تیم خدمات سیار با خودروهای مخصوص به محل مورد نظر اعزام می‌شوند.

حقیقی عنوان کرد: تیم سیار متشکل از مددکار و روانشناس بوده که با عزیمت به محل مورد نظر، خدمات مورد نیاز را به فرد آسیب دیده ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز به مداخلات تخصصی بیشتر، فرد آسیب دیده، با حکم مراجع قضایی، جهت دریافت خدمات روانشناختی، مددکاری و حقوقی به مرکز مداخله در بحران ارجاع داده می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: در صورت نیاز، فرد آسیب دیده اجتماعی اعم از زنان و دختران آسیب دیده و یا در معرض آسیب، پس از پذیرش در مراکز تحت پوشش بهزیستی تا زمان تثبیت وضعیت ایشان، نگهداری می شوند البته سیاست سازمان بهزیستی، بازگشت فرد آسیب دیده به کانون گرم خانواده بوده که این مهم را از طریق ارائه خدمات مددکاری، روانشناختی و حقوقی انجام می‌دهند.

وی در پایان گفت: بالغ بر 120 نفر در مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی در سطح استان مشغول فعالیت هستند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان