۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ماجرای سرقت طلاهای بانوان سالمند در قزوین چه بود؟
کد خبر: ۳۳۴۲۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۸ ساعت: ۱۳:۴۰ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرماندهی انتظامی قزوین تشریح می‌کند؛

ماجرای سرقت طلاهای بانوان سالمند در قزوین چه بود؟

جانشین فرماندهی پلیس استان با تشریح ماجرای سرقت طلاهای بانوان سالمند در قزوین گفت: افرادی با چهره موجه و با لهجه خاصی که نشان می‌داد خارجی هستند به سراغ بانوان کهنسال رفته و با اعتمادسازی طلاهای آنها را سرقت می‌کردند.

ماجرای سرقت طلاهای بانوان سالمند در قزوین چه بود؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ مهدی حاجیان ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در ستاد فرماندهی اظهار کرد: طی ماه گذشته گزارشاتی از سوی مردم به کلانتری‌ها گزارش شد که عده‌ای با شگرد خاصی به کلاهبرداری از بانوان سالمند قزوین اقدام کرده بودند.

وی افزود: ماجرا بدین صورت بود که افرادی با چهره موجه و با لهجه خاصی که نشان می‌داد آنها خارجی هستند در اطراف مساجد و اماکن متبرکه حضور پیدا می‌کردند و به سراغ بانوان کهنسال می‌رفتند و آدرس مسجد و اماکن متبرکه را از آنها جویا می‌شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه داد: این افراد در هر منطقه ای از قزوین با خودروهای متفاوت اقدام به این کار می‌کردند و از بانوان سالمند آدرس مسجد و امامزاده را جویا می‌شدند و با لهجه ای که نشان دهند خارجی هستند، می‌گفتند همسر من تازه مسلمان است و قرار است به افراد نیازمند لباس‌هایی را که خریداری کرده اهدا کنند و ما کسی را نمی‌شناسیم و به ما کمک کنید.

وی اضافه کرد: این متهمان پس از اینکه اعتماد این بانوان را جلب می‌کردند به آنها می‌گفتند همسرم طلا دوست دارد و ما نمی‌دانیم چه طلایی بخریم من از طلاهای شما خوشم آمده و به من نشان دهید تا از این مدل استفاده کنم.

حاجیان بیان کرد: این متخلفان با اعتمادسازی صورت گرفته، طلای بانوان سالخورده را دریافت کرده و می‌گفتند شماره طلا را نگاه کنیم و یادداشت کنیم، پس از ثبت شماره طلا آن را داخل پلاستیکی که حامل لباس‌های اهدایی بود، می‌گذاشتند و به این بانوان پس می‌دادند اما کف پلاستیک پاره بوده و طلا از ته آن داخل ماشین می‌افتاد و بدون اینکه صاحبان طلاها متوجه شوند، آنها اقدام به برداشتن طلاها می‌کردند.

وی ابراز کرد: با این شگرد نزدیک به 10 مورد کلاهبرداری در قزوین صورت گرفته است که پس از مراجعه این افراد و اعلام شکایت اقدامات پلیس آغاز شد و پس از بررسی لازم و به دست آوردن سرنخ‌ها متخلفان شناسایی و دستگیر شدند.

این مسئول تصریح کرد: این کلاهبرداران به صورت تیمی در استان‌های مختلف کشور همچون تهران، البرز، خراسان رضوی و جنوبی، گلستان و‌ گیلان با این شیوه تخلفاتی انجام داده بودند و پلیس شهرهای مختلف موفق به دستگیری آنها نشده بود.

وی بیان کرد: این متهمان بیش از ۶۰۰تخلف با این شیوه در سطح کشور انجام داده بودند که متهم اصلی این پرونده در قزوین دستگیر شد و همدست وی در تهران بازداشت شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان