۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین شرکت‌های دانش‌بنیان ۶۰۰هزار میلیارد فروش محصول داشتند
کد خبر: ۳۳۴۲۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۷ ساعت: ۱۳:۴۷ ↗ لینک کوتاه

معاون علمی رئیس جمهور در قزوین:

شرکت‌های دانش‌بنیان ۶۰۰هزار میلیارد فروش محصول داشتند

معاون علمی رئیس جمهور در قزوین گفت: چهار هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که سال گذشته ۶۰۰ هزار میلیارد ریال فروش داشته اند.

شرکت‌های دانش‌بنیان ۶۰۰هزار میلیارد فروش محصول داشتند
به گزارش خبرنگار علم و فناوری صبح قزوین ؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان امروز(سه شنبه) با حضور در استان قزوین از چندین مرکز علمی و فناوری استان قزوین بازدید کرد.

شرکت در دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، بازدید از مرکز نوآوری و رشد دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، بازدید از مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین از برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به قزوین است.

بازدید از مرکز تحقیقات مکاترونیک دانشگاه آزاد اسلامی جزو بازدیدهای معاون علمی رئیس جمهور بود این مرکز بیش از ۱۰محصول مهم، های‌تک که وارداتش ممنوع است مثل ربات اتوماسیون انبار، ربات زیردریایی، ربات سرویس رسان در منزل، ربات امدادگر و ضد تروریست، ربات پرنده و ربات تعادلی که در شبیه سازی کاربرد دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین از پارک علم و فناوری قزوین بازدید کرد، هم اکنون ۷۱ مرکز رشد و ۱۸ موسسه در پارک علم و فناوری قزوین مستقر هستند و در تولید محصول از ایده‌ها فعالیت می‌کنند.

بازدید معاون رییس جمهوری از یک شرکت حفاری مکانیزه در قزوین
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز سه شنبه از یک شرکت دانش بنیان ساخت ماشین‌های تونل سازی و حفاری مکانیزه در شهرستان البرز دیدن کرد.

این واحد تولیدی تنها شرکت دانش بنیان در کشور است که توانسته طراحی ماشین‌های حفاری مکانیزه را بومی سازی کند و با استفاده از متخصصان داخلی، مراحل طراحی ساخت و مونتاژ این دستگاه‌ها را در کشور اجرا کند.

دستگاه‌های ساخت این واحد تولیدی در ساخت تونل های انتقال آب، راه و تجهیزات تاسیساتی و کاربرد دارد، در این واحد تولیدی 60نفر به صورت مستقیم و بالغ بر 80نفر به صورت غیرمستقیم مشغول فعالیت هستند.

معاون رییس جمهوری همچنین در ادامه از 2 شرکت دانش بنیان دیگر در شهرک صنعتی البرز در زمینه تولید تجهیزات بیمارستانی و طراحی و ساخت تصفیه خانه آب و فاضلاب بازدید کرد، شهرستان البرز با مرکزیت الوند در 15کیلومتری شرق قزوین واقع شده است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین از ۲شرکت دانش بنیان در زمینه تولید فیلترهای صنعتی و محصولات شیمیایی بازدید کرد.

وی همچنین از یک شرکت پلیمری با ظرفیت ۱۸هزارتن که کاربرد در صنعت خودرو سازی، لوازم خانگی، بسته بندی دارد، بازدید کرد.

این واحد دانش بنیان تولیدکننده ترکیبات پیشرفته پلیمری است و در بومی سازی فناوری‌های صنعت پلاستیک و تحقیقاتی فعالیت خوبی دارد و نخستین مرکز تحقیقات بخش خصوصی در حوزه پلیمری است.

این واحد دانش بنیان بدنبال تولید کیسه‌های زباله زیست تخریب پذیر برای استفاده در کلان شهرها برای کاهش معضلات زیست محیطی و بهره ور کردن فرایند کمپوست در سایت‌های مدیریت پسماند و تبدیل شدن به یک شرکت بین المللی در حوزه محیط زیست است.

راه‌اندازی 60 درصد مراکز دانش بنیان توسط جوانان
سورنا ستاری در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان امسال قطعا به عدد بالاتری در فروش محصولات خود دست خواهند یافت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان اینکه بیشتر شرکت‌های دانش بنیان محصول برنامه ریزی دولت هستند، اضافه کرد: این شرکت‌ها یک حرکت جدی در صنعت و جامعه هستند که نسل جدیدی از کارآفرینان جوان را به محیط کارآفرینی کشور تزریق می‌کنند و امیدواریم این حرکت با صلابت ادامه یابد.

وی با اشاره به اهمیت جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، افزود: جوانان حدود 60 درصد شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در کشور راه اندازی کرده و مدیریت می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: هم اکنون بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان نوپای کشور فروش چند هزار میلیارد تومانی در سال دارند و به زودی به شرکت‌های بزرگ کشور و منطقه تبدیل می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت تجاری سازی ایده‌های فناورانه، افزود: این شرکت‌ها و استارت آپ‌ها بستری هستند تا هرچه سریعتر ایده‌های برتر به تجاری سازی رسیده و به رونق اقتصادی و شکوفایی صنعتی کشور کمک کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به جایگاه علمی کشور، گفت: ایران اسلامی هم اکنون رتبه 15 جهان و رتبه اول منطقه و کشورهای اسلامی را دارد و قطعا امسال یک رتبه از نظر علمی در جهان ارتقا خواهد یافت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان