۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۴بیمارستان تخصصی سرطان احداث می‌شود/ ۵هزار بقعه فاقد درآمد است
کد خبر: ۳۳۴۲۱۹ نویسنده: حجت الاسلام محمد نوروزپور تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۷ ساعت: ۱۱:۳۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بقاع متبرکه اوقاف کشور در مصاحبه با صبح قزوین:

۴بیمارستان تخصصی سرطان احداث می‌شود/ ۵هزار بقعه فاقد درآمد است

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور گفت: احداث ۴ بیمارستان تخصصی درمان سرطان در کشور با وقف‌های مشارکتی در دستور کار قرار دارد.

۴بیمارستان تخصصی سرطان احداث می‌شود/ ۵هزار بقعه فاقد درآمد است
حجت الاسلام محمد نوروزپور در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به فعالیت‌های سازمان اوقاف و امورخیریه اظهار کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی وقف‌های نیاز روز جامعه به مردم به طور مثال در حوزه علم و فناوری، بهداشت و درمان و آموزش ما نیز فرامین رهبری را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

وی افزود: اتاق‌های مشاوره وقف در بقاع متبرکه شاخص کشور و در ادارات اوقاف و امورخیریه راه‌اندازی کردیم که کارشناسان خبره این حوزه در آن مستقر هستند که مردم را هدایت می‌کنند؛ ضمن اینکه نیازهای روز هر استانی را هم احصاء کردیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور تصریح کرد: یکی از جاهایی که کشور به آن نیاز دارد و از مطالبات رهبری نیز بود مباحث درمان و بهداشتی است لذا در این راستا اکنون احداث ۴ بیمارستان تخصصی درمان سرطان در کشور با وقف‌های مشارکتی در دستور کار قرار دارد.

فعالیت ۲۰ هزار خادم ثابت و افتخاری در بقاع متبرکه کشور
وی عنوان کرد: وقف‌های دسته‌جمعی و مشارکتی را در راس کارهای خود قرار دادیم و اتاق‌های مشاوره وقف نیز در این راستا فعالیت می‌کنند.

نوروزپور با اشاره به تعداد خادمان ثابت و افتخاری کشور گفت: نزدیک به ۲۰ هزار خادم ثابت و افتخاری و ۲۲ هزار نفر هیئت امنا در بقاع متبرکه کشور فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: ۸هزار بقعه‌ای که در کشور وجود دارد توسط مردم اداره می‌شوند به عبارتی سازمان اوقاف و امورخیریه فقط نقش نظارتی و راهبری دارد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور عنوان کرد: بیشتر خدامی که در امامزادگان سطح کشور مشغول فعالیت هستند خادم افتخاری بوده، یعنی از ۲۰ هزار خادم کشور نزدیک به ۱۶ هزار نفر خادم افتخاری هستند که هیچ پولی از امامزاده بابت ارائه خدمت دریافت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: نزدیک به ۵ هزار بقعه در کشور فاقد درآمد هستند یعنی درآمد آنها ناچیز بوده و در نقاط دوردست و صعب العبور واقع شدند.

نوروزپور بیان کرد: از ۸ هزار بقعه کشور ۳ هزار بقعه دارای درآمد هستند که آنها را هم سطح بندی کردیم و در واقع ۵۰۰ بقعه در کشور شاخص بوده و دارای درآمدند و ۲۵۰۰ بقعه دیگر نیز درآمد کمی دارند که کفاف هزینه‌های جاری آنها را نمی‌دهد.

وی عنوان کرد: ۴۰ درصد درآمد بقاع متبرکه باید صرف مباحث عمرانی، ۳۰ درصد در مباحث مدیریتی و جاری بقعه، ۱۰ درصد حق تولیه و مابقی در مباحث فرهنگی هزینه می‌شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور تصریح کرد: طرح آرامش بهاری همچون سال‌های گذشته در دستور کار قرار دارد و خدمات دهی به زائران و مسافران، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، پاسخگویی به شبهات و سایر فعالیت‌ها‌ و خدمات فرهنگی و مذهبی ارائه می‌شود.

وی در پایان گفت: مراکز افق از نوروز در کشور آغاز به کار می‌کنند که این مراکز در بقاع شاخص استان قزوین نیز به منظور ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در جوار بقاع متبرکه راه‌اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان