۲۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ سه‌شنبه

صبح قزوین محرومیت‌زدایی، جزو دستاوردهای عظیم انقلاب است/ دشت قزوین در زمان شاه تحت سیطره اسرائیلی‌ها بود
کد خبر: ۳۳۳۷۳۰ نویسنده: حجت‌الاسلام علی عباسی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۳ ساعت: ۷:۳۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه قزوین:

محرومیت‌زدایی، جزو دستاوردهای عظیم انقلاب است/ دشت قزوین در زمان شاه تحت سیطره اسرائیلی‌ها بود

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: بخش‌های کوهستانی اطراف قزوین کسی فکرش را هم نمی‌کرد روزی از نعمت برق بهره‌مند شوند اما به برکت انقلاب صاحب نعمت برق شدند؛ همچنین اکنون بسیاری از مناطق محروم استان گازکشی شده است.

محرومیت‌زدایی، جزو دستاوردهای عظیم انقلاب است/ دشت قزوین در زمان شاه تحت سیطره اسرائیلی‌ها بود
حجت‌الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: مشکلاتی که رژیم ستمشاهی برای کشور به وجود آورد و موجب تلخ شدن ذائقه مردم و در نهایت منجر به پیروزی انقلاب باشکوه و با عظمت شد؛ از جهات مختلف قابل بررسی است.

وی افزود: بزرگترین ظلم رژیم ستمشاهی ظلم به دین بود که در تلاش برای محو کردن آثار دین در کشور بودند به طوریکه حتی تاریخ هجری را به تاریخ شاهنشاهی تغییر دادند.

رئیس حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: آنها همچنین می‌خواستند اسم قرآن را محو کنند زیرا قاعده آن بود که نمایندگان مجلس به هنگام قسم خوردن باید به قرآن سوگند می‌خوردند ولی آنها کلمه قرآن را حذف کرده و اسم کتاب آسمانی را جایگزین کردند.

زمان شاه شرکت مردم در انتخابات صوری بود
وی عنوان کرد: در زمان شاه نماز خواندن در ادارات و ارگان‌ها به صورت مخفیانه بود و اگر شخص قصد نمازخواندن داشت او را مسخره می‌کردند و فرهنگ شاهی به گونه‌ای بود که مردم ضعیف و مستضعف را تحقیر می کردند و به لحاظ اجتماعی حرمت‌ها نگاه داشته نمی‌شد.

عباسی عنوان کرد: نفت که منبع بزرگی به حساب می‌آمد با قیمت نازلی به کشورهایی همچون اسرائیل فروخته می‌شد چراکه امتیاز خاصی برای این کشورها قائل بودند.

وی تصریح کرد: مستشاران آمریکایی و اسرائیلی که از ظالمین درجه یک زمان هستند در ارتش آن زمان نفوذ بسیار جدی داشتند یعنی در سراسر کشور و استان قزوین هم نفوذ داشتند.

این مسئول بیان کرد: دشت قزوین که یک منبع اقتصادی مهم به شمار می‌آمد تحت سیطره اسرائیلی‌ها بود که در آن سرمایه‌گذاری می‌کردند ضمن اینکه بر کسی پوشیده نیست که در زمان شاه دکترهای هندی و پاکستانی ایران را پر کرده بودند به عبارتی ایران را بدین شکل عقب نگه داشته بودند که حتی پزشکانی از کشورهای هند و پاکستان در ایران فعالیت می‌کردند.

وی عنوان کرد: در زمان شاه بسیاری از تسلیحات نظامی از کشورهایی نظیر آمریکا و اسرائیل خریداری می‌شد به طوریکه در زمان جنگ ایران و عراق کشور حتی نمی‌توانست سیم خاردار درست کند در واقع شرایط کشور در زمان شاه به شکلی بود که مردم را ضعیف و وابسته کرده بودند.

رئیس حوزه علمیه قزوین گفت: در زمان شاه شرکت مردم در انتخابات صوری بوده و نتیجه از قبل پیش‌بینی شده بود و براساس قانون کاپیتولاسیون که امام راحل به آن اعتراض کردند اگر سرباز آمریکایی، مرجع تقلیدی را در کشور می‌کشت، حق نداشتند او را در ایران محاکمه کنند که همه این موارد نشان‌دهنده تحقیر اقشار مختلف مردم بود.

وی با اشاره به مهمترین دستاوردهای انقلاب بیان کرد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی را همراه داشت که بخشی از آن دستاوردهای دینی و مذهبی است به طوریکه اکنون در استان قزوین هم شاهد وجود مساجد و محافل مذهبی زیادی هستیم که مردم آزادانه می‌توانند شعائر دینی خود را اجرا کنند.

عباسی اضافه کرد: پس از انقلاب مردم در مناسبت‌های مذهبی ماه صفر و محرم می‌توانند برای اهل بیت عصمت و طهارت عزاداری ‌کنند در حالیکه در زمان شاه انجام این امور معنایی نداشت البته مردم کم و بیش آن هم به صورت مخفیانه اقدام به انجام این کار می‌کردند.

افزایش توانمندی نظامی و دفاعی کشور از دستاوردهای انقلاب است
رئیس حوزه علمیه قزوین ابراز کرد: از نظر علمی هم استان قزوین پس از انقلاب به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای دست یافته است و اکنون شاهد وجود دانشگاه‌های زیادی در سطح استان هستیم که دانشجویان از سراسر کشور در استان قزوین مشغول تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین در بحث ربات‌ها نه تنها در داخل کشور که در مسابقات خارجی هم شرکت کرده و امتیازهای جهانی کسب می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: در بحث زیرساخت‌های راه و ترابری هم شاهد انجام اقدامات ارزشمندی در کشور هستیم و وجود اتوبان‌ها و جاده‌ها بر کسی پوشیده نیست و خیلی از روستاهای قزوین آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی، جزو دستاوردهای عظیم انقلاب است؛ عنوان کرد: در بخش‌های کوهستانی اطراف قزوین کسی فکرش را هم نمی‌کرد که روزی از نعمت برق بهره‌مند شوند اما به برکت انقلاب صاحب نعمت برق شدند همچنین اکنون بسیاری از مناطق محروم استان گازکشی شده است.

عباسی بیان کرد: به لحاظ پزشکی هم استان قزوین اکنون دارای متخصصان توانمندی است همچنین افزایش توانمندی نظامی و دفاعی کشور از دستاوردهای انقلاب است.

وی در پایان گفت: اوایل انقلاب خیلی از روستاها فاقد وسیله نقلیه برای تردد به شهر بودند اما اکنون در بسیاری از روستاهای استان امکانات عمومی افزایش پیدا کرده که از برکات انقلاب است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان