۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جوانان ایرانی بااستعدادترین مردم دنیا هستند/با توانمندی‌ و خودباوری قهرمان مسابقات آسیا و اقیانوسیه شدیم
کد خبر: ۳۳۳۰۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۰/۱۱ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

تیم رباتیک دانشگاه آزاد در مصاحبه با صبح قزوین:

جوانان ایرانی بااستعدادترین مردم دنیا هستند/با توانمندی‌ و خودباوری قهرمان مسابقات آسیا و اقیانوسیه شدیم

اعضای تیم رباتیک MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مطرح کردند؛ با تکیه بر توانایی و بهره‌مندی از اعتماد به نفس با تلاش و پشتکار می‌توان مسیر قهرمانی را طی کرد، ایرانیان ثابت کرده اند بااستعدادترین مردم دنیا هستند.

جوانان ایرانی بااستعدادترین مردم دنیا هستند/با توانمندی‌ و خودباوری قهرمان مسابقات آسیا و اقیانوسیه شدیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ جوانان ایرانی با درخشش در مسابقات مختلف همواره نشان دادند که از هوش و استعداد مثال زدنی در عرصه‌های مختلف برخوردارند؛ فقط کافی است تا اراده کنند آنگاه می‌توانند بهترین بوده و در جایگاه رفیعی قرار بگیرند.

چهاردهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران و دومین دوره مسابقات آسیا - اقیانوسیه ۱۶ آذر با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و همکاری منطقه آزاد کیش برگزار شد.

در پایان مسابقات، تیم رباتیک MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با کسب 6 عنوان، مقام قهرمانی دومین مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه را از آنِ خود کرد.

درخشش جوانان نخبه و خلاق ایرانی که سرمایه‌های ارزشمند کشور محسوب می‌شوند بار دیگر مهارت و توانایی جوان ایرانی را به رخ همگان کشید و ثابت کرد که با اعتماد به ظرفیت جوانان بدون شک شاهد نتایج مثبت و سازنده در کشور خواهیم بود.

به همین بهانه گفتگویی با حضور سه تن از اعضای جوان تیم رباتیک MRL دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آقایان علی اکبر حمزه متولد سال 78، محمد محبی‌فرد متولد سال 1375 و خانم مریم مهری نیاری متولد 75 انجام شده که در ادامه مشروح این گفت‌وگو را می‌خوانیم.
علی اکبر حمزه در پاسخ به علل انگیزه برای حضور در تیم رباتیک دانشگاه با اشاره به علاقه خود به این رشته می‌گوید: از همان دوران کودکی به رباتیک علاقه ویژه‌ای داشتم به همین دلیل بلافاصله پس از ورود به دانشگاه وارد تیم رباتیک دانشگاه شدم تا در کنار تحصیل در این رشته نیز فعالیت داشته باشم.

محمد محبی‌فرد دیگر اعضای این تیم بیان می‌کند: علاقه به رشته رباتیک و کسب تجربه در این عرصه، انگیزه اصلی‌ام برای ورود به تیم رباتیک بود؛ چراکه تا پیش از ورود به دانشگاه آشنایی چندانی با این رشته نداشتم.

مریم مهری‌نیاری نیز در پاسخ به این سوال عنوان می‌کند: وقتی تبلیغ مربوط به عضویت در تیم رباتیک را در پوستری که بر روی دیوار دانشگاه نصب شده بود؛ دیدم پیگیر شدم؛ زیرا دوست داشتم تا در کنار تحصیل، فعالیت عملی بیشتری داشته باشم بدین شکل به عضویت تیم درآمدم.

حمزه با اشاره به سطح بالای مسابقات عنوان می‌کند: با توجه به اهمیت مسابقه، جو مسابقات طوری بود که شاید شوخ‌ترین افراد حین مسابقه به جدی‌ترین افراد تبدیل می‌شدند و همه اعضای تیم برای رسیدن به نتیجه تلاش می‌کردند.
حمزه با اشاره به مشکلات و موانع کار عنوان می‌کند: چون آمادگی برای شرکت در مسابقات نیاز به صرف وقت زیادی داشت؛ این امر موجب تداخل بین درس و کار تیمی شده و بعضا مشکلاتی را در این زمینه ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل داشتن برنامه‌ریزی مناسب برای رسیدن به موفقیت در هر دو زمینه یک ضرورت مهم است.

محبی‌فرد عنوان می‌کند: باتوجه به اینکه کار ما مربوط به نرم‌افزار است گاه با پیچیدگی‌هایی مواجه می‌شویم که حل آن شاید نیازمند صرف زمان بیشتری باشد؛ این امر بعضا موجب ناامیدی و خستگی می‌شود اما وقتی مشکل رفع و نتایج دلخواه کسب می‌شود انرژی مضاعفی به فرد منتقل می‌شود تا با انگیزه بیشتر به کار خود ادامه دهد به طوریکه می‌تواند با همت مضاعف، برای غلبه با مشکلات پیش روی تلاش کند.

مهری نیاری نیز بیان می‌کند: وقتی کاری انجام می‌دهی که سرانجام خوبی به دنبال داشته و نتایج مثبتی حاصل می‌شود همین امر موجب افزایش انگیزه برای حضور در مسابقات آتی می‌شود؛ البته چنانچه نتیجه دلخواه و موفقیت مورد نظر نیز بدست نیاید قطعا فرد برای کسب مقام بهتر ترغیب و تشویق می‌شود.

محبی فرد با اشاره به اهمیت کار تیمی اظهار می‌کند: در ابتدای شروع کار، ما خیلی آشنایی با هم نداشتیم اما به مرور و هرچه به زمان مسابقه نزدیکتر می‌شدیم به طور طبیعی این ارتباط و کار تیمی قویتر و بیشتر می‌شد؛ ضمن اینکه در این تیم افراد با گروه‌های سنی متفاوت از ۲۰ تا ۳۰ شرکت دارند لذا در صورت بروز مشکل طی روند کار، از تجربیات افراد باتجربه و موفق گروه بهره‌مند می‌شویم.
وی ادامه می‌دهد: تیم ما به لحاظ نرم افزاری به سه بخش تقسیم می‌شود بخشی مربوط به حرکت ربات بوده و بخشی مربوط به بخش بینایی و تشخیص اجسام و بخشی دیگر نیز مربوط به بازوی ربات است که خانم مهری و من در بخش بازو و آقای حمزه در بخش بینایی ربات همکاری دارند؛ بقیه اعضا هم در این سه بخش تقسیم شده و هرکس وظایفی را برعهده دارد.

حمزه در مورد توانایی جوانان ایرانی می‌گوید: برخی جوانان با وجود بهره‌مندی از هوش و استعداد بالا، اما فاقد اعتماد به نفس و خودباوری هستند و همین امر موجب می‌شود که هرگز توانایی آنها بروز و ظهور پیدا نکند و مهارت آنها به چشم نیایند اما برخی دیگر که دارای همین سطح از توانایی و شاید حتی مهارت کمتری هستند؛ اما با تکیه بر توانایی و بهره‌مندی از اعتماد به نفس با تلاش و پشتکار در مسیر درستی حرکت کرده و در نتیجه به موفقیت‌های چشمگیری دست می‌یابند.

وی با تاکید بر اینکه ایرانیان جزو با استعدادترین افراد دنیا هستند؛ بیان می‌کند: هدف من تاسیس شرکتی بزرگ در زمینه تکنولوژی، هوش مصنوعی و رباتیک در حد شرکت‌های بزرگی همچون مایکروسافت است.

مهری نیاری اظهار می‌کند: قطعا هرکسی دوست دارد در رشته تحصیلی خود به نقطه قابل قبول رسیده و رضایت شغلی کسب نمایند، من نیز هدفم تقویت توانایی و تلاش برای رسیدن به مراتب بالاتر است.

محبی فرد می‌گوید: کامپیوتر رشته‌ گسترده‌ای بوده اما برخی بخش‌های آن کاربردی‌تر است، من نیز بیشتر تمایل به ادامه تحصیل در بخش هوش مصنوعی و رباتیک هستم و یکی از اهدافم تاسیس شرکتی در حوزه کامپیوتر است.
حمزه در ادامه با تشکر از مسئولان مرکز و ریاست دانشگاه آزاد می‌گوید: از دکتر موسی خانی تشکر می‌کنم که محیط و امکاناتی مناسب برای ما فراهم کردند تا بتوانیم استعدادها، علایق و دانسته‌های تئوری خود را عملی کنیم، همچنین از سرپرست تیم جناب دکتر رستمی تشکر ویژه‌ای می‌کنم که با راهنمایی‌های خود کمک خیلی زیادی به ما کردند.

مهری نیاری با اشاره به حمایت دانشگاه آزاد برای شرکت دانشجویان در مسابقات مختلف می‌گوید: دانشگاه آزاد قزوین از سطح علمی بالایی برخوردار است ضمن اینکه ریاست دانشگاه اهمیت زیادی برای رشته ربوکاپ قائل هستند و با اختصاص بودجه تلاش می‌کنند که همواره تیم‌هایی از دانشگاه آزاد در مسابقات شرکت داشته باشند؛ این در حالی است که بسیاری از تیم‌های دانشگاهی ایران نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند.

محبی فرد در پایان بیان می‌کند: آقای موسی‌خانی در این زمینه خیلی تلاش دارند و کم نمی‌گذارند به طوریکه با وجود مشکلات اقتصادی و نوسانات قیمت ارز زمینه حضور تیم دانشگاه آزاد را در مسابقات کانادا که خرداد ماه امسال برگزار شد را فراهم کرد که رتبه سوم را هم کسب کردیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان