۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین احداث نخستین منطقه نمونه گردشگری در کاشان
کد خبر: ۳۳۳۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

احداث نخستین منطقه نمونه گردشگری در کاشان

معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از احداث نخستین منطقه نمونه گردشگری این استان در مشهد اردهال کاشان خبر داد.

احداث نخستین منطقه نمونه گردشگری در کاشان
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، احمدرضا مولایی دیروز در حاشیه بازدید از مجموعه تاریخی باغ موزه فین کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: طرح منطقه نمونه گردشگری مشهد اردهال طی سفر دوم ریاست جمهوری به این استان توسط بخش خصوصی به تصویب هیئت دولت رسیده است.
وی افزود: در مجاورت امامزاده سلطان علی‌بن امام محمدباقر (ع) زمینی به وسعت 3 هکتار توسط بخش خصوصی با هزینه 10 میلیارد تومان، اولین منطقه نمونه گردشگری این منطقه احداث می‌شود.
به گفته وی، فاز اول این طرح که با رویکرد اقامتی، تفریحی و پذیرایی ساخته می‌شود در نیمه دوم سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان همچنین از جانمایی زمینی به وسط 100 هکتار برای اجرای این طرح در نزدیکی مشهد اردهال کاشان خبر داد و گفت: طی یکی دو ماه آینده با پیگیری سازمان میراث فرهنگی، مجوز زمین در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد و اولین منطقه گردشگری این منطقه احداث می‌شود.
مولایی یکی از مشکلات سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کاشان را گردشگری فصلی این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: احداث هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر حداقل 3 سال طول می‌کشد و نیاز به برنامه‌های بلندمدت دارد و از آنجایی که کاشان دارای ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری است، باید نگاه ویژه‌ای به آن شود.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های ییلاقی و گردشگری در مناطق اردهال، قمصر، میانسر و برزک کاشان عنوان کرد:‌ طی چند سال گذشته اولین هتل در میانسر، مجموعه باغ پرندگان در قمصر احداث شده و نخستین منطقه نمونه گردشگری نیز در اردهال احداث می‌گردد.
به گفته وی، در نیمه دوم سال 91 بیش از 40 موافقت اصولی برای شهرستان کاشان به منظور ساخت هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر و تبدیل خانه‌های تاریخی به اقامتی صورت گرفته است.
مولایی، تنها مشکل اساسی در این زمینه را در سال گذشته تشکیلات بانکی ذکر کرد و یادآور شد: بیش از 40 طرح در سال 92 به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد، 12 موافقت اصولی برای تبدیل خانه‌های تاریخی کاشان به اقامت‌های سنتی صادر شده است.
وی در پایان بیان داشت: خانه تاریخی عامری‌ها در مقیاس ملی یکی از مجموعه طرح‌های سرمایه‌گذاری شده بخش خصوصی در حال اتمام است.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان