۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین علل ترس مسئولان از حضور در بین مردم چیست؟!
کد خبر: ۳۳۲۷۹۳ نویسنده: محمدرضا ذاکر تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۹/۲۸ ساعت: ۸:۴۳ ↗ لینک کوتاه

یک اقدام خوب و چند نگرانی!

علل ترس مسئولان از حضور در بین مردم چیست؟!

سوال جدی از مدیران استانی این است که چرا شما در بین مردم حاضر نمی‌شوید؟ چرا دیدارهای به ظاهر مردمی شما تنها در منطقه ای خاص و تکراری از قزوین و با حضور قشر خاصی برگزار می‌شود؟

علل ترس مسئولان از حضور در بین مردم چیست؟!
صبح قزوین؛______ محمدرضا ذاکر.

چند روز قبل یک عکس از حضور بدون محافظ و تشریفات امام جمعه قزوین در بازارچه سپه و پاسخ به سوالات مردم، که به‌صورت اتفاقی توسط یکی از شهروندان قزوین گرفته شده بود، تیتر یک برخی از سایت‌های خبری و موضوع داغ شبکه‌های اجتماعی مختلف استانی و حتی کشوری شد.

یقیناً از نماینده ولی فقیه در استان که تربیت یافته مکتب نورانی اهل بیت(س) و شخصی با سبقه فرهنگی است هم این انتظار می‌رفت و می‌رود که همواره در دسترس مردم باشد و خود را از مردم بداند و از حضور در جامعه و لمس مشکلات از نزدیک استقبال کند و الحق هم ایشان همواره بر اصل مردم داری پایبند بوده‌اند، اما استقبال گسترده کاربران فضای مجازی و بازتاب این خبر حتی در خارج از استان چند پیام دارد که باید به آن توجه کرد.

در ابتدا ضمن تقدیر از این حرکت شایسته و در خور توجه، باید اذعان داشت که تعجّب و ذوق‌زدگی جامعه از شنیدن این خبر و دیدن تصویر مرتبط به آن بیش از آنکه برای ما خوشحال کننده باشد بسی مایه نگرانی است، چراکه چنین اقداماتی امروز از سوی دیگر مسئولین استانی و کشوری دیده نمی‌شود، در حالی‌که مردم بعنوان ولی نعمت همین مسئولین حق دارند تا بدون مرز و مزاحم با مسئولین خود سخن بگویند و متقابلاً مدیران و مسئولین دستگاه‌های مختلف وظیفه ذاتی دارند تا مشکلات و معضلات موجود در بخش‌های مختلف تحت امر مدیریتی خود را از نزدیک رصد کنند و در جهت رفع موانع و کاستی‌ها بکوشند، اما به واقع مردم خلاء حضور مسئولین استانی را بطور جدی احساس می‌کنند و همین جدایی مردم از مسئولین آسیب بسیار خطرناک و قابل تأملی است.

جالب‌تر آنکه در ایام انتخابات مختلف از شورای شهر گرفته تا مجلس شورای اسلامی، حضور نامزدهای انتخاباتی در مساجد و معابر و تجمعات مختلف مردمی به مهمترین برنامه فلان نامزد انتخاباتی تبدیل می‌شود، اما کمتر کسی به یاد دارد که همین نامزدها پس از اخذ رای از مردم و نشستن بر کرسی گرم و نرم مسئولیت یاد مشکلات مردم بیافتند و حداقل چندماهی یکبار با مردم حوزه انتخابیه خود دیدار داشته باشند.

درد به همین جا ختم نمی‌شود! بدون تعارف استان قزوین را باید سیاسی‌ترین استان کشور نامید. استانی که علیرغم پیشینه تاریخی و موقعیت استراتژیک منطقه ای و بهره‌مندی از خاک حاصل خیز کشاورزی و نیروی کار جوان و ده‌ها امتیاز برتر نسبت به استان‌های همجوار، همواره درگیر سیاست‌زدگی و حزب بازی‌های یک عده مردم دارنماها بوده و هست.

جماعتی که برای انتصاب در پست‌های مختلف مدیریتی در استان باید برای فلان جریان سیاسی خوش خدمتی کنند و نان را به نرخ روز بخورند و یا مدیرانی که از استانی دیگر برای تصدی مسئولیت گزینش می‌شوند و نه هیچ شناختی از مردم و آداب و رسوم قزوین دارند و نه تعصبی برای ارتقای استان!

در این بین هستند مدیرانی که قزوین را نردبانی می‌بینند برای رسیدن به مسئولیت‌های بالاتر و بهتر و هزینه این سیاست زدگی‌ها را هم کسی جز مردم استان قزوین پرداخت نمی‌کنند، کما اینکه علل بسیاری از عقب ماندگی‌های قزوین همین نگاه‌های حزبی و جناحی و سلیقه ای بوده است.

اما سوال جدی از مدیران استانی این است که چرا شما در بین مردم حاضر نمی‌شوید؟ چرا حاضر نیستید پای درددل و خواسته‌های به حق مردم شریف و قانع شهرمان بنشینید؟ چرا دیدارهای به ظاهر مردمی شما تنها در منطقه ای خاص و تکراری از قزوین و با حضور قشر خاصی برگزار می‌شود؟

اینها سوالاتی است که مردم از شما دارند و باید پاسخ داده شود. البته ناگفته نماند که تعداد انگشت شماری از مسئولین استانی ما از جمله مدیرکل محترم دادگستری استان چند وقتی است اقدامات خوبی در راستای همین موضوع داشته اند و جلسات دیدار مردمی دوره ای آنها بازتاب خوبی چه در کف جامعه و چه در رسانه‌های جمعی استان داشته است اما این حرکت باید سرمشقی باشد برای همه مسئولین.

در شرایط بسیار نامساعد اقتصادی که بخش عمده آن ناشی از بی‌تدبیری مسئولین است، حضور در بین مردم و بررسی مشکلات ریز و درشت آنها و اهتمام و تقسیم وظایف در راستای حل آنها کمترین خواسته و اقدامی است که می‌توان از مدیران بخش‌های مختلف دولتی در قزوین داشت.

انتظار می‌رود حرکت مبارک نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی مردمی‌ترین انقلاب تاریخ، سرآغازی شود برای به راه افتادن یک حرکت جهادی در بین مسئولین استانی که قطعاً برکات و دستاوردهای خوبی هم بدنبال خواهد داشت.
انتهای پیام/2000

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان