۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تأثیر ماهواره بر خانواده های ایرانی
کد خبر: ۳۳۲۲۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

انحراف و سقوط اخلاقی در برنامه های ماهواره

تأثیر ماهواره بر خانواده های ایرانی

آسیب شناس اجتماعی درباره پیامد های ماهواره بر جوانان گفت: با وجود اینکه برنامه های ماهواره ای محتوای علمی و آموزنده نیز دارد، امروزه بیشتر جوانان ماهواره را برای استفاده از برنامه های علمی آن انتخاب نمی کنند و بیشتر تمایل به دیدن برنامه هایی دارند که آن ها را در رسانه های داخل کشور نمی یابند و در واقع به خاطر برنامه های مبتذل و مستهجن، از ماهواره استفاده می کنند که زمینه انحراف و سقوط اخلاقی در این برنامه ها برای قشر جوان بسیار زیاد است.

تأثیر ماهواره بر خانواده های ایرانی
به گزارش صبح قزوین، ابتدا چنین به نظر می آمد که پیشرفت رسانه های ماهواره ای، پدیده ای کاملا مطلوب و عاری از خطاست و برای تحقق دهکده جهانی، لازم و ضروری است.
گرچه ماهواره و تکنولوژی های جدید ارتباطی، سهم به سزایی در پیشرفت علم و رفاه انسانی دارند اما در تجربه کوتاه و چندین ساله معلوم شده است دارای آسیب ها و پیامدهای منفی نیز هست.
امروزه بیشتر افراد جامعه زمان زیادی از شبانه روز را به تماشای برنامه های ماهواره ای اختصاص می دهند و همین امر سستی نظام بیشتر خانواده های ایرانی را به دنبال دارد.
برخی کارشناسان معتقدند امروزه افراد جامعه وسایل ارتباط جمعی ساده، همانند تلویزیون و یا ویدیو را جوابگوی نیازهای خود نمی دانند، به همین علت همیشه به دنبال راهی هستند که با وسایل مختلف با دنیای بیرون در ارتباط باشند.
یک آسیب شناس اجتماعی درباره پیامد های ماهواره بر روی جوانان می گوید: «با وجود اینکه برنامه های ماهواره ای محتوای علمی و آموزنده نیز دارد، امروزه بیشتر جوانان ماهواره را برای استفاده از برنامه های علمی آن انتخاب نمی کنند و بیشتر تمایل به دیدن برنامه هایی دارند که آن ها را در رسانه های داخل کشور نمی یابند و در واقع به خاطر برنامه های مبتذل و مستهجن، از ماهواره استفاده می کنند که زمینه انحراف و سقوط اخلاقی در این برنامه ها برای قشر جوان بسیار زیاد است.

 به دلایل گوناگون، عده زیادی در کشور ما به ماهواره روی آورده اند.
محتوای ماهواره زمانی به نمایش درمی آیندکه اکثر کارشناسان معتقدند مضمون آنها با روح و طبیعت خانواده ایرانی در تعارض آشکارند.
پرسش این است: آیا این رسانه جهانی  بر خانواده و اعضای آن تاثیر دارند؟ ثأثیرات ماهواره بر روی خانواده ها زیان بار است؟ و اینکه آثار مثبت آن نسبت به آفات آن چشم گیر تر است؟ منبع: آنتی ماهواره انتهای پیام/7008/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان