۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کاهش ۳ برابری موارد فوتی قطب جنوب شرقی کشور در تعطیلات نوروز
کد خبر: ۳۳۲۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کاهش ۳ برابری موارد فوتی قطب جنوب شرقی کشور در تعطیلات نوروز

معاون اجرای مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: از ابتدای فرودین ماه تا پایان هفتمین روز از تعطیلات نوروزی، تعداد فوتی‌ها در منطقه جنوب شرقی کشور در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته کاهش سه برابری داشته است.

  کاهش ۳ برابری موارد فوتی قطب جنوب شرقی کشور در تعطیلات نوروز
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، دکتر محمد حسین مصدق در این باره، افزود: قطب جنوب شرقی کشور شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی، رفسنجان، جیرفت، بم، کرمان، زاهدان و زابل است.
  وی ادامه داد: در 7 روز نخست تعطیلات نوروزی سال جاری در منطقه جنوب شرق کشور 795 مورد تصادف به وقوع پیوست که از این تعداد 613 مورد به بیمارستان اعزام و 90 مورد نیز در محل حادثه درمان شدند و 8 مورد نیز فوت کردند.
  وی افزود: همچنین در این مدت 86 مورد لغو ماموریت برای کدهای پیش بیمارستانی مراکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی قطب جنوب شرق کشور نیز اعلام شد.
  مصدق با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته 813 مورد تصادف گزارش شده بود، اظهارکرد: از این تعداد 548 مورد اعزام به بیمارستان، 142 مورد در محل حادثه درمان شدند، همچنین در این مدت نیز 23 مورد فوتی و 91 مورد لغو ماموریت نیز به مراکز نیز اعلام شد.
  معاون اجرایی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، تعداد ماموریت‌های این مرکز در سطح شهرستان کرمان از ابتدای فروردین ماه تا پایان هفتمین روز از این ماه، 298 مورد اعلام کرد.
  وی اظهار داشت: از این تعداد یک مورد فوتی، 219 مورد اعزام به بیمارستان، 49 مورد درمان در محل حادثه اعلام شده است.
  وی گفت: در مدت مشابه سال گذشته، 412 مورد تصادف به وقوع پیوست که از این تعداد 247 مورد اعزام به بیمارستان، 98 مورد درمان در محل و شش مورد فوتی اعلام شد.
  به گفته وی تعداد پایگاه‌های جاده‌ای و شهری مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمان شامل دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمان، رفسنجان، جیرفت و بم 134 پایگاه و 213 پایگاه جاده‌ای و شهری در قطب جنوب شرقی کشور در تعطیلات نوروز مستقر است.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان