۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تحریم‌های امریکا ما را خودکفا می‌کند/ به‌دلیل پذیرش FATF نتوانستیم در ایران به زوار دینار دهیم
کد خبر: ۳۳۱۷۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۱۳ ساعت: ۱۵:۲۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرمسئول روزنامه جوان در قزوین:

تحریم‌های امریکا ما را خودکفا می‌کند/ به‌دلیل پذیرش FATF نتوانستیم در ایران به زوار دینار دهیم

مدیرمسئول روزنامه جوان در قزوین گفت: یکی از مشکلات ارزی ما به دلیل پذیرش FATF است که مسیرهای ورود ارز به داخل کشور را بسته بنابراین نتوانستیم در ایران به زائران دینار بدهیم.

تحریم‌های امریکا ما را خودکفا می‌کند/ به‌دلیل پذیرش FATF نتوانستیم در ایران به زوار دینار دهیم
به گزارش خبرنگار دانشگاه  صبح قزوین ؛ عبدالله گنجی ظهر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات علامه رفیعی دانشگاه آزاد قزوین در جمع دانشجویان اظهار کرد: امروز روز تاریخی است نه به این دلیل که دانشجویان از دیواری کوتاه در کشور خودشان بالا رفتند بلکه به دلیل اینکه امام خمینی(ره) آن را تائید کرد و انقلاب دوم نامید.

 این تحلیلگر سیاسی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) بیان کرد: اگر این فتح اتفاق نمی‌افتاد امروز ایران در زیر چنگال آمریکا دست و پا می‌زد و این تجربه تاریخی تنفر را در ایرانی‌ها نسبت به آمریکا بیشتر کرد.

وی ابراز کرد: اسنادی در لانه جاسوسی یافت شد که اگر آن اسناد به کمک دانشجویان پیدا و خوانده نمی‌شد، انقلاب اسلامی در همان سال اول نابود می‌شد به همین دلیل امام خمینی (ره) فرمودند که ما باید دشمن سرسخت کسانی باشیم که اسناد جاسوسی آنها از لانه جاسوسی آمریکا بیرون آمده است.

مدیر مسئول روزنامه جوان با اشاره به خاصیت فتح لانه جاسوسی عنوان کرد: کشف این اسناد از اهداف فتح لانه جاسوسی آمریکا نبود، اما با یاری خداوند این فتح باعث شد اسنادی به‌دست آید که بسیاری از اعضای نفوذی در کشور و دولت شناسایی شود و شفافیت سازی صورت گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در دوسال اول انقلاب اسلامی زلزله ای در جهان اسلام رخ داد که ما نقشی در آن نداشتیم، اما الهام بخش آن انقلاب‌ها بودیم و در آن زمان بود که متوجه شدند تفکراتشان درباره انقلاب اسلامی اشتباه بوده و تهدید آمیز است و توطئه‌ها علیه ایران از همان دوران آغاز شد.

این تحلیلگر سیاسی اذعان کرد: پیشروی ما در منطقه اسلامی جای آمریکا را تنگ کرده و این برای آنها خطرناک و مشکل ساز است و آنها به این اندیشیدند که می‌توانند کنترل ما را نه مواجه مستقیم بلکه نظر خود را در زرورق روابط بین الملل می‌پیچند و اهداف خود را به اسم روابط بین المللی یا استانداردهای جهانی به ثمر برسانند.

گنجی با بیان اینکه استانداردهای جهانی همان استانداردهای غربی هستند، ابراز کرد: آنها به این اندیشیدند می‌توانند معاهدات بین المللی پر و بال ما را بچیند لذا معاهداتی که خیلی دیپلماتیک و حقوقی است و می‌تواند پای ما را ببندد را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: یکی از این معاهدات FATF و مشتقات چهارگانه آن است که در ظاهرش عادی و قشنگ است، برای ما هم منافعی را در پیش دارد و مضراتی، که البته گفتنی است مضرات FATFبرای ایران بیشتر از منافع آن است.

مدیرمسئول روزنامه جوان عنوان کرد: FATF یعنی دستگاه‌ها نمی‌توانند با حامیان تروریست و تروریست داد و ستد کنند و بخشی از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران نیز به جرم حمایت از تروریست در تحریم امریکاست و شاید در شرایط عادی این امر مهمی نباشد، اما اکنون ما در شرایط ویژه ای هستیم یعنی هم اکنون در شرایط جنگی با امریکا قرار داریم.

گنجی اظهار کرد: حمایت از تروریسم، سلاح هسته ای در همه جای دنیا بد شناخته می‌شود و همه با آن مخالف هستند و محیط زیست و صلح نیز مهم هستند، اما مشکل امروزه ایران با کشورهایی مانند امریکا بر سر معنادهی به اینگونه واژه‌ها از جمله تروریست است.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: منطق ایران آن است که هر تشکیلاتی را که سازمان ملل می‌گوید تروریست است و فقط در لیست سیاه تروریست‌های سازمان ملل القاعده، طالبان و داعش است، اما آمریکا آن را قبول ندارد، می‌گوید با پذیرش FATA ایران نباید به گروه‌های مقاومت یاری رساند.

وی ابراز کرد: تفکر شیعه ذلت را نمی‌پذیرد و امام خمینی(ره) در سال 67 فرمودند؛ راهی جز مبارزه نمانده است یا چنگ و دندان ابرقدرت‌ها را نابود می‌کنیم یا پیروز می‌شویم و یا به شهادت می‌رسیم که در مکتب ما هردو پیروزی است و در این مکتب چیزی به نام شکست وجود ندارد و این تفکر، سلطه آمریکا را نمی‌پذیرد.
مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به اینکه در طول این 40سال ایران هیچگونه اقدام خصمانه ای نسبت به امریکا انجام نداده است؛ بیان کرد: ممکن است امروزه یک هیجان باشد، اما حق در تاریخ می‌ماند و به آیندگان منتقل و برجسته می‌شود و ما باید ببینیم ایندگان درباره ما چه می‌گویند و تاریخ چگونه قضاوت خواهد کرد.

گنجی گفت: اکنون از طریق رسانه‌های مختلف به جامعه القا می‌شود که معیشت و انقلاب نمی‌تواند در کنار یکدیگر باشد و باید یکی از آنها را انتخاب کنیم؛ درصورتی که این تفکر اشتباهی است و در اصل مشکل آمریکا موشک و سلاح هسته ای نیست بلکه مشکل او بر سر وجود جمهوری اسلامی ایران است.

این تحلیلگر سیاسی با اشاره به دستاوردهای برجام ابراز کرد: برجام برای روحانی و سفره مردم هیچگونه آورده ای نداشت جز تقویت منطق امام و انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا؛ زیرا 61 درصد مردم در شهریور سال92 که روزهای آغازین مذاکرات با آمریکا بود، معتقد بودند مشکلات کشور از طریق مذاکره حل خواهد شد. اما در بهمن سال 96 خود آمریکا نظرسنجی را انجام دادند که نشان از آن داشت که آمار 61درصد به 5/6درصد سقوط کرده است و این نتیجه مذاکرات با امریکا و برجام بود.

وی افزود: ما همیشه از حماقت‌های امریکایی‌ها بهره برده‌ایم و سدهای سر راه ما را برداشته اند و ترامپ اکنون تمامی مردم ایران و مسئولین را به یک چشم نگاه می‌کند و این نگاه ما را به وحدت رسانده است.

گنجی اعلام کرد: امروزه یک خیزش نخبگی توأم با مسئولیت‌پذیری برای رفع مشکلات کشور درحال رشد است که این به دلیل منطقی است که بر ترامپ حاکم است و منطق نظام جمهوری اسلامی تقویت شد و این باعث می‌شود تا در تمام زمینه‌ها به خودکفایی برسیم.

این تحلیلگر سیاسی اذعان کرد: طبیعت ایرانی‌ها به گونه ای است که تا تحت فشار قرار نگیرند خلاقیت آنها شکوفا نمی‌شود و زمانی که تحریم می‌شویم، خلاقیت‌ها بروز می‌کند، علاوه بر آن کشورهای نفتی هیچگاه توسعه یافته نمی‌شوند زیرا نفت عامل کشتن خلاقیت است.

مدیرمسئول روزنامه جوان در پایان ابراز کرد: من بر این اعتقاد هستم که نفت عامل بدبختی ملت ایران است، زیرا اداره کشور با پول نفت بوده و خلاقیت ما را کشته و عامل منع توسعه کشور است.
انتهای پیام /3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان