۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آینده اربعین، امنیت جهان و برقراری عدالت است
کد خبر: ۳۳۱۶۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۸ ساعت: ۹:۱۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه استان قزوین در کربلا :

آینده اربعین، امنیت جهان و برقراری عدالت است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آینده امنیت جهان، برقراری عدالت، عزت و کرامت انسان‌ها با موضوعی پیوند خورده که امام حسین (ع) آن را با خونش ترسیم کرده و این همان آینده اربعین است؛ این اربعین در هر سال با شکوه تر، جدی تر و با عمق معنوی بیشتری برگزار می‌شود.

آینده اربعین، امنیت جهان و برقراری عدالت است
آیت‌الله عابدینی، در حاشیه پیاده روی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: اربعین و شور حسینی و حماسه مربوط به اربعین، بزرگترین و باعظمت ترین حرکت بین المللی و جهانی است ‌که هیچ گونه رقیبی ندارد؛ اگر به شور حماسی اربعین توجه کنیم درمی‌یابیم که صدها هزار نفر در حسینیه‌ها و اماکن مختلف برای اربعین احترام قائل هستند.

وی افزود: اربعین با امام حسین(ع) آغاز شده است و عقبه این امام را می‌توان در زیارت وارث درک کرد و چشم انداز راه سیدالشهداء، منجی عالم بشریت و ظهور است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: آینده امنیت جهان، برقراری عدالت، عزت و کرامت انسان‌ها با موضوعی پیوند خورده که امام حسین (ع) آن را با خونش ترسیم کرده و این همان آینده اربعین است؛ این اربعین در هر سال با شکوه تر، جدی تر و با عمق معنوی بیشتری برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: جمعیتی از هر منطقه مختلف اعم از شهر و روستا در حماسه و چشمه جوشان پیاده روی اربعین حضور پیدا می‌کنند که اتوبان تماشایی را به وجود می‌آورند و این اتوبان از کربلا به دونقطه مهم دیگری از جمله راه قدس شریف و مدینه و مکه خواهد رسید.

عابدینی بیان کرد: افرادی که با خلوص نیت در روز اربعین به زیارت امام حسین (ع) مشرف می‌شوند، یک امتیاز و مدال مهم و مقام حزب اللهی را دریافت می‌کنند و وقتی فردی حزب اللهی می‌شود و از زیارت اربعین برمی‌گردد باید اهداف و آرمان‌های امام حسین(ع) را دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: این فرد حزب اللهی باید یک آمربه معروف و ناهی از منکر زنده و فعال در جامعه، مبلغ دین، اهل نمازهای جماعت محله و پای کار انقلاب با تمام وجود باشد که در این صورت معنی حزب اللهی تجلی پیدا می‌کند و به گفته امام صادق (ع) این همان محصول حرکت اربعین و زیارت امام حسین (ع) است.

وی اذعان کرد: فعالیت‌های ستادمردمی اربعین نیز همچون مدرسه است و تمام افرادی که در آن خدمت می‌کنند یا به آنها خدمت می‌رسد، به مدرسه می‌آیند تا رنگ‌ و بوی حسینی را به خود بگیرند و این فضا، حاکمیت معنوی و فرهنگی را بیان می‌کند و موکب‌ها و ستادها، خدمات معنوی و فرهنگی را در کنار سایر خدمات ارائه می‌دهند.

وی ابراز کرد: در پیاده روی اربعین، تمام مسافران مهمان سفره امام حسین (ع) می‌شوند و اربعین بیشتر از سال‌های گذشته به آنها معرفی می‌شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ایام اربعین فرصت مناسبی است که موکب‌ها به جای افزایش کمی به کیفیت سازی و معنویت بیشتر توجه داشته باشد و با اجرای برنامه‌های‌ فرهنگی زمینه رشد و توسعه دینی زائران را فراهم سازند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان