۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حل و فصل محترمانه یک اختلاف خانوادگی/ سه ضلعی فروغی، فردوسی‌پور و مردم
کد خبر: ۳۳۱۵۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۸/۶ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

"حالا خورشید" میزبان مدیر شبکه ۳؛

حل و فصل محترمانه یک اختلاف خانوادگی/ سه ضلعی فروغی، فردوسی‌پور و مردم

برنامه صبحگاهی «حالا خورشید»، امروز میزبان مدیر شبکه ۳ بود تا یک اختلاف خانوادگی که پای مردم و رسانه‌های رسمی و غیررسمی را به موضوع باز کرده بود، در محترمانه‌ترین شکل ممکن، حل و فصل شود.

حل و فصل محترمانه یک اختلاف خانوادگی/ سه ضلعی فروغی، فردوسی‌پور و مردم
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر  صبح قزوین ؛ مدیر شبکه ۳ سیما، عصر شنبه اعلام کرد که در برنامه بامدادی «حالا خورشید» حاضر شده و درباره عملکرد ۶ ماهه خود گزارش خواهد داد.

غیرمنتظره بودن چنین حضوری، بلادرنگ ذهن مخاطبان را به سمت حواشی پیش آمده برای برنامه «نود» سوق داد؛ یک اختلاف داخلی و خانوادگی، که با مصاحبه عادل فردوسی‌پور با یک خبرگزاری ، توسعه‌ یافته و مرز رسانه‌های رسمی و غیررسمی را درنوردیده بود و به سطح گفت و شنودهای عادی مردم کوچه و بازار رسیده بود.

واکنش‌های مختلفی درباره پخش نشدن برنامه‌ای که نزدیک به دو دهه قدمت و سابقه داشت، در فضای مجازی سرازیر شد و حتی عبارت «حذف تدریجی نود و عادل فردوسی‌پور» از سوی مدیر شبکه ۳ از سوی رسانه‌های غیررسمی تکثیر شد. این در حالی است که فردای شبی که برنامه «نود» روی آنتن نرفت، گزارش یکی از مهم‌ترین بازی‌های سال به عادل فردوسی‌پور سپرده شد تا مشخص شود که همان مدیر جوان، حد و مرز اختلاف را به خوبی می‌شناسد و قصد قدرت‌نمایی ندارد. چیزی که در یک هفته، بارها از سوی روزنامه‌های اصلاح‌طلب و رسانه‌های رسمی و غیررسمی به آن متهم می‌شد.

در ۵ روز گذشته، یعنی حد فاصل شبی که شبکه ۳ رسما اعلام کرد از پخش برنامه نود خودداری خواهد کرد تا بامداد امروز، پای کارشناسان جهان رسانه، مجریان و تهیه‌کنندگان تلویزیون به موضوع باز شد تا این اختلاف داخلی، کم‌کم با داوری‌های کارشناسی مورد سنجش و قضاوت قرار گیرد. آنچه از این اظهارنظرها بیرون می‌آمد، عموماً حول محور نقد مجری‌سالاری، ضرورت پایبندی به قواعد سازمانی و اشاره به مدل‌ها و نمونه‌های مشابه در شبکه‌های پرمخاطب خارجی بود.

علی فروغی امروز به «حالا خورشید» آمد و علاوه بر اینکه مسلط از دوره پشت سر در مدیریت خود سخن گفت و گزارش داد، دست پُری هم از پیشِ رو داشت. اما به نظر می‌رسید که همه این‌ها مقدمه‌ای برای پرداختن به موضوع برنامه نود است که رضا رشیدپور به ظرافت وارد آن شد؛ هم با سماجت مهربانانه پشت همکارش ایستاد، هم یک موضوع خانوادگی را در پیشگاه مردم حل و فصل کرد و هم شأن و شخصیت جوان‌ترین مدیر شبکه در صداوسیما را معرفی کرد؛ کاری که برای کسی مثل عادل فردوسی‌پور می‌تواند آموزنده باشد؛ چه اینکه «نود» نوعاً محل رفع کدورت‌ها و حل اختلافات نبوده و به گلایه‌ها و کشمکش‌های بیشتر بین فعالان و بازیگران عرصه فوتبال دامن زده است.

برنامه امروز می‌توانست یک جلسه آشتی‌کنان مخفیانه باشد؛ اما صداوسیما هوشمندانه اختلافی را که بین عموم مردم دامنه پیدا کرده بود، در همان میدان وسیع برطرف کرد. عادل فردوسی‌پور هم آمد و با گفتن اینکه خود را «فرزند رسانه» می‌داند، نشان داد که به قواعد و پروتکل‌های سازمانی پایبند است و به آن‌ها احترام می‌گذارد؛ همان قواعدی که علی فروغی درباره آن به صراحت و روشنی سخن گفت و همه تهیه‌کنندگان، مجریان و کارکنان را ملزم به رعایت آن کرد.

«حالا خورشید» امروز اصلاح ذات‌البین کرد و رسم بسیار پسندیده و ستوده شده در دین مبین اسلام را جاری ساخت.
انتهای پیام/7003

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان