۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین استقلال و منافع مردم را فدای منافع لابی‌های قدرت و ثروت نکنید
کد خبر: ۳۲۹۰۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۷/۹ ساعت: ۱۲:۳۱ ↗ لینک کوتاه

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین خطاب به نمایندگان مجلس:

استقلال و منافع مردم را فدای منافع لابی‌های قدرت و ثروت نکنید

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین خطاب به نمایندگان مجلس آمده است: استقلال و عزت ملی و منافع مردم کشور را فدای منافع گروه‌های خاص و لابی‌های قدرت و ثروت نکنید.

استقلال و منافع مردم را فدای منافع لابی‌های قدرت و ثروت نکنید
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ قرارگاه مطالبه‌گری شهید احمدی روشن و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین با ارسال نامه ای از نمایندگان مردم قزوین و حومه در مجلس شورای اسلامی تقاضا کردند تا به FATF رای منفی داده و ضمن اعلام مواضع رسمی خود به صورت قاطع دیگر نمایندگان مجلس را نیز آگاه کنند.

متن نامه به صورت ذیل است:

رهبر معظم انقلاب اسلامی: معاهدات و کنوانسیون‌های بین المللی ابتدا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ و برای تأمین منافع و مصالح آن‌ها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های همسو یا دنباله¬رو یا مرعوب، شکلِ به ظاهر بین‌المللی می‌گیرد به‌گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران، آن‌ها را قبول نکند او را مورد هجوم شدید قرار می‌دهند که مثلاً ۱۵۰ کشور پذیرفته اند شما چطور آن را رد می‌کنید؟"  

نمایندگان محترم مردم شریف استان قزوین در مجلس؛

سلام علیکم
با صلوات بر محمد(صل الله علیه و آله و سلم) و آل محمد (علیهم‌السلام) و با احترام با توجه به ارسال لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به صحن علنی مجلس به استحضار می‌رساند:

ارجاع این لایحه از سوی دکتر لاریجانی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خلاف آیین نامه داخلی مجلس بوده که این تخلف در اظهار نظر برخی اعضای این کمیسیون ابراز شده است؛ این موضوع سیاسی بودن این پیگیری از سوی رئیس مجلس را بیش از پیش به اذهان جامعه متبادر می‌کند.

حق تحفظ یا همان حق شرط که برخی موافقان این لایحه در نپذیرفتن تعریف غرب در خصوص ترورسیم به آن استناد می‌کنند در حقوق بین‌الملل جایگاهی ندارد و جناب آقای دکتر محمدی رئیس محترم کمیسیون اصل ۹۰ در جمع دانشجویان دانشگاه‌های استان این موضوع را تایید نمودند.

این نامه می‌افزاید: چرا گروه‌های تروریستی جمله منافقین، داعش و الاحوازیه (که همگان ناظر شرارت کور و ناجوانمردانه آنان در اهواز بودند) در لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی نیستند و به راحتی با بانکهای اروپایی در تعامل بوده و آشکارا مورد حمایتهای مالی و تسلیحاتی دول اروپایی از جمله فرانسه هستند.

اگر همکاری با FATF قرار است گره از مشکلات اقتصادی کشور باز نماید و به گفته برخی موافقان این لایحه باعث کاهش قیمت دلار و بهبود وضعیت معیشت مردم بشود چرا تاکنون و با گذشت حدود دو سال از تعلیق ایران از لیست سیاه آن، وضعیت اقتصادی کشور در حوزه تولید و ارز و معیشت مردم متاسفانه بدتر از قبل نیز شده است؟

این نامه اذعان می‌کند: باتوجه به اظهارنظرهای برخی مقامات آمریکایی از جمله:
مندلکر معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا: ایران باید بندهای مرتبط با FATF را اجرا و مجلس ایران باید آن را تصویب نماید!!!

مارشال بیلینگزلی دستیار وزارت خزانه‌داری آمریکا و همان رئیس FATF: در جلسه‌ای روز سه‌شنبه (۲۱ اوت/۳۰ مرداد) به نقش این گروه در پیشبرد برنامه تحریم‌ها علیه ایران اعتراف کرده است.

خوان زاراته، معاون سابق مدیریت مبارزه با تروریسم و جرائم مالی در وزارت خزانه داری آمریکا: وی برای تبیین بهتر جایگاه FATF در فشار بر ایران، می‌‌گوید: برای قرار دادن ایران در تنگنا و سخت‌تر کردن شرایط برای این کشور، به حضور کامل FATF نیاز است. برای اینکه ایران از نظام مالی منزوی شود، لازم است FATF برای تایید قضاوت¬‌هایی پیرامون نظام مالی ضد پولشویی و مبارزه با تروریسم مداخله کند.

دنی گلاسر و چیپ پونسی، دو دیپلمات برجسته در فضای مالی جهانی و متخصص در بحث مبارزه با پولشویی از سوی ایالات متحده یک فرایند مطمئن را در درون نظام FATF گنجاندند که رژیم ایران را تحت نظارت‌‌های دقیق قرار می‌داد.

متاسفانه در این بین برخی مسئولین و نمایندگان مجلس از جمله آقایان شمخانی و کواکبیان تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم را نوعی مقابله با آمریکا می‌دانند!!!

مهمترین دلیل دولت برای همکاری با FATF عدم همکاری بانک‌های خارجی با جمهوری اسلامی است؛ مساله اصلی عدم همکاری بانک‌های خارجی با ایران لیست سیاه گروه ویژه اقدام مالی نیست بلکه ساختار تحریم‌های فراسرزمینی و جریمه‌های سنگین آمریکاست، که راه حل این مشکل انعقاد پیمانهای پولی دوجانبه و چند جانبه به همراه استفاده از پیام رسان‌های موازی و حذف سوئیفت از شبکه بانکی کشور همچون کشورهای چین و روسیه است.

این نامه عنوان می‌کند: با این اوصاف و ضمن تشکر از موضع‌گیری آقایان محمدی و بابایی صالح در اعلام مخالفت با FATF از شما نمایندگان محترم استان تقاضا داریم با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی کشور و همچنین با عنایت به استقلال و عزت ملی به این لایحه رای منفی داده و ضمن اعلام موضع رسمی خود به صورت قاطع دیگر نمایندگان مجلس را نیز آگاه نمایید.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان رسالت خود می‌داند در راستای دفاع از منافع ملی و حمایت از حقوق ملت ایران به نمایندگان مجلس شورای اسلامی هشدار دهد که استقلال و عزت ملی و منافع مردم کشور را فدای منافع گروه‌های خاص و لابی‌های قدرت و ثروت ننماید؛ همچنین بسیج دانشجویی نحوه‌ی موضع‌گری شما نمایندگان محترم استان در قبال این لایحه را رصد کرده و با ابزارهای مختلف به استحضار عموم مردم شریف استان می‌رساند.

"قرارگاه مطالبه گری شهید احمدی روشن و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین"
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان