۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین عملکرد سفارت انگلیس در ایران زیر ذره بین مجلس قرار دارد
کد خبر: ۳۲۸۸۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد

عملکرد سفارت انگلیس در ایران زیر ذره بین مجلس قرار دارد

داود محمدی گفت: بدیهی است مواضع جمهوری اسلامی ایران بستگی به نوع رفتار انگلیسی ها دارد و اگر راه خصمانه گذشته را ادامه دهند قطعاً با عکس العمل قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم فهیم کشورمان مواجه خواهند شد.

عملکرد سفارت انگلیس در ایران زیر ذره بین مجلس قرار دارد

داود محمدی، نماینده مردم قزوین در مجلس، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، درباره بازگشایی سفارت انگلیس در ایران و راهکارهای مجلس برای جلوگیری از اقدامات مکارانه این کشور از طریق این سفارت اظهار داشت: ایجاد روابط دیپلماتیک و بازگشایی سفارت انگلیس و ایجاد ارتباط با آنها امری بدیهی است.
البته به شرط رعایت احترام به کشور ما، قوانین و عدم دخالت در مسائل داخلی فی نفسه اقدامی مفید و موثر است.

 وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست تنش زدایی و  روابط دوستانه با رعایت خطوط قرمز با همه کشورها عمل می کند و این پیام به طور مکرر از سوی مسئولین ایران اسلامی مطرح شده است.

 محمدی در ادامه یادآور شد: اما بی تردید اگر سفارتخانه کشوری تنها به وظایف دیپلماتیک خود بپردازد مشکلی برای فعالیت در خاک کشورمان نخواهد داشت؛ ولی اگر برخلاف این جهت  فعالیتی صورت بگیرد قطعاً با واکنش شدید مردم و مسئولان کشور مواجه خواهد شد.

وی به بازگشایی سفارت انگلیس در کشورمان اشاره کرد و ابراز داشت: در رابطه با انگلیس نیز به دلیل رفتارهای خصمانه این کشور، ایران تصمیم گرفت سطح روابط خود را با آن کشور کاهش دهد ولی امروز انگلیس به این نتیجه رسیده است که جمهوری اسلامی کشوری قدرتمند در منطقه است و در تعاملات سیاسی و اقتصادی نقش پررنگی ایفا می‌کند.

 نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر انگلیس و کشورهای اروپایی با توجه به تحولات صورت گرفته در خاورمیانه به خوبی دریافته اند قطعاً دوری از ایران به ضرر آنها تمام خواهد شد، از این رو به دنبال بازگشایی سفارت خود در کشورمان هستند و باید تلاش کنند که با جبران مافات حسن نیت خود را بر خلاف آنچه تاکنون شاهد بوده ایم نشان دهند.

 وی تصریح کرد: مسئولین ارشد انگلیس باید به گونه ای رفتار کنند تا بی اعتمادی مردم و نمایندگان و مسئولان نظام  نسبت به آنها برطرف شود تا اجازه گسترش سطح ارتباط اقتصادی و سیاسی با کشورمان را داشته باشند.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بدیهی است مواضع جمهوری اسلامی ایران به نوع رفتار انگلیسی ها بستگی دارد و اگر راه خصمانه گذشته را ادامه دهند قطعاً با عکس العمل قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم فهیم کشورمان مواجه خواهند شد.
 

انتهای پیام/2002/خ

 

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان