۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تعدد کاندیداهای انتخابات ، رویش ها و چالش ها ایجاد شده!
کد خبر: ۳۲۸۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تعدد کاندیداهای انتخابات ، رویش ها و چالش ها ایجاد شده!

انتخابات سال ۱۳۹۲ ریاست جمهوری از مهمترین و بارز ترین رویداد هایی خواهد بود که در عرصه سیاسی کشور در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی رقم خواهد خورد .

تعدد کاندیداهای انتخابات ، رویش ها و چالش ها ایجاد شده!
به گزارش صبح قزوین به نقل از رویداد طی ۳۴ سال گذشته از عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی ایران که هموراه مبتنی بر آراء مردمی استوار مانده است سلایق مختلف خواستار کاندیداهای مورد نظر خود بوده و هستند .
به همین دلیل تعداد کاندیداها هیچگاه محدود به حزب یا گروه خاصی نبوده است .
رویش مهم انتخابات ۹۲ در کشور مردم محور ایران را می توان حضور تعداد کثیر کاندیداها از سلایق و رویکرد ها و احزاب مختلف نامید .
انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ با وجود کاندیداهای احتمالی و آنهایی که بصورت جدی اعلام حضور کردند، یکی از پویا ترین انتخابات در ۳۴ سال گذشته است که البته زوایای دیگری هم دارد .
در مورد تعدد کاندیداها در یک انتخابات مهمترین نکته ای که در مقابل همه ابعاد پویایی و حضور همگانی این عرصه می توان به آن پرداخت ، عدم تمرکز افکار عمومی بر کاندیدای مورد نظر می باشد که موجب آشفتگی و پریشانی در آراء خواهد شد .
از اینروست که کارشناسان براین باور هستند که کاندیداها می بایست برای احترام به سلایق مردم و ایجاد فضایی به دور از آشفتگی و پریشانی افکاربا هم ائتلاف کنند و کاندیدای اصلی خود رامعرفی نمایند تامردم بتوانند روی افراد مورد نظرخود تمرکز کرده و بافراق ذهن به رای خود بیاندیشند .
از دیگر چالش های پیش روی تعدد کاندیداها گام برداشتن ناخواسته مردم به سمت دو مرحله ای شدن انتخابات است .
دشمنان مردم ایران همواره تلقی خوبی از دو مرحله ای شدن انتخابات در ایران نداشته و همواره سعی در به چالش کشیدن انتخابات با سم پاشی های رسانه ای و تبلیغاتی حول محور دلایل دو مرحله ای شدن انتخابات داشته است ، لذا با شناخت به جنگ افکار و قلوب یا همان جنگ نرم دشمن علیه تمامیت ارضی و سیاسی کشور تعدد کاندیداها که سرانجامی جز شکستن تعداد آراء ندارد می تواند به چالشی هر چند ناچیز ولی تبلیغاتی در دستان دشمن تبدیل شود .
از تاکتیک های اثر گذار جنگ نرم در بین مردم تاکتیک شایعه و دروغ بزرگ است که در تاکتیک شایعه خود کثرت کاندیداها به انتشار شایعه و بازخورد های منفی آن دامن میزند .
تاکتیک دروغ بزرگ هم با توجه به این اصل که هرچه دروغ بزرگتر باشد باور آن برای مخاطب راحت تر است می تواند در تصمیم گیری مردم و افکار درگیر بحث انتخابات تاثیر منفی خود را بجا بگذارد .
خطیب نماز جمعه این هفته تهران نیز در مورد تعدد کاندیداها اعلام کرد : اگر افرادی می بینند کسانی ، شرایط بهتری دارند بروند با آنها ائتلاف کنند.
آیت الله صدیقی همچنین افزود : هم خود طرفداران و هم خود نامزدها باید اخلاق را رعایت کنند و رقبا را با ناسزا و فحش بدرقه نکنند.
کاندیداها نیز نباید به طرفداران خود اجازه دهند تا آنها رقبا را با ناسزا بدرقه کنند.
گفتنی است نبود احزاب منسجم و مطمئن در کشور فضای انتخابات را به سمت ائتلاف ها می برد که این امر با توجه به مطالب مذکور هم می تواند فرصت باشد و هم تهدید،اما با همه تفاسیر آنچه که نهایتا تعیین کننده امور خواهد بود انتخاب کاندیدای اصلح توسط مردم است.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان