۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نگین فیروزه‌ای الموت ميزبان گردشگران نوروزي
کد خبر: ۳۲۶۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

درياچه اوان،

نگین فیروزه‌ای الموت ميزبان گردشگران نوروزي

درياچه زيباي اوان در حلقه ۴ روستاي اوان، وربن، زواردشت و زرآباد و ۱۸۰۰ متر ارتفاع از سطح دريا قرار دارد همچون نگيني زمرّدين مي درخشد.

نگین فیروزه‌ای الموت ميزبان گردشگران نوروزي
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان قزوين، استان قزوين به لحاظ شرايط جغرافيايي و اقلیمی از طبيعت متنوعي برخوردار است و درياچه اوان هم يكي از منابع طبيعي استان مي‌باشد كه با توانايي بالاي طبيعي مي‌تواند محل مناسبي براي اكوتوريسم و دوستداران طبيعت باشد.
با توجه به شعار "ایران، سرزمین شکوه و زیباییها" گردشگران از این موهبت الهی در ایام نوروز دیدن گرده و ساعاتی را در کنار این فیروزه‌ای زیبا سپری می‌کنند.
مسافر كاشانه‌هاي اين منطقه از نقاط قوت مراكز اقامتي برای گردشگران و هم استاني‌هاي عزيز به شمار می‌آید که ضمن گردش در فضاي روستا به دیدن نقاط طبيعي بي نظير اين منطقه پرداخته و از سفر خود در فضاي كاملا سنتي بهرمند شوند.
شايان ذكر است: درياچه زيباي اوان در حلقه 4 روستاي اوان، وربن، زواردشت و زرآباد و 1800 متر ارتفاع از سطح دريا قرار دارد همچون نگيني زمرّدين مي درخشد و با چشم انداز مسحور كننده اش گردشگران داخلي و خارجي بسياري را در چهارفصل سال به خود جذب مي كند.
اين درياچه كه بيش از 000/70 مترمربع مساحت دارد از محيط خارج خود آبي را به طور مستقيم دريافت نمي كند و تنها از آب چشمه هاي موجود در كف درياچه تغذيه مي شود و به شكل حفره اي است كه عميق ترين بخش آن به عمق 5/7 متر در جنوب شرقي واقع شده است.
انتهای پیام/6001/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان