۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین باهنر: وحدت اصولگرایی به معنای کاندیداتوری واحد نیست
کد خبر: ۳۲۵۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

باهنر: وحدت اصولگرایی به معنای کاندیداتوری واحد نیست

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اثر تحریم در مسائل اقتصادی کشور در حد ۲۰-۳۰ درصد بود و مابقی به دلیل مشکلات تصمیم گیری‌ها در داخل است.

باهنر: وحدت اصولگرایی به معنای کاندیداتوری واحد نیست
به گزارش صبح قزوین به نقل از ایسنا، محمد رضا باهنر در جمع خبرنگاران در تبریز با اشاره به مشکلات اقتصادی داخل کشور خاطر نشان کرد: تحریم‌های داخل کشور که توسط بنگاه‌ها و بانک ها صورت می‌گیرد خود عامل ایجاد مشکلات عدیده اقتصادی است.
  وی ادامه اجرای هدفمند کردن رایانه‌ها را ضروری خواند و گفت: نفس اجرای هدفمندی یارانه‌ها لازم و ضروری است ولی متاسفانه در مسیر اجرا مشکلاتی روی داده است که باید با دید کارشناسانه دور اول هدفمندی آسیب شناسی شود تا بتوان وارد دور دوم شویم.
  باهنر افزود: واحدهای تولید از رهگذر اجرای هدفمندی یارانه‌ها متاسفانه خیلی متضرر شدند که می‌توان با تزریق صحیح بودجه بسیاری از آنها را از ورشکستگی نجات داد.
  نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: افزایش بی رویه نقدینگی، نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها، پروژه‌های مسکن مهر و بنگاه‌های زود بازده از جمله موارد قابل بحث در وضعیت فعلی است.
  وی با تاکید بر اینکه مسکن مهر حرکت ماندگاری بود خاطر نشان کرد: با وجود مزایای این طرح شاهد افزایش بدهی 40 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن از قبل این طرح به بانک مرکزی هستیم که خود باعث ایجاد مشکلات اقتصادی است.
  وی ادامه داد: عوامل این چنینی باعث ایجاد سونامی سنگینی از نقدینگی در کشور شده است.
  باهنر با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و اعلام حضور خود در این انتخابات گفت: معتقدیم تمام جریان‌های سیاسی باید در انتخابات حضور داشته باشند.
  وی ادامه داد: انتخابات سال 92، سه قطبی خواهد بود.
یک قطب اصلاح‌طلبان، یک قطب آقای رئیس‌جمهور و همراهانش، یک قطب هم اصولگرایان.
اصلاح‌طلبان اگرچه دارای مواضع متنوع، متفاوت و بعضاً متضادی هستند اما فکر می‌کنم نهایتاً به یک جمع‌بندی برسند.
  نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی همچون آقایان عارف، کمالی، محمد شریعتمداری و آقای سعیدی‌کیا کاندیدای مطرح طیف اصلاح طلب هستند که نباید فراموش شود اصلاح‌طلبان در درون خود چند طیف هستند.
  وی در تشریخ طیف رئیس جمهور و همراهانش گفت: به‌نظر می‌رسد که دولت هنوز متمرکز بر نامزدی آقای مشایی است ولی چهره‌های مختلفی از جمله آقای الهام، نیکزاد و صالحی می‌توانند در لیست نامزدهای دولت باشند.
  باهنردر پاسخ به احتمال اجماع گروه‌های اصول‌گرا گفت: وحدت اصولگرایی اصولا به معنای کاندیتاوری واحد نیست و در میان اصولگرایان، جبهه پیروان خط امام (ره) و رهبری گروه سه نفره‌ای را معرفی کرده است.
دو، سه نفر همچون آقایان پورمحمدی و ابوترابی از اعضای جامعه روحانیت مبارز وارد عرصه شده‌اند، نامزدهای منفرد دیگری هم در جناح اصولگرایان مطرح هستند.
چهره‌هایی همچون آقایان فلاحیان، خرازی، یک گروه هم گروه 1+2 هستند.
  وی ادامه داد: جبهه پیروان خط امام و رهبری سه نفر را به عنوان کاندیداهای مطرح خود معرفی کرده است که شامل بنده و آقایان اسحاقی و متکی هستیم.
  نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به احتمال کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی و خاتمی گفت: در خصوص آقای هاشمی اخبار قطعی از آقای هاشمی و فرزندانشان این است که ایشان نمی‌آید و آقای خاتمی نیز گویا در حال سبک سنگین کردن هستند.
  وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام حماسه اقتصادی، حماسه سیاسی گفت: در خصوص اقتصاد تا به امروز کار قابل عرضه صورت نگرفته است و باید کارهای زیر بنایی در اولویت قرار گیرد.
  باهنر در خصوص ارتباط با امریکا افزود: رابطه با آمریکا یا حذف این کشور از دامنه دیپلماسی ما به خودی خود، برای ما ارزش نیست و این موضوع بسته به منافع ملی ما دارد و تا زمانی که دیپلماسی خصومت را در قبال ایران در پیش بگیرند رابطه با آنها برای ما نفعی ندارد.
  وی با اشاره به حضور 25 ساله در مجلس گفت: من 25 سال است که در مجلس هستم و 20 بودجه را کار کرده‌ام، با توجه به این‌که بودجه سالانه کشور برشی از برنامه سالانه است تجربه زیادی در این زمینه دارم، و در پنج برنامه توسعه کشور به غیر از برنامه چهارم نقش موثری در آن‌ها داشته‌ام.
  انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان