۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تحولات عراق نقشه ی آمریکا برای تغییر مناسبات سیاسی ایران با غرب است
کد خبر: ۳۲۴۵۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشکده امنیت پیامبر اعظم(ص):

تحولات عراق نقشه ی آمریکا برای تغییر مناسبات سیاسی ایران با غرب است

سردار رضا سراج تصریح کرد: آمریکا قصد دارد به وسیله مهندسی تغییر در منطقه خاورمیانه، به تعامل راهبردی با ایران برسد و ایران را مجبور به تغییر در مناسبات سیاسی کند.

تحولات عراق نقشه ی آمریکا برای تغییر مناسبات سیاسی ایران با غرب است

به گزارش صبح قزوین، سردار رضا سراج، رئیس دانشکده امنیت پیامبر اعظم(ص)، در همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید اعلام کرد: بررسی تحولات عراق ارتباط مهمی با امنیت ملی کشور ما دارد و شایسته است که نخبگان جامعه تحلیل درستی از این موضوع داشته باشند.

وی اذعان داشت: اگر یک نگاه همه جانبه به تحولات عراق داشته باشیم، ارتباط این موضوع با تحولات دیگر در آسیا و آفریقا مشخص می شود و این تحولات در چهارچوب یک مهندسی تغییر برای منطقه که از سال 2012 آغاز شده، شکل گرفته است.

سراج افزود: فدراسیون دانشمندان آمریکا موسوم به FAS  در اکتبر 2012 هزینه ی گزینه های روی میز آمریکا در برابر ایران را تخمین زد و متوجه شد که این هزینه اقتصادی برای آمریکا بسیار بالاست بنابراین به صرفه ترین راه، تعامل و تنش زدایی بین ایران و آمریکاست که آمریکا قصد دارد به وسیله مهندسی تغییر در منطقه خاورمیانه، به تعامل راهبردی با ایران برسد.

این کارشناس مسائل استراتژیک، مهندسی تغییر را اینگونه شرح داد: این مهندسی ابتدا با مهار و معکوس سازی جریان بیداری اسلامی آغاز شد که اولین قدم  در مصر با ایجاد دوقطبی اجتماعی رقم خورد و پس از آن ارتش مداخله کرد و با سرکوبی اخوان المسلمین مناسبت های سیاسی در مصر تغییر یافت.

وی اضافه کرد: در گام دوم آمریکا کمربند اخوانی را در منطقه منهدم کرد به شکلی که در قطر امیر آن را برکنار کرد و با نا آرامی در ترکیه به وسیله جریان وابسته به فتح اله گِلِن کمربند اخوانی رو از بین برد.

این استاد دانشگاه امام حسین(ع) اذعان داشت: گام سوم آمریکا برای مهندسی تغییر، منفعل سازی و بی ثبات کردن حزب مقاومت در لبنان و سوریه بود که به وسیله حمایت و هدایت جریان 14 مارس و سلفی ها انجام شد.

سراج خاطرنشان کرد: در مهندسی تغییر، یک تقسیم نقش بین آریکا و اسرائیل صورت گرفته است به شکلی که جریان عبری_عربی توسط اسرائیل با وظایف امنیتی و نظامی و جریان آمریکایی_اروپایی به وسیله آمریکا با وظیفه سیاسی تبلیغاتی اداره می شود و ما باید این پیچیدگی تقسیم نقش را به خوبی درک کنیم.

این کارشناس مسائل استراتژیک درباره نتایج مهندسی تغییر گفت: از نتایج پیش بینی شده مهندسی تغییر، سوق دادن حماس به سوی گفتگوی منفعلانه برای سازش با اسرائیل بود، همچنین پیش بینی شده بود که با بی ثباتی عراق، از بین رفتن مقاومت لبنان وسوریه و خفظ تحریم ها علیه ایران، کشور ما مجبور به تغییر مناسبات سیاسی خود در برابر آمریکا و اروپا شود.

وی توضیح داد: در مهندسی تغییر آمریکا متوجه عراق شد و قصد داشت با نا امنی انتخابات عراق را مختل کند که نتیجه ی انتخابات به نفع نوری مالکی رقم خورد از طرفی آمریکا فکر می کرد به دلیل فشارهای اقتصادی در ایران، مرد دچار تغییر نگرش شده اند اما استکبار ستیزی مردم در 22 بهمن و همگرایی با نظام این معادله در منطقه را به نفع ایران رقم زد.

سراج درباره درگیری های عراق تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل، عراق را به عنوان تنها زمین بازی به آشوب کشیدند و در یک فراخوان نیروها را از سوریه و دیگر کشورها فراخوانی کردند و با دسته های نظامی قابل توجهی از طریق مرز همسایه ی عراق وارد این کشور کردند.

وی افزود: در زمان صدام استخبارات عراق حدد 100 هزار نفر و در ارتش عراق 300 هزار نفر نیرو داشت که این جریان بعثی پس از صدام در سال 2006 با القاعده عراق همراه شد و حالا به همراه سلفی ها و با خیانت برخی استانداران و نیروهای نظامی عراق، توانستند استان نینوا را به تصرف خود در آورند.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) اظهار کرد: با پیش روی این نیروها در عراق، بغداد در یک محاصره ی 270 درجه ای قرار گرفت اما با ورود به هنگام مراجع در عراق و اعلام جهاد کفایی، شرایط استحکامی در بغداد ایجاد شد و دولت نوری مالکی برای حراست از شهرها نیروی انسانی زیادی پیدا کرد که در شهرهای استراتژیک به وسیله نیروهای مردمی یک ضریب امنیتی بالا ایجاد شد.

سراج هدف آمریکا از ورود جریان سلفی به صحنه عراق را اینگونه بیان کرد: آن ها قصد داشتند به وسیله عراق ایران را مجبور به تعامل راهبردی با آمریکا بکند و از طرفی عراق را به صحنه ای برای منهدم کردن سلفی ها تبدیل کند تا این تروریست ها که بخشی از آن ها اروپایی هستند، امنیت آمریکا و اروپا را مورد تهدید قرار ندهند.

این کارشناس مسائل استراتژیک درباره جنگ ادارکی و شناختی گفت: نسل جدید و چهارم جنگ ها در جهان صورت می گیرد که جنگ ادراکی و شناختی است و هدف غرب از به وجود آوردن سلفی ها ایجاد جنگ ادراکی علیه اسلام است زیرا با این جریان سعی خواهند کرداسلام هراسی به وجود آورند تا مانع رشد بالای اسلام در اروپا شوند، همچنین صحنه ی منطقه را که تبدیل به عرصه ی استکبار ستیزی شده بود را منحرف کرده تا به جای جنگ با صهیونیست با شیعیان بجنگد و نیز دلیلی برای مشروعیت اقدامات آینده خود در منطقه داشته باشد.

وی در پایان یاد آور شد: در جنگ 33 روزه و 22 روزه رژیم صهیونیستی با لبنان، پیشنهاد آتش بس از طرف دیگران مطرح شد اما در جنگ 8 روزه آتش بس از طرف خود اسرائیل پیشنهاد شد و بعد از این جنگ ها رتبه ی ارتش اسرائیل از ششم در دنیا به سیزدهم در دنیا رسید.

انتهای پیام/7006/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان